انتقاد میشل اوباما از مواضع کاخ سفید در قبال نژادپرستی

به گزارش مجله ستاره، همسر رئیس جمهور سابق آمریکا با انتقاد از رویکرد دولت در قبال معترضان به نژادپرستی، خواستار رای دادن آمریکایی ها برای تغییر اوضاع شد.

انتقاد میشل اوباما از مواضع کاخ سفید در قبال نژادپرستی

به نقل از روزنامه گاردین، میشل اوباما، همسر رئیس جمهور سابق آمریکا، گفت از تیراندازی ها در شهر کنوشا در ایالت ویسکانسین، در این هفته بسیار اندوهگین شده و به خاطر آسیبی که رنگین پوست ها در آمریکا متحمل می شوند, خسته و ناامید است.

او در بیانیه بلندی که روز جمعه منتشر کرد تیراندازی به جیکوب بلیک، شهروند ویسکانسین، را که پلیس در مقابل چشم فرزندانش 7 بار از پشت به وی شلیک کرد، و همچنین تیراندازی یک شبه نظامی راستگرای 17 ساله به 3 معترض را محکوم کرد.

همسر باراک اوباما نوشت: من از تیراندازی ها در کنوشا بسیار شوکه و اندوهگین شده ام. من مانند بسیاری از شما دیگر خسته و ناامید هستم. این باری است که می دانم رنگین پوستان در سراسر کشور بار دیگر آن را بر دوش می کشند.

میشل اوباما همچنین با کلمات کنایه آمیز به دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، عدم همدلی، ایجاد اختلاف در زمان بحران و نژادپرستی قدیمی و سیستماتیک در سراسر کشور را که در اخبار و از کاخ سفید منتشر می شود، محکوم کرد.

او با اشاره به اعتراضات علیه خشونت پلیس و نابرابری نژادی که در ماه های اخیر در سراسر آمریکا شکل گرفته است، آمریکایی ها را به رای دادن برای پیشبرد اصلاحات تشویق کرد.

بانوی اول سابق آمریکا گفت: این اعتراضات و اقدامات موجب نخواهد شد که جیکوب بلیک یک بار دیگر بتواند راه برود و آسیبی که به آن بچه ها وارد شده را پاک نخواهد کرد. این اقدامات، کسانی را که از ما گرفته شده اند، باز نمی گرداند. اما کاری که انجام می دهد این است که چشم ها را باز می کند، وجدان ها را بیدار می کند و به مردم یادآوری می کند که این مشکل در اوایل تابستان حل نشد و به این زودی ها نیز حل نخواهد شد مگر آن که ما تغییری ایجاد کنیم.

بیانیه میشل اوباما پس از آن منتشر شد که ده ها هزار نفر روز جمعه به منظور برگزاری تظاهرات زانویت را از گردن ما بردار در واشنگتن دی سی تجمع کردند. تظاهرکنندگان که در مقابل بنای یادبود لینکلن جمع شده بودند -در حالی که بسیاری از آن ها تیشرتی با این مضمون جان سیاهپوستان مهم است به تن داشتند- خواستار برابری نژادی و خاتمه دادن به خشونت پلیس در آمریکا شدند.

روز جمعه همچنین پنجاه و هفتمین سالگرد سخنرانی مارتین لوترکینگ با عنوان من رویایی دارم بود که وی در آن سخنرانی خواستار برابری نژادی شده بود. ، باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1187

به "انتقاد میشل اوباما از مواضع کاخ سفید در قبال نژادپرستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد میشل اوباما از مواضع کاخ سفید در قبال نژادپرستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید