چطور از استرس سفر دور بمانیم؟

به گزارش مجله ستاره، با اینکه مهم ترین نکته سفر، دور شدن از اضطراب است، اما برای بسیاری از افراد، برنامه ریزی سفر بزرگ ترین منبع استرس به شمار می رود. در ادامه با چند نکته درباره برداشتن لوازم روری و دور شدن از استرس آشنا می شویم.

چطور از استرس سفر دور بمانیم؟

فرار به سمت مقصد مورد نظر، تنها چیزی است که می خواهید، حال ممکن است آن مقصد یک ساحل آفتابی، یک چشم انداز زیبا در یک کشور خارجی، یا پیاده روی در کوهستان های باشکوه باشد. اما نگرانی از برنامه ریزی سفر می تواند تمام دورنمای شما را از یکی سفر آرامش بخش خراب می نماید.

مدیریت تمام جزئیات سفر مانند استرس برنامه ریزی، رزرو کردن، روبه راه کردن وظایف محل کار و سپردن خانه دست یک فرد مطمئن، ممکن است این فکر را در فکر شما بیندازد که سفرتان ارزش این همه نگرانی را ندارد. اما شما می توانید با یک سازمان دهی و آماده سازی مناسب و گرفتن آرامش از اطرافیان، یک سفر سالم و بدون استرس داشته باشید.

بگذارید یک آژانس مسافرتی کارهای سنگین را برایتان انجام دهد

مری کلگ (Mary Clegg)، نائب رئیس سازمان ملی آژانس های مسافرتی می گوید:

راز بیشتر مسافرانی که از سفر بدون استرس خود لذت می برند، داشتن یک آژانس مسافراتی خوب است. بسیاری از مردم چنین گمان می نمایند که با آمدن اینترنت، آژانس های مسافرتی منقرض شدند، اما اینطور نیست، آن ها همچنان برای کاهش استرس شما فعالیت دارند. وظیفه یک آژانس مسافرتی یاری به شما برای داشتن یک سفر عالی است.

از آنجا که کارکنان آژانس ها، راهی که شما در پیش دارید را قبلا رفته اند، می دانند که چطور انتظارات تان را برآورده نمایند. کلگ می گوید:

کارکنان آژانس ها افرادی هستند که بسیار سفر نموده اند و اکنون می توانند براساس تجربه های خود پیشنهادات خوبی به شما بدهند.

بطور کامل شرح دهید که چطور سفری را مدنظر دارید، سپس به مامور آژانس مسافرتی اجازه دهید تا یک مقصد ایده آل را انتخاب و تمام کارها و برنامه ریزی ها را انجام دهد.

برای دور ماندن از استرس، بهتر است این چند نکته مربوط به یک سفر سالم را بکار ببرید:

1. چمدان خود را سبک کنید

آنالیز کنید که چه وسایلی طی سفر برای شما مهیا می گردد. با این کار شما تنها وسایل مورد احتیاج دیگر را با خود برمی دارید. برای مثال، اگر سوار یک کشتی مسافرتی لوکس می شوید یا قرار است به یک هتل خوب بروید، بطور حتم آن ها سرویس خشکشویی خود را در اختیار شما قرار می دهند، درنتیجه می توانید لباس کمتری با خود بردارید. اگر سشوار یا اتو هم در اختیار شما قرار دهند، می توانید آن را از چمدان خود حذف کنید.

2. فهرست امنیتی برای خانه تهیه کنید

کلگ می گوید:

شما باید از همسایه ای که قرار است به گلدان هایتان آب دهد، یا بسته هایی که به دست تان برسد مطمئن باشید. بعلاوه آن همسایه (مورد اطمینان شما است) یا بستگان تان باید از مقصدها و تلفن تماس شما باخبر باشند تا در مواقع ضروری بتوانند با شما تماس بگیرند. اگر با یک آژانس مسافرتی کار می کنید، تلفن آن ها را به همسایه، دوست یا خانواده خود بدهید تا به آن ها یاری نمایند با شما تماس بگیرند.

3. چند روز دیرتر سفر را به خاتمه برسانید

اگر فکر اینکه چقدر کار روی سرتان ریخته، تمام وجود شما را فراگرفته است، یک روز سفر را به تاخیر بیندازید و به خود اجازه دهید تا کاملا آماده شوید. گاهی مایل هستید پس از سفر به بعضی کارها مانند آنالیز ایمیل ها و صورت حساب ها رسیدگی، یا خود را برای رفتن به محل کار و آغاز دوباره آماده کنید. با این کار هم آرامش بیشتری دارید، هم بیشتر از سفر خود لذت می برید.

4. برای اتفاقات غیرمنتظره برنامه ریزی کنید

کلگ می گوید:

آژانس مسافرتی به شما یاری می نماید تا سفر شما در برابر اتفاقات غیرمنتظره همچنان فرایند عادی خود را طی کند. اتفاقاتی چون زودتر به خانه بازگشتن یا تغییر برنامه سفر. آن ها می دانند چطور یک راه جایگزین برای تغییرات و خواسته های شما پیدا نمایند.

احساس آرامش در مقصد

در آخر، برای اینکه بطور کامل و واقعی از سفر خود لذت ببرید، باید بدانید که آرامش از نظر شما چیست، چه معنایی دارد و در دنیای بیرون چه شکلی به خود می گیرد.

کلگ می گوید:

آرامش چیزی است زمان بر. بعضی افراد بدون ارتباط با دیگران در آرامش نیستند، درنتیجه باید حتما به اینترنت دسترسی داشته باشند. بعضی دیگر آرامش را در تنها بودن می بینند، و ارتباط با دیگران را بجز در مواقع ضروری خوشایند نمی دانند. با این اوصاف تصمیم نهایی خود را برای همراه داشتن تلفن همراه یا رزرو هتلی که ایمیل هایتان را چک کند، پیش از سفر بگیرید.

طبق فهرستی که آماده نموده اید، کاملا آماده شوید. هر زمان که استرس به سراغ تان آمد، یک نفس عمیق بکشید. زمانی که به مقصد برسید، متوجه می شوید که تمام کوشش ها ارزشش را داشته است.

منبع: کجارو / everydayhealth.com
انتشار: 18 اسفند 1400 بروزرسانی: 18 اسفند 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1975

به "چطور از استرس سفر دور بمانیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور از استرس سفر دور بمانیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید