شروع پروازهای نوروزی از 25 اسفند

به گزارش مجله ستاره، پروازهای نوروزی

با فرا رسیدن سال نو و شروع تعطیلات نوروزی شمار مسافران افزایش چشمگیری پیدا می نماید. بسیاری از خانواده ها از ماه ها قبل برنامه ریزی می نمایند تا این چند روز تعطیل را همراه با خانواده به سفرهای نوروزی بفرایند. پرواز و سفر با هواپیما بخشی قابل توجهی از سفرهای نوروزی را به خود اختصاص می دهد. سازمان هواپیمایی کشوری با اعمال نظارت و کنترل بر فرایند پروازها، سفری آرام و بی دغدغه را برای مسافران فراهم می نماید. طبق گزارش ها این پروازها از 25 اسفند شروع شده و تا 15 فروردین ادامه خواهد داشت. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

شروع پروازهای نوروزی از 25 اسفند

پروازهای نوروزی از 25 اسفند ماه شروع شده است

طبق اعلام رضا جعفرزاده، مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، پروازهای نوروزی سال جاری از 25 اسفند شروع شده است. ایام تعطیلات نوروز هر ساله از 25 اسفند شروع و تا 15 فروردین ادامه پیدا می نماید. سال جاری نیز این پروازها با فعالیت 16 شرکت هواپیمایی داخلی و 53 شرکت هواپیمایی خارجی از 25 اسفند شروع شده است. 63 فرودگاه کشور آمادگی خود را برای سرویس دهی به مسافران در ایام تعطیلات نوروز اعلام نموده اند و آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی هستند. طبق آمار منتشر شده مربوط به نوروز سال گذشته، از تاریخ 25 اسفند تا 15 فرودین 96 بالغ بر 4 میلیون مسافر با استفاده از حمل و نقل هوایی به سفر رفته اند. سال جاری نیز پیش می گردد این آمار حدود 10% افزایش داشته باشد.

بلیت هواپیما را از آژانس های معتبر بخرید!

مرتضی دهقان، معاون امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری با نزدیک شدن تعطیلات نوروز از مسافران درخواست کرد بلیت هواپیمای خود را حتما از آژانس های معتبر و خوشنام خریداری نمایند. آقای دهقان با اشاره به آمادگی کامل برای پروازهای نوروزی بیان نمود که در ایام تعطیلات نوروزی از بیش از 63 فرودگاه داخلی استفاده خواهد شد و تمام این فرودگاه آماده ارائه خدمات و سرویس های مناسب به مسافران عزیز هستند. بعلاوه 16 شرکت هواپیمایی داخلی به ارائه خدمات می پردازند و در مجموع، با 162 فروند هواپیما و بیش از بیست و چهار هزار جایگاه وظیفه انتقال و جابجایی مسافران را انجام می دهند. معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشور سال جاری نیز شاهد افزایش تقاضا برای سفرهای هوایی بوده ایم و با افزایش ده درصدی پروازها در ایام نوروز روبرو خواهیم بود.

خرید بلیت هواپیما از آژانس های معتبر می تواند خیال مسافران را از بابت بلیت و کیفیت خدمات راحت کند. اگر هنوز بلیت هواپیمایتان را خریداری ننموده اید یا در خصوص آژانس هواپیمایی مردد هستید می توانید با مراجعه به سایت سازمان هواپیمایی کشور فهرست دفاتر و سایت های مجاز فروش بلیت هواپیما را مشاهده کنید. متاسفانه بسیاری از آژانس ها بدون مجوز هستند یا مجوزشان تعلیق شده است و با دریافت مبالغ بیشتر از مسافران و ارائه خدمات نادرست موجبات نارضایتی مسافران را فراهم می نمایند. اما با مراجعه به آژانس های معتبر با خیال راحت و بدون دغدغه می توانید به سفر بروید و از تعطیلات نوروزی لذت ببرید.

دستورالعمل حقوق مسافران هواپیما

معاون امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به دستورالعمل حقوق مسافر، بر ضرورت پاسخگویی شفاف و روشن و رعایت حقوق مسافران هواپیما تاکید نمود. وی اینطور بیان نمود که از شرکت های هواپیمایی انتظار می رود با رعایت مفاد دستورالعمل و پایبندی به مصوبه ها، سفری آرام وبی دغدغه را برای مسافران رقم بزنند و اندازه شکایت ها را کاهش بدهند.

یکی از مواردی که مسافران باید به آن توجه داشته باشند حقوق مسافران هواپیما است. توصیه می گردد در خصوص حقوقی که در سفرهایی هوایی دارید اطلاعات مکفی داشته باشید و در صورت مشاهده هرگونه تخلف به سایت سازمان به آدرس www.CAO.ir مراجعه و شکایت خود را گزارش دهید. مجله خبری خبرنگاران برای راحتی شما در مطلبی جداگانه به بعضی از مهم ترین حقوق مسافر در پروازهای داخلی اشاره نموده است که مطالعه آن اطلاعات خوبی به شما می دهد.

منبع: cao.ir

منبع: الی گشت
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 2000

به "شروع پروازهای نوروزی از 25 اسفند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع پروازهای نوروزی از 25 اسفند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید