گول این ماسک های صورت را نخورید!

به گزارش مجله ستاره، بهداشت نیوز/ اگر پوست سالم و شادابی دارید، ضرورتی به استفاده از ماسک پوستی صورت نیست و در حال حاضر شواهدی وجود ندارد که این ماسک های پوستی مانع از پیری پوست می شوند.البته برخی از این ماسک ها ممکن است سودمندی موقتی داشته باشند، چرا که جلوی از دست رفتن رطوبت پوست را می گیرند. این ماسک ها لایه نازکی از مواد مرطوب کننده را روی پوست به جای می گذارند که به طور گذرا رطوبت پوست را افزایش می دهند و باعث می شوند تا مدتی چین وچروک ها کم شوند و پوست نرم تر شود. این لایه مرطوب کننده همچنین باعث می شود موثر موجود در ماسک در مجاورت پوست بمانند و تاثیرشان بیشتر شود.

گول این ماسک های صورت را نخورید!

گرچه ماسک های پوستی صورت عموما خطری ندارند، اما به خصوص اگر پوست حساسی دارید، باید مراقب واکنش آلرژی به اجزای این ماسک ها باشید و با متخصص پوست مشورت کنید.

اگر پوست تان خشک، تحریک شده یا پر چروکی دارید، بهتر است ماسک های ملایم حاوی اسید هیالورونیک، گلیسرین یا دایمیتکون را به کار ببرید.اگر پوستتان لک دار است ماسک های حاوی خاک رس، زغال، اسید سالیسیلیک، اسید گلایکولیک یا روغن درخت چای ممکن است سودمند باشند، چراکه این ماسک ها باعث لایه برداری پوست می شوند. البته این ماسک ها ممکن است باعث تحریک و پوسته ریزی هم بشوند.اگر وست تان شاداب نیست یا نشانه های پیری در آن بروز کرده است، ماسک های حاوی اسید گلایکولیک یا رتینول که می توانند با انجام لایه برداری ملایم می تواند پوست تان را درخشنده تر کند.

به طور کلی اگر انتظار معجزه از ماسک های پوستی نداشته باشید و دچار تحریک پوستی نشوید، می توانید آنها را جزئی از مراقبت های معمول پوستتان قرار دهید.

منبع: همگردی
انتشار: 3 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1142

به "گول این ماسک های صورت را نخورید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گول این ماسک های صورت را نخورید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید