انفجار هیجان انگیز یک سیارک بر فراز کانال مانش

به گزارش مجله ستاره، پیش تر گفته شده بود که انتظار می رود این شیء به طور ایمن به جو زمین در شمال فرانسه برخورد کند. کارشناسان سازمان بین المللی شهاب سنگ پیش بینی می کردند که این رویداد که به عنوان انفجار هوا شناخته می گردد، یک اثری شبیه گلوله آتشین ایجاد کند.

انفجار هیجان انگیز یک سیارک بر فراز کانال مانش

یک سیارک در ساعات اولیه صبح امروز به وقت لندن بر فراز کانال مانش در جنوب انگلستان منفجر شد.

به نقل از سان، گوی آتشین به قطر تقریبی یک متر که Sar 2667 نامیده می گردد، اندکی قبل از ساعت 3 صبح (6:30 به وقت تهران) آسمان را روشن کرد. مشاهده این رویداد در جنوب انگلستان و ولز و بعلاوه در بخش هایی از فرانسه گزارش شده است. این هفتمین بار است که برخورد یک سیارک از قبل پیش بینی می گردد.

آژانس فضایی اروپا در توییتی نوشت که این نشانه ای از پیشرفت های سریع در قابلیت های جهانی کشف سیارک ها است. پیش تر گفته شده بود که انتظار می رود این شیء به طور ایمن به جو زمین در شمال فرانسه برخورد کند. کارشناسان سازمان بین المللی شهاب سنگ پیش بینی می کردند که این رویداد که به عنوان انفجار هوا شناخته می گردد، یک اثری شبیه گلوله آتشین ایجاد کند.

مارک باسلو، فیزیکدان و متخصص انفجار هوا، از آزمایشگاه ملی لوس آلاموس به ولز آنلاین گفت: اگرچه انفجار های هوایی با این میزان چندین بار در سال اتفاق می افتد، اما به ندرت پیش بینی می شوند.

دانلود

فیلم اصلی

کد ویدیو

منبع: همشهری آنلاین

منبع: فرادید
انتشار: 25 بهمن 1401 بروزرسانی: 25 بهمن 1401 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 2201

به "انفجار هیجان انگیز یک سیارک بر فراز کانال مانش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انفجار هیجان انگیز یک سیارک بر فراز کانال مانش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید