اولویت های در نظر گرفته شده در نسخه نو راه چاره امنیت ملی روسیه

به گزارش مجله ستاره، رئیس جمهوری روسیه در حکمی، سند مربوط به راه چاره امنیت ملی این کشور را امضاء کرد که بر اساس آن، اولویت های اصلی در برنامه ریزی های راهبردی روسیه با توجه به تهدیدات و چالش های نو جهانی مشخص شده است.

اولویت های در نظر گرفته شده در نسخه نو راه چاره امنیت ملی روسیه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه سند مربوط به راه چاره امنیت ملی نو این کشور را مورد تأیید قرار داد. حکم مربوطه از زمان امضای پوتین لازم الاجرا شده و روز شنبه در پورتال رسمی اطلاعات حقوقی روسیه منتشر شد.

در این سند تأکید شده است: تحقق این راه چاره به دفاع از منافع ملت روسیه، توسعه توان بالقوه انسانی، بهبود کیفیت زندگی و رفاه تمامی شهروندان، تقویت وحدت و یکپارچگی جامعه روسیه، دستیابی به اهداف ملی توسعه، بالابردن توانایی رقابت و اعتبار بین المللی فدراسیون روسیه یاری بسیار زیادی خواهد نمود.

در حکم رئیس جمهوری روسیه یادآوری شده که راه چاره امنیت ملی فدراسیون روسیه، یک سند اصولی در برنامه ریزی های راهبردی، مشخص اولویت ها در منافع ملی و اولویت های کشور در عرصه امنیت راهبردی است.

نسخه قبلی دکترین امنیت ملی طبق حکم ولادیمیر پوتین در تاریخ 31 دسامبر سال 2015 تصویب شده بود.

در نسخه نو این سند، اولویت اصلی دفاع از منافع شهروندان روسیه در نظر گرفته شده و در عین حال، کوشش روسیه برای افزایش قابل پیش بینی بودن، اعتماد متقابل و امنیت در عرصه روابط بین المللی هم مورد توجه قرار گرفته است. البته در این دکترین تأکید شده که طرف روسی این حق را برای خویش قائل است که در صورت بروز تهدیدات واقعی برای حاکمیت و تمامیت ارضی روسیه، تدابیر لازم و اقدامات متقارن و نامتقارن برای پاسخگویی به این تهدیدات را اتخاذ کند.

در این سند بعلاوه یادآوری شده که روسیه پایداری و توانایی مقابله با اعمال فشارهای تحریمی را به تمامی دنیا ثابت نموده است.

ضمن اینکه طبق این دکترین، امنیت سایبری روسیه هم با توجه به افزایش قابل توجه حملات هکری به زیرساختارهای اطلاعاتی این کشور، از جمله اولویت های امنیت ملی روسیه در نظر گرفته شده است. این مسئله روز آدینه هم در مرکز توجه نشست ولادیمیر پوتین با اعضای دائمی شورای امنیت روسیه قرار داشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1740

به "اولویت های در نظر گرفته شده در نسخه نو راه چاره امنیت ملی روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولویت های در نظر گرفته شده در نسخه نو راه چاره امنیت ملی روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید