اینجا سگ های بلاصاحب را نمی کشند

به گزارش مجله ستاره، خبرنگاران/البرز رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: با راه اندازی نخستین کلینیک دامپزشکی سگ های بلاصاحب در کرج که بر مبنای استانداردهای روز جهان احداث شده، امکان معاینه، درمان و عقیم سازی سگ ها به صورت تخصصی فراهم شد.

اینجا سگ های بلاصاحب را نمی کشند

احمد خیری در گفت و گو با خبرنگاران، در تشریح عملکرد سازمان برای جمع آوری سگ های بلاصاحب گفت: دو اکیپ جمع آوری در سطح شهر مستقر بوده و طبق اعلام شهروندان در سامانه 137 اقدام به زنده گیری سگ های بلا صاحب و ولگرد می نمایند.

این مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر میزان تماس های مردمی با سامانه 137، به میزان 14 درصد افزایش یافته است، بیان نمود: این مهم نشان دهنده اعتماد بیشتر مردم به سازمان مدیریت پسماند و مجموعه مدیریت شهری است.

وی اضافه نمود: عقیم سازی و درمان سگ ها در این کلینیک انجام می گیرد. این حیوانات پس از درمان و عقیم سازی به مرکز نگهداری سگ های بلاصاحب منتقل می شوند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با بیان اینکه مرکز نگهداری سگ های بلاصاحب، در حال توسعه است، از ساخت یک مرکز دیگر در باغستان اطلاع داد و گفت: این مرکز در آینده نزدیک راه اندازی خواهد شد.

خیری اضافه نمود: برای حفظ اکوسیستم تعداد کمی از این سگ ها پس از درمان و عقیم سازی در شهر رهاسازی و بقیه در مرکز نگهداری موجود در مرکز دفن حلقه دره نگهداری می شوند.

لازم به ذکر است؛ یکم دی ماه سال 98 با حضور شهردار کرج اولین کلینیک دامپزشکی سگ های بلاصاحب در کشور به همت سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج افتتاح شد، این کلینیک در طول سه ماه گذشته توانسته 400 قلاده سگ که 183 قلاده آنها ماده و 217 قلاده نر بوده اند را عقیم سازی واکسیناسیون و انگل زدایی کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 933

به "اینجا سگ های بلاصاحب را نمی کشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینجا سگ های بلاصاحب را نمی کشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید