TF21 ایران خودرو رسماً رونمایی شد ، مشخصات فنی و تصاویر

به گزارش مجله ستاره، TF21 ایران خودرو امروز سه شنبه 26 مهر ماه رسماً از سوی این خودروساز داخلی رونمایی شد. ایران خودرو به طور رسمی مشخصات این نمونه پروتوتایپ را بیان کرد.

TF21 ایران خودرو رسماً رونمایی شد ، مشخصات فنی و تصاویر

خبرنگاران - محمد فتح اللهی - TF21 قرار بود در نمایشگاه دستاوردهای صنعت خودرو رونمایی گردد. گرچه این خودروساز داخلی نمونه ای از TF21 را به آن نمایشگاه برد، اما در تصاویر بسیاری دیدیم که برای عدم رونمایی از آن بیشتر از رونمایی کوشش می گردد!

امروز بالاخره پس از ماه ها بحث و مصاحبه TF21 ایران خودرو رونمایی شد. پیش از هر چیز باید به ایران خودرو و تیم توسعه و تحقیق این خودرو تبریک گفت.

فیلم در یوتیوب

ایران خودرو امروز در مراسم رونمایی از TF21 گفت این یک نسخه رانینگ (پیش فراوری اما قابل حرکت) با حدود 80 درصد شباهت به نمونه نهایی است. TF21 بنا به بیان ایران خودرو قرار است ظرف 18 ماه آینده به فراوری انبوه برسد.

طراحی TF21 ایران خودرو

کیانوش پور مجیب، قائم مقام توسعه و فراوری شرکت ایران خودرو پیش تر به بیت ران گفت: این خودرو ویژگی های استایلی منحصر به خودش را دارد و طبیعی است که هر فرد می تواند با آن ارتباط مثبت یا منفی بگبرد.

ولی از نظر ما این محصول یک استایل جسورانه و مناسبی دارد. به احتمال بسیار زیاد ترند است و تا به امروز نیز بسیار خوب پیش رفته است. در کلاس B این خودروی نسبتا مقرون به صرفه ایران خودرو خواهد بود. البته خودروی بسیار خوبی است و از نظر ویژگی ها و استحکام چیزی کم ندارد.

تعیینات فنی TF21 ایران خودرو

TF21 ابتدا قرار است با موتور TU5 پلاس ایران خودرو وارد بازار خودرو کشورمان گردد. این موتور که اکنون به عنوان قوای محرکه تارا هم در آن خودرو وجود دارد قادر است 113 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه نیرو در اختیار راننده قرار دهد.

گشتاور این موتور نیز به 144 نیوتن متر می رسد که در 4000 دور در دقیقه راننده می تواند برترین استفاده از آن را داشته باشد. این قوای محرکه 16 سوپاپ دارای نسبت تراکم 11 به یک است و بنزین با اکتان 95 می تواند بازدهی آن را در بالاترین حد خود نگه دارد.

موتور TU5 پلاس در خودرویی چون تارا قادر است آن سدان 1170 کیلوگرمی را در مدت زمان 12.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برساند. هنوز عملکرد TF21 با این موتور تعیین نیست.

موتورهای دیگری که برای این خودرو وجود خواهند داشت عبارتند از TU3 و قوای محرکه سه سیلندر ایران خودرو. این خودروساز داخلی امروز اظهار داشت که در آینده مشتریان می توانند TF21 را با این موتورها نیز خریداری نمایند.

موتور TU3 همان موتوری بود که در پژو 206 تیپ 2 وجود داشت. این قوای محرکه با حجم 1360 سی سی می تواند 74 اسب بخار نیرو فراوری کند. موتور توربوشارژ سه سیلندر ایران خودرو با حجمی برابر با 1.3 لیتر قدرت معادل 148 اسب بخار دارد و با کد 3F3H نیز شناخته می گردد.

نمونه تنفس طبیعی این موتور 86 اسب بخار قدرت و 122 نیوتن متر گشتاور را ارائه می دهد. در حالی که نمونه مجهز به توربوشارژ قادر است 120 اسب بخار قدرت و 185 نیوتن متر گشتاور فراوری کند.

نمونه سوم این موتور نیز با وجود سیستم توربوشارژ و پاشش مستقیم سوخت (GDI) می تواند 148 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور فراوری کند.

زمان عرضه TF21 ایران خودرو

TF21 ایران خودرو

ایران خودرو امروز در جریان رونمایی از این خودرو اظهار داشت که TF21 جایگزین پژو 206 در خط فراوری این خودروساز خواهد شد. TF21 خودرویی در کلاس B و کراس لوک است.

در هنگام رونمایی از TF21 بعلاوه اعلام شد که این خودرو از زبان نو طراحی محصولات ایران خودرو پیروی می نماید. به همین جهت است که سعی شد شباهت های فراوانی با کراس اوور ری را داشته باشد.

TF21 ایران خودرو

ایران خودرو هنوز قیمت نهایی این هاچ بک را به طور رسمی اعلام نکرد. اما اینگونه بیان شد که TF21 خودرویی مقرون به صرفه قیمت و احتمالاً در محدوده قیمتی پژو 206 خواهد بود.

با توجه به نمونه پروتوتایپ TF21، به نظر شما آیا این خودرو یک محصول کاملاً نو از این خودروساز داخلی است یا با یک فیس لیفت کلی از محصولی قدیمی رو به رو هستیم؟

جیپ Avenger الکتریکی، خودرویی که با 3 دقیقه شارژ 30 کیلومتر پیمایش دارد

ب ام و M2 نو فقط 20 اسب بخار از M3 ضعیف تر است / تعیینات فنی و تصاویر

برترین کامیون دنیا برای ایران؛ کامیون اسکانیا گازسوز

منبع: بیت ران
انتشار: 27 مهر 1401 بروزرسانی: 27 مهر 1401 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 2146

به "TF21 ایران خودرو رسماً رونمایی شد ، مشخصات فنی و تصاویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "TF21 ایران خودرو رسماً رونمایی شد ، مشخصات فنی و تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید