آنچه باید پیش از سفر به کوبا بدانید (تور کوبا ارزان)

به گزارش مجله ستاره، اطلاعات ضروری سفر به کوبا، همه چیز درباره ارز رایج در کوبا، وسایل حمل و نقل عمومی، کرایه تاکسی و اجاره ماشین برای گشت در شهر. مقدار بودجه مورد احتیاج برای سفر به کوبا، همه این اطلاعات را در ادامه این مطلب بخوانید.

آنچه باید پیش از سفر به کوبا بدانید (تور کوبا ارزان)

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کوبا ارزان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کوبا از هاوانا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

ارز رایج در کشور کوبا:

کوبا داری دو نوع ارز است. یکی برای مردم کشور خودش که داد و ستدشان را با آن انجام می دهند؛ دیگری برای گردشگر هاست. ارز مخصوص گردشگران کوک (CUC=Convertible Peso) و پول رایج برای مردم کوبا کوپ (CUP=Cuban Peso) نام دارد. قیمت هر کوک تقریبا معادل 1 یورو ارزش دارد. گردشگران مجاز نیستند از CUP استفاده نمایند اما ضروری است بدانید هر کوک معادل 25 پزو است؛ پس در سفر مراقب باشید کلاهبرداران به جای CUC به شما CUP ندهند.

پول و تبدیل ارز:

به یاد داشته باشید به هیچ عنوان با خود دلار آمریکا به کوبا نبرید. کارمزد تبدیل دلار آمریکا به کوک، بسیار بالاست. پیشنهاد ما یورو، پوند و دلار کاناداست. حتی اگر کارت اعتباری دارید، بهتر است پول نقد با خود به همراه داشته باشید زیرا تعداد دستگاه های ATM در کوبا زیاد نیست.

ویزای کوبا:

شما می توانید اطلاعات مربوط به اخذ ویزا را در مطلب ویزای کوبا را با خبرنگاران بگیرید بخوانید.

تلفن همراه:

تا این تاریخ (شهریور 1396)، امکان رومینگ با هیچ یک از سیم کارت های ایرانی میسر نیست. تماس تلفنی در داخل کوبا مقرون به صرفه است اما تماس های خارجی بسیار گرانند. هزینه یک دقیقه تماس تلفنی با تهران حدود 5 کوک است. برای خرید سیم کارت باید 40 کوک بپردازید و روزی 3 کوک هم بابت مالیات از شارژ آن کم می گردد. هزینه تلفن همراه در کوبا گران است. برای تماس با خارج از کوبا می توانید از کارت تلفن ثابت بهره ببرید. این کارت ها را باید از مغازه های مخصوصی با نام ETECSA تهیه کنید.

اختلاف ساعت با کوبا:

کوبایی ها هشت ساعت و نیم از ما عقب ترند. مثلا وقتی تهران ساعت 12:00 ظهر است، کوبا 3:30 بعد از نیمه شب است. ساعت این لحظه کوبا را می توانید در وبسایت تایم اند دیت ببینید.

بودجه روزانه ضروری برای سفر به کوبا:

در صورتی که قصد دارید به تنهایی به کوبا سفر کنید، اطلاعات زیر برای شما راهگشا خواهد بود.

  • بودجه مالی (کمتر از 70 کوک):
    • اقامت در کاسا (Casa)، هر نفر 25 تا 35 کوک
    • هر وعده غذا در رستوران های دولتی، 10 تا 15 کوک
    • ورودی موزه ها، 1 تا 5 کوک
  • بودجه میانه (بین 70 تا 140 کوک):
    • هتل در سطح میانه، 50 تا 100 کوک
    • هر وعده غذا در رستوران های خصوصی، 15 تا 25 کوک
    • اتوبوس های گردشگری برای سفرهای بین شهری (ویازول) هر نفر 25 کوک
  • بودجه لاکچری (بیش از 140 کوک):
    • ریزورت و یا هتل های تاریخی، 200 تا 300 کوک
    • کرایه ماشین یا تاکسی، 60 تا 70 کوک
    • کلاب های شبانه، 35 تا 60 کوک

ورود به کوبا:

فرودگاه بین المللی خوزه مارتی (هاوانا)

از این فرودگاه به سمت مرکز شهر، اتوبوس و مترو در دسترس نیست. بنابراین ضروری است تا از تاکسی بهره ببرید. قیمت تاکسی بین 20 تا 25 کوک است و حدود 30 تا 40 دقیقه طول می کشد تا شما به مرکز شهر و جایی که هتل ها هستند، برسید. پولتان را هم قبل از سوار شدن به تاکسی در بانک فرودگاه تبدیل کنید.

دیگر فرودگاه های بین المللی کوبا

کوبا 9 فرودگاه بین المللی دیگر نیز دارد اما هیچ کدام از آنها امکانات حمل و نقل عمومی قابل اعتمادی مثل مترو یا اتوبوس را ندارند. بنابراین در همه فرودگاه های کوبا برای رسیدن به مرکز شهر مجبورید از تاکسی بهره ببرید. نباید فراموش کنید قبل از سوار شدن به تاکسی، با راننده در خصوص مبلغ به توافق برسید.

با چه وسیله ای در کوبا بگردیم:

اتوبوس ها به صرفه ترین و کاربردی ترین وسیله حمل و نقل عمومی هستند. پس سعی کنید در درجه اول از آنها بهره ببرید.

اتوبوس:

ویازول ها (Viazul) اتوبوس های گردشگری هستند که در جهتِ شبکه ای از جاذبه های شهر در رفت و آمد هستند. برنامه زمانبندی این اتوبوس ها کاملا مرتب و منظم است و به صورت روزانه می توانید این برنامه را داشته باشید. اتوبوس های محلی بر خلاف اتوبوس های گردشگری، بسیار شلوغ و نامرتب هستند. این اتوبوس ها برنامه زمانبندی منظمی هم ندارند که نقص بزرگ دیگری به شمار میرود.

ماشین:

کرایه ماشین در کوبا واقعا گران است. رانندگی در این کشور چندان ساده نیست و حتی خطرناک است. نبود علائم رانندگی در جاده ها و وضع رانندگی نامطلوب کوبایی ها در خیابان ها شرایط را برای گردشگران واقعا سخت نموده است.

تاکسی:

تاکسی برترین گزینه برای مسافت های طولانی است. اگر در قالب گروه های کوچک مسافرت می کنید، یک تاکسی کرایه کنید و مبلغ را تقسیم کنید. این برترین راهکار است. به خاطر بسپارید که هزینه تاکسی به ازای هر کیلومتر حدود 0.5 کوک است.

قطار

شبکه جهت قطارهای کوبا بسیار گسترده هستند اما شرایط قطارها و کوپه ها اصلا مناسب نیست. ما این وسیله را توصیه نمی کنیم. سرعت آنها بسیار پایین است و غیر ایمن هستند. ضمناً خبری هم از امکانات رفاهی درون قطار نیست و وضع نامناسبی دارد.

ترجمه آزاد: تحریریه خبرنگاران

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو
انتشار: 23 شهریور 1401 بروزرسانی: 23 شهریور 1401 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 2128

به "آنچه باید پیش از سفر به کوبا بدانید (تور کوبا ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنچه باید پیش از سفر به کوبا بدانید (تور کوبا ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید