چطورتنهایی سفرخارجی برویم؟

به گزارش مجله ستاره، اگرقصد سفر انفرادی به خارج ازکشور را دارید ما دراین نوشتارنکات نهایی مهمی را که باید بدانید برایتان می گوییم.

چطورتنهایی سفرخارجی برویم؟

خبرنگاران: ترجمه هما حاصلی / مطمئنم وقتی اولین بارجرقه سفر انفرادی به فکرتان آمد، همراهش احساسات جورواجوری به سراغتان آمد ؛ مثل هیجان، دلهره و میل عجیبی به کاوشگری.

اما به نظرتان چطور می توان چنین احساساتی را به یک ماجراجویی به یاد ماندنی و پیروز تبدیل کرد؟

تردید نکنید ودودستی این توصیه های دم آخری ما را بچسبید و سفر انفرادی به خارج از کشوررا به فوق العاده ترین تجربه زندگی تان مبدل سازید.

چرا انفرادی سفر می کنم؟ مزایای سفر انفرادی چیست؟

خودشناسی: ماجراجویی سفر انفرادی به شما اجازه می دهد که با خودتان ارتباط برقرار کنید. شما برنامه ریزی می کنید،تصمیم گیری می کنید و این فرصت را به خودتان می دهید که نقاط ضعف و قدرت تان را بشناسید.

انعطاف پذیری: بدون همسفر شما شخصا می توانید برنامه سفر را تغییر دهید، از اماکن محبوبتان بازدید کنید و در یک ماجراجویی شخصی غرق شوید و این حس آزادی به شما یاری می نماید تا سبک سفر اختصاصی خودتان را داشته باشید.

مقصد صحیح انتخاب کنید

در برنامه ریزی برای سفر انفرادی مسیرسفربه مقدار مقصد سفراهمیت دارد.مقصدی که شما انتخاب می کنید باید باعلایق وراحتی شماهمخوانی داشته باشد.

ایمنی از همه واجب تر است

راهنماهای سفر کشورهای مورد نظرتان را چک کنید. مقاصد خاص برای گردشگران با تجربه مناسب تراست. برای اطمینان به سایت وزارت امور خارجه مراجعه و در بخش توصیه مسافرتی کشورها از مقدار امنیت کشورمورد نظرمطلع شوید.

راه دیگر برای اطلاع ازسطح ایمنی کشورهای دیگر، خواندن خبرهای اخیروسایرمنابع مشابه است. با جستجوی سریع گوگل می توانید این کار را انجام دهید.

موانع زبانی:

برای تازه کارها سفربه کشورهای انگلیسی زبان یا کشورهایی که به زبان انگلیسی مسلط تر هستند آسان تر است.البته نگذارید زبان مانع حس کنجکاوی وجستجوگری شما گردد.اگرحس ماجراجویی تان گل نموده نرم افزارهای ترجمه را دانلود کنید تا به شما درکشورهای غیرانگلیسی زبان یاری کند.

تفاوت های ظریف فرهنگی:

با بومیانی که به کشورشان سفرنموده اید خودمانی شوید ، اما ازهنجارها و آداب فرهنگیشان مطلع باشید. مهم است که ضمن قدردانی از فرهنگ دیگران، در مقابل فرهنگ دیگران منطقی باشیم وبه آن احترام بگذاریم. در حین سفر، ممکن است با خرده فرهنگ های مختلفی روبرو شوید که قبلاً هرگز با چنین چیزی روبرو نشده باشید !

برای سفر انفرادی بودجه بندی کنید

زمانی که که برای سفر خود برنامه ریزی می کنید، برنامه ریزی بودجه یک جنبه مهم است که نباید آن را کنار بگذارید.

بودجه روزانه: مهم است که با چشم بسته به سفر نروید. هزینه های روزانه ازجمله محل اقامت، غذا، حمل ونقل و فعالیت ها را برآورد کنید. این یاری می نماید مطمئن شوید که برای سفرانفرادی خود بیشترین آمادگی را دارید.

صندوق اضطراری:همواره مقداری پول نقد اضافی را برای رویدادهای غیرمنتظره نگه دارید. شما هرگز نمی دانید چه اتفاقی ممکن است بیفتد، و داشتن پول نقد اضافی باعث می گردد در مواقع اضطراری دست و پایتان لرز نیفتد!

در پی تخفیفات باشید: اینترنت را برای تخفیف جستجو کنید و قیمت ها را مقایسه کنید. به یاد داشته باشید، تخفیف فقط مربوط به اقامتگاه ها و پروازها نیست. بسیاری از مقاصد برای جاذبه ها و حمل و نقل عمومی، بلیت های تخفیف ارائه می دهند.

انجام رزروهای ضروری قبل از سفر انفرادی

هر ماجراجویی شگفت انگیز باید با برنامه ریزی دقیق و آماده سازی شروع گردد.

محل اقامت:

مسافران انفرادی اغلب هاستل ها را به علت ارزان بودن و ماهیت اجتماعی آنها انتخاب می نمایند. گزینه های جایگزین مانند Airbnb یا هتل های بوتیک را برای حفظ حریم خصوصی بیشتر در نظر بگیرید.

پروازها:

هنگام پرواز با شرکت های هواپیمایی ارزان قیمت مانند EasyJet، مهم است که از سیاست های آنها مطلع باشید. این ایرلاین چندین مزیت از جمله کرایه های کمتر و پیشنهادات ویژه، انتخاب صندلی راحت، تغییرات آسان برنامه سفر، کارت های سواری موبایلی که مستقیماً از گوشی هوشمند شما در دسترس است، و چک این سریع تر ارائه می دهد.

حمل و نقل محلی:

در خصوص وسیله نقلیه درمقصد تحقیق کنید . خواه بخواهید ماشین کنید یا به حمل ونقل عمومی متکی باشید یا با تاکسی و تاکسی های اینترنتی.

چمدان بستن هوشمندانه

درسفر انفرادی، آنچه درکوله پشتی شما هست بیش ازهمواره مهم می گردد.

فقط ملزومات: کوله بارسبک موجب راحتی شما درسفرمی گردد. وسایل ضروری و لباس های همه کاره را بردارید. خواهید فهمید که آمادگی خوب قبل از سفرکلید آرامش فکرتان خواهد بود.

تجهیزات ایمنی: جعبه یاری های اولیه، ساعت زنگ دار ، کپی پاسپورت و بیمه مسافرتی خود را همراه داشته باشید.

پذیرش تجربه

یکی از ناب ترین لذت های سفر انفرادی غوطه ور شدن کامل در خود است.

با افراد نو آشنا شوید: با مردم محلی و همسفران ارتباط برقرار کنید. دررویدادهای محلی شرکت کنید یا به تورهای گروهی بپیوندید.

سفر خود را مستند کنید: چه ازطریق عکس، یک مجله یا یک وبلاگ، مستندسازی می تواند درمانی باشد وراهی عالی برای زنده کردن خاطرات باشد.

با فکر باز سفر کنید: برای امتحان چیزهای نو، چشیدن غذاهای ناآشنا و درک دیدگاه های مختلف جسور باشید.

نتیجه

سفر انفرادی می تواند یک تجربه متحول نماینده زندگی باشد. همانطور که این سفر منحصر به فرد را شروع می کنید، اجازه دهید حس کنجکاوی شما قطب نما باشد که شما را هدایت می نماید. به یاد داشته باشید، هر چالشی که با آن روبرو می شوید و هر دوست نوی که پیدا می کنید، فصلی به داستان بزرگ ماجراجویی شما افزوده می گردد.

منبع : https://www.thetravelmagazine.net/

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 14 آبان 1402 بروزرسانی: 14 آبان 1402 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 2289

به "چطورتنهایی سفرخارجی برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطورتنهایی سفرخارجی برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید