برخورد هواپیمای مصر با پرنده باعث ایجاد خسارت در نوک هواپیما شد

به گزارش مجله ستاره، هواپیمای بوئینگ 800-737 مربوط به خطوط هوایی مصر (EgyptAir) در جریان فرود در فرودگاه Heathrow لندن با پرنده ای برخورد کرد که این تصادف باعث ایجاد صدمه در نوک هواپیما شد و البته لکه های خون نیز در بدنه آن به جای مانده است.

برخورد هواپیمای مصر با پرنده باعث ایجاد خسارت در نوک هواپیما شد

هواپیمای بوئینگ 800-737 با شماره ثبت SU-GDZ که با شماره پرواز MS779 از قاهره راهی لندن بود نزدیک فرودگاه Heathrow با پرنده ای تصادف کرد. هواپیمای مذکور 71 نفر مسافر داشت. تصادف این پرنده با هواپیمای خطوط هوایی مصر باعث ایجاد حفره ای در نوک هواپیما شد ولی هواپیما توانست بدون خطر فرود آید.

مدیر بخش تدارکات خطوط هوایی مصر با نام امیر هاشم، عصر آدینه تصاویری را از این هواپیما در غرب فرودگاه لندن ثبت کرد و در پروفایل فیسبوکش اطلاعاتی در مورد آن ارایه داد.

SU-GDZ با شماره MS779 عصر آدینه به علت برخورد با پرنده دچار مشکل شد. آسیب به نوک هواپیما (در تصاویر) مشهود است و نوک هواپیما تعویض خواهد شد. آیا شما نوک یدکی برای هواپیما دارید؟

این هواپیمای آسیب دیده نتوانست پرواز بازگشتش را با شماره پرواز MS780 به قاهره سر ساعت مقرر انجام دهد و حدود 21 ساعت تا اتمام فرآیند تعمیر زمین گیر شد.

خطوط هوایی مصر مدعی شد که مسافران پرواز بازگشت تا زمان تعمیر هواپیما در هتلی نزدیک فرودگاه ساکن شدند.

کاپیتان Steven Draper در مصاحبه با MailOnline گفت:

اغلب برخورد پرندگان با هواپیما در زمان تیک آف و فرود رخ می دهد و علت این موضوع نیز به ارتفاع پرواز پرندگان مربوط می گردد. البته پرندگان گاهی در ارتفاعات بالاتر نیز پرواز می نمایند.

MailOnline گزارش داده است که تصادف هواپیما ها با پرندگان اغلب در ارتفاع کمتر از 3000 پا رخ می دهد اما گاهی در ارتفاعات بالاتر نیز شاهد این تصادفات هستیم.

Dai Whittingham، مدیر اجرایی کمیته امینی پرواز می گوید:

پرندگانی با وزن سنگین تر، آسیب بیشتری را در بدنه هواپیما به وجود می آورند.

در سال 2009 یکی از هواپیما های خطوط هوایی آمریکا به علت برخورد پرده هر دو موتورش را از دست داد ولی خلبان توانست هواپیما را در فرودگاه Hudson فرود بیاورد.

منبع: کجارو / airline.ee
انتشار: 29 بهمن 1400 بروزرسانی: 29 بهمن 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1954

به "برخورد هواپیمای مصر با پرنده باعث ایجاد خسارت در نوک هواپیما شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برخورد هواپیمای مصر با پرنده باعث ایجاد خسارت در نوک هواپیما شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید