استفاده از سوخت مازوت در کارخانه سیمان تهران متوقف شد

به گزارش مجله ستاره، رئیس اداره محیط زیست شهرستان ری گفت: استفاده از سوخت مازوت (نفت کوره) به دلیل ایجاد آلودگی شدید هوا و مسائل زیست محیطی طی هفته گذشته در کارخانه سیمان تهران متوقف شد.

استفاده از سوخت مازوت در کارخانه سیمان تهران متوقف شد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، زهره عبادتی اظهار کرد: استفاده از سوخت مازوت به دلیل فراوری گاز دی اکسید گوگرد (SO2) و گازترش (H2S) که موجب آلودگی هوا و مسائل زیست محیطی می شد از دوشنبه هفته گذشته در کارخانه سیمان تهران متوقف شده است.

وی بابیان این که هم اکنون کارخانه سیمان تهران با گاز شهری کار می نماید، بیان نمود: اداره گاز طی فصول سرد سال به دلیل مصرف بالای خانگی گاز صنایع را قطع می نماید به همین بسیاری از صاحبان صنایع به سمت استفاده از سوخت مازوت (نفت کوره) می فرایند که همین امر موجب آلودگی هوا می گردد.

عبادتی گفت: استفاده از سوخت مازوت (نفت کوره) در صنایع استان تهران ممنوع است و بازرسان اداره محیط زیست شهرستان ری با پایش 24 ساعته صنایع جنوب تهران از با هرگونه تخلف به شدت برخورد می نمایند.

این مسئول تأکید کرد: هم زمان با پایداری جوی و اجرای قانون هوای پاک، نظارت و پایش واحدهای صنعتی شدت یافته است و در این زمینه گروه های کارشناسی شبانه روز فعال هستند.

به گزارش ایرنا، مازووت کم ارزش ترین محصول فراوریی در پالایشگاه ها به شمار می رود که فراوری بالای آن پالایشگاه ها را زیانده می نماید، پیش ازاین از مازوت به عنوان سوخت نیروگاه های فراوری برق استفاده می شد اما با گازسوز شدن نیروگاه ها، با مازاد گسترده مازوت در کشور روبرو هستیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 بهمن 1398 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 653

به "استفاده از سوخت مازوت در کارخانه سیمان تهران متوقف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از سوخت مازوت در کارخانه سیمان تهران متوقف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید