ارزان ترین بیمه موتور سیکلت 97 و نحوه خرید اینترنتی

به گزارش مجله ستاره، موتور سیکلت یکی از پراستفاده ترین وسایل حمل و نقل است که هر روزه مورد استفاده بسیاری از افراد قرار می گیرد. این افراد علاوه بر اینکه بالاترین عامل تصادفات روزمره هستند، بیشترین آسیب را هم می بینند و استفاده از موتور سیکلت در شلوغی های شهری مثل تهران، خطرات زیادی برای موتورسواران به همراه دارد.

ارزان ترین بیمه موتور سیکلت 97 و نحوه خرید اینترنتی

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام بیمه ازکی، یکی از روش های مقابله با این آسیب ها بیمه موتور سیکلت است که در ادامه قصد داریم به صورت کامل به این موضوع بپردازیم.

بیمه موتور سیکلت چیست؟

به صورت کلی بیمه های مربوط به موتور سیکلت شامل دو بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه می باشد. البته در این مطلب منظور ما از بیمه موتور سیکلت، همان بیمه شخص ثالث موتور سیکلت است.

بر اساس قانون، بیمه شخص ثالث برای موتورسیکلت هم مثل خودرو اجباری است. اما با این وجود اکثر موتورهایی که در شهر می بینیم فاقد بیمه هستند. بهتر است بدانید که با وجود اجباری بودن این بیمه، طبق آمار حدود 90 درصد موتورسیکلت ها بیمه ندارند.

در بیان اهمیت بیمه موتور سیکلت می توان گفت که اگر موتور شما بیمه شخص ثالث داشته باشد و در تصادفی مقصر حادثه باشید، خسارت های اقتصادی و جانی که به شخص یا ماشین دیگری وارد کرده اید، توسط شرکت بیمه پرداخت می گردد.

پوشش های بیمه موتور سیکلت

ماهیت بیمه شخص ثالث موتور سیکلت مشابه بیمه شخص ثالث خودرو است و خسارت هایی که در این بیمه نامه جبران می گردد شامل موارد زیر می باشد:

خسارت های اقتصادی وارد شده به اشخاص ثالث

خسارت های جانی وارد شده به اشخاص ثالث

خسارت های جانی وارد شده به راننده مقصر

محاسبه نرخ بیمه موتور سیکلت

نرخ بیمه موتور سیکلت یکی از معیارهای مهم در خرید این بیمه است که عوامل زیادی در مشخص قیمت آن موثر هستند. عواملی مثل: نرخ پایه، سال ساخت موتور، نوع موتور، تعداد سیلندر، میزان تخفیف عدم خسارت، میزان جریمه دیرکرد و میزان پوشش اقتصادی انتخابی.

در محاسبه نرخ بیمه موتور سیکلت، دسته بندی مشخصی برای نوع موتورسیکلت وجود دارد. این دسته بندی به شکل زیر می باشد:

موتور سیکلت گازی

موتور سیکلت دنده ای یک سیلندر

موتور سیکلت دو سیلندر و بالاتر

موتور سیکلت دنده ای دارای سه چرخ و سایدکار

در واقع هر چه قدرت و ابعاد موتور سیکلت بیشتر باشد، میزان حق بیمه آن بیشتر خواهد شد. همچنین موتورهایی که در سال های قبل بیمه نامه داشته ولی دچار آسیب یا خسارتی نشده اند، مشمول تخفیف عدم خسارت شده و قیمت بیمه نامه آن ها کاهش می یابد. به موتورهایی نیز که در گذشته بیمه موتورسیکلت نداشته و یا با تاخیر اقدام به تمدید آن کرده اند، جریمه دیرکرد تعلق گرفته و قیمت نهایی بیمه نامه افزایش خواهد یافت.

در جدول زیر نحوه محاسبه تخفیف عدم خسارت را طی 14 سال مشاهده می کنید.

قیمت بیمه موتور سیکلت 97

منظور از قیمت بیمه موتورسیکلت سال 97 همان نرخ پایه اعلام شده توسط بیمه مرکزی برای سال 97 می باشد. بر اساس جدول بیمه مرکزی، حق بیمه پایه شخص ثالث نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است.

البته باید بدانید که نرخ اعلام شده، نرخ پایه بوده و همانطور که گفتیم عواملی مثل تخفیف عدم خسارت و جریمه دیرکرد، می تواند این نرخ را کاهش یا افزایش دهد.

ارزان ترین بیمه موتور سیکلت

همانطور که گفتیم عوامل مختلفی قیمت بیمه موتور سیکلت را مشخص می نمایند. با توجه به این عوامل می توان گفت که هرچه یک موتورسیکلت جدیدتر، کم قدرت تر و کوچک تر باشد، حق بیمه آن کمتر خواهد شد. همچنین اگر می خواهید ارزان ترین بیمه موتور سیکلت را خریداری کنید، باید بیمه نامه خود را به موقع تمدید نمایید تا جریمه دیرکرد باعث افزایش حق بیمه شما نگردد.

البته بهتر است بدانید که با توجه به اعلام نرخ پایه بیمه موتور سیکلت توسط بیمه مرکزی، نرخ این بیمه در شرکت های مختلف تفاوت چندانی ندارد و عواملی مثل تخفیف عدم خسارت می تواند مبلغ بیمه نامه شما را کاهش دهد.

برای خرید ارزان ترین بیمه مسافرتی احتمالا به مقایسه دقیق قیمت این بیمه نامه در شرکت های مختلف بیمه احتیاج پیدا خواهید کرد که در حال حاضر این امکان به وسیله سایت ازکی برای شما فراهم شده است.

بیمه موتور سیکلت اقساطی

همانطور که در جدول نرخ بیمه موتور سیکلت مشاهده کردید، قیمت این بیمه نامه در سال 97 حدودا بین 200 تا 300 هزار تومان می باشد. با توجه به گران نبودن قیمت این بیمه نامه، بسیاری از شرکت ها یا مراکز ارائه دهنده بیمه موتور سیکلت تمایلی به ارائه این بیمه به صورت اقساطی ندارند.

البته برخی از شرکت ها نیز به منظور راحتی کسانی که توانایی پرداخت یک جای حق بیمه خود را ندارند، بیمه موتور سیکلت را به صورت اقساطی ارائه می دهند. شرایط بیمه موتور سیکلت اقساطی معمولا به این صورت است که مبلغی از حق بیمه را باید به صورت نقدی پرداخت کنید و مابقی آن را به صورت چک بپردازید.

همچنین شما می توانید برای کاهش قیمت بیمه موتور خود، این بیمه نامه را به صورت کوتاه مدت خریداری نمایید.

خرید اینترنتی بیمه موتور سیکلت از ازکی

یکی از روش های سریع و آسان خرید بیمه موتور سیکلت، خرید اینترنتی آن است. به این صورت که شما می توانید با ورود به سایت ازکی، اطلاعات موتور سیکلت خود را وارد کرده و قیمت بیمه نامه آن را در شرکت های بیمه مشاهده و با یکدیگر مقایسه نمایید.

در هر مرحله از خرید بیمه موتور سیکلت، مشاوران ازکی برای ارائه مشاوره دقیق و بی طرفانه در خدمت شما هستند تا بتوانید بهترین بیمه موتور سیکلت را انتخاب و خریداری کنید. با خرید از azki.com بیمه نامه شما به سرعت صادر شده و به صورت رایگان به آدرس مورد نظرتان ارسال خواهد شد.

ازکی به عنوان مرکز مشاوره و انتخاب بیمه، ارائه دهنده انواع بیمه از جمله بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه، بیمه تکمیلی، بیمه عمر و ... می باشد.

انتهای رپرتاژ خبری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 160

به "ارزان ترین بیمه موتور سیکلت 97 و نحوه خرید اینترنتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزان ترین بیمه موتور سیکلت 97 و نحوه خرید اینترنتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید