انتقال دانش محک به خیریه های حوزه سرطان آذربایجان شرقی

به گزارش مجله ستاره، مؤسسه خیریه محک برای اجرای مأموریت اصلی خود که حمایت از همه بچه ها مبتلا به سرطان ایران است و با هدف یکپارچه سازی خدمات حمایتی به فرزندانش در سراسر کشور اقدام به توانمندسازی خیریه های حوزه سرطان در استان هایی چون اصفهان، خراسان و آذربایجان شرقی نموده است.

انتقال دانش محک به خیریه های حوزه سرطان آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگاران، مدیر امور شهرستان های مؤسسه خیریه محک درباره مأموریت محک با هدف توانمندی سازی خیریه های حوزه سرطان اظهار کرد: مؤسسه خیریه محک از سال 81 و در قالب دومین برنامه استراتژیک خود اقدام به توانمندسازی خیریه های حوزه سرطان در شهرستان ها نموده است.

شیرین صدیق نژاد اضافه کرد: این مؤسسه ها کاملاً مستقل از محک فعالیت می نمایند، اما دانش و تجربه بیش از ربع قرن فعالیت مؤسسه خیریه محک در راستای حمایت از بچه ها مبتلا به سرطان در اختیارشان قرار می گیرد. این مسئول با تأکید بر فعالیت این مؤسسات در چارچوب استانداردهای محک اعلام کرد: این مؤسسات توانمند می شوند تا در یک دوره پنج ساله، هر سال 15 درصد از منابع لازم برای درمان بچه ها مبتلا به سرطان آن استان را از محل جلب مشارکت های مردمی همان استان تأمین نمایند و در چارچوب استانداردهای مؤسسه محک به ارائه خدمت به این بچه ها بپردازند. لازم به تأکید است که این مؤسسات دفتر یا نمایندگی مؤسسه خیریه محک نیستند و به صورت مؤسسات مستقل با هیأت مدیره مستقل، اما در چارچوب استانداردهای محک فعالیت می نمایند.

به گفته مدیر امور شهرستان های مؤسسه خیریه محک، هدف از توانمندسازی خیریه ها در استان ها و شهرهای مختلف کشور از سوی محک ارائه شایسته ترین خدمات به بچه ها مبتلا به سرطان و خانواده هایشان در محل زندگی آنهاست. این روش علاوه بر استحکام نهاد خانواده، امنیت شغلی والدین به واسطه جلوگیری از مهاجرت و تأمین امنیت روانی کودک و دیگر اعضای خانواده، زمینه تحقق هرچه بیشتر توزیع خدمات یکپارچه و عادلانه در سراسر ایران را محقق خواهد ساخت.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 300

به "انتقال دانش محک به خیریه های حوزه سرطان آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقال دانش محک به خیریه های حوزه سرطان آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید