امضای تفاهم نامه همکاری بین مرکز فیلم صربستان و فارابی

به گزارش مجله ستاره، در حاشیه برگزاری بازار فیلم شصت و نهمین جشنواره برلین، با حضور مسئولان مرکز فیلم صربستان در غرفه سینمای ایران، تفاهم نامه همکاری بین این مؤسسه و بنیاد سینمایی فارابی به امضا رسید.

امضای تفاهم نامه همکاری بین مرکز فیلم صربستان و فارابی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، در جهت توسعه و تقویت دیپلماسی هنری و به منظور ارتقا و تعمیق روابط سینمایی میان سینماگران ایرانی و صربستان، تفاهم نامه همکاری بین مرکز فیلم صربستان و بنیاد سینمایی فارابی به امضای رائد فریدزاده دبیر شورای عالی بین الملل و معاون امور بین الملل بنیاد سینمایی فارابی و بوبان یوتیچ مدیرعامل مرکز فیلم صربستان رسید.

در این تفاهم نامه، تسهیل و حمایت از سازوکار مرتبط با فراوری مشترک فیلم با بهره گیری از روابط دولتی، پشتیبانی از توزیع فیلم های فراوری مشترک دو کشور در جهان جهت بهره مندی از گستردگی تماشاگران سراسر جهان، برگزاری نشست های مشترک بین فیلمسازان، تهیه کنندگان و دیگر دست اندرکاران صنعت سینمای دو کشور، ایجاد ساز و کار حمایت اقتصادی از فیلمسازان جدید، استعدادهای جوان و کارگردانان زن مورد تأیید و توافق نهاده شد.

همچنین ایجاد امکان نمایش فیلم های دو کشور و حمایت از پخش و بازاریابی فیلم های دو کشور در جهان، برگزاری نشست های تخصصی، کارگاه های آموزشی و مراسم فرهنگی و همچنین تبادل هنرجویان و دانشجویان سینما، برگزاری هفته های فیلم در دو کشور و حمایت از حضور فراوریات مشترک دو کشور در جشنواره ها و مراسم فرهنگی جهانی و تبادل امکانات نمایشگاهی و موزه ای و حمایت از میراث فرهنگی سینمایی بین دو کشور از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.

بر اساس تصمیم شورای عالی بین الملل سینمای ایران، ساز و کار اجرایی و آئین نامه های مرتبط فراوری مشترک به زودی تنظیم خواهد شد و فراخوان طرح ها و پروژه های سینماگران ایرانی برای فراوری مشترک با صربستان به اطلاع خواهد رسید.

در این دیدار، یلنا تریوان رئیس هیأت مدیره، میرولیوب ووکوویچ مدیر امور بین الملل مرکز فیلم صربستان و مصطفی احمدی مسئول بخش فراوری مشترک بنیاد سینمایی فارابی نیز حضور داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 154

به "امضای تفاهم نامه همکاری بین مرکز فیلم صربستان و فارابی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضای تفاهم نامه همکاری بین مرکز فیلم صربستان و فارابی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید