چرا نمی توانیم عشق را پیدا کنیم؟

به گزارش مجله ستاره، علیرغم پیشرفت شبکه های اجتماعی، تنهایی همه گیر شده و تقریبا 50 درصد جوانان در پیدا کردن یار مشکل دارند. می خواهیم بدانیم علت این که مردم نمی توانند یک رابطه بادوام و هماهنگ داشته باشند چیست. خبرنگاران در ادامه به شما می گوید که دلایل تنها بودن بسیاری از مردم چیست.

چرا نمی توانیم عشق را پیدا کنیم؟

رابطه را به دلخواه خودتان می خواهید

هر کسی ایده آل های متفاوتی از یک رابطه خوب دارد. یکی از فیلم های رمانتیک الهام می گیرد و دیگری از کتاب های عاشقانه. اما رویای همه آن ها این است: که این داستان های عاشقانه را به واقعیت تبدیل کنند.

متاسفانه گاهی اوقات توهمات بر واقعیت پیروز می شوند. هیچ چیزی به عنوان یک رابطه ایده آل وجود ندارد و هیچ زوج عالی و بدون نقصی نیز وجود ندارند.

راهکار: باید درک کنید که همسرتان یک انسان واقعی است نه شخصیتی از کتاب یا فیلم. پس بدانید که آن ها هم مثل هر آدم دیگری نقص ها اشتباهاتی دارند.

به خودتان احترام نمی گذارید

پایه و اساس هر رابطه ای احترام گذاشتن به خود و دیگران است. آیا می توانید کسی را دوست داشته باشید که به خودش احترام نمی گذارد؟ این رابطه بر اساس احساس گناه شکل می گیرد و هیچ نکته مثبتی برای هر دو طرف نخواهد داشت.

مثال: شخصیت کیت وینسلت در فیلم تعطیلات عاشق مردی شده است که از وفاداری او سواستفاده کرده و قصد ازدواج با زن دیگری دارد. همه چیز زمانی تغییر می کند که او تصمیم می گیرد خود را از این عشق رها کند. او محیط اطراف آدم های دور و برش را تغییر می دهد و در نتیجه علایق و عشق جدیدی پیدا می کند.

راهکار: در ابتدا وقتی ناراحت و افسرده هستید نیاز دارید که برای کمک به خودتان حمایت درونی را پیدا کنید. این حمایت درونی می تواند پیروزیت ها، سرگرمی ها، دانش و یا اصول هدایتی شما باشد. هر چیزی که برای شما مهم است و یا هر چیزی که کمک می کند ارزش واقعی خودتان را ببینید. اجازه ندهید کسی باعث گردد به اهمیت خودتان شک کنید.

به فضای شخصی دیگران تجاوز می کنید

خیلی ها معتقدند تکنیک های سواستفاده به ثبات رابطه کمک می کند اما هیچکس نمی خواهد مورد سواستفاده قرار بگیرد و یا شخصی بخواهد او را تغییر دهد.

مثال: رزموند پایک در فیلم دختر گمشده تصمیم می گیرد همسرش را به خاطر تقلب جریمه کند و به همین دلیل او را با چالش های بزرگ و عمیقی روبرو می کند. اما زمانی که باز می گردد متوجه می گردد که اعتماد همسرش را از دست داده است به طوری که او حتی از زندگی خودش هم می ترسد.

راهکار: تغییر دادن شخصی که نمی خواهد تغییر کند کار بسیار سختی است. اگر رفتار همسرتان را دوست ندارید و او می داند اما هیچ تغییری نمی کند باید بین ماندن و رفتن یکی را انتخاب کنید.

نمی توانید ببخشید

هر کسی اشتباه می کند حتی خود شما. اما گاهی اوقات زمانی که اشتباه می کنید دیگر نمی توانید اعتماد او را به دست بیاورید حتی اگر بدانید که دیگر این اشتباه تکرار نخواهد شد. ما آدم ها در قضاوت دیگران بسیار سرسخت هستیم اما در قضاوت کردن خودمان نه.

راهکار: خودتان را مجبور به پذیرفتن چیزهایی که مخالفشان هستید نکنید اما در عین حال می توان گفت که این کار بدون قضاوت می تواند بسیار مفید باشد. حتیا گر کار او بسیار توهین آمیز بوده است باز هم به او یک فرصت دیگر بدهید.

آمادگی رابطه را ندارید

ما آدم ها عشق را به عنوان شادی و لذت نهایی می شناسیم اما گاهی اوقات لازم است قبل از شروع یک رابطه به علایق و دلبستگی های مهم تری پرداخت.

راهکار: گاهی اوقات برای رفع اشتباهات و پیدا کردن شادی مخصوصا قبل از شروع یک رابطه جدید باید تنها بود. این کار به مراتب بهتر از این است که در سختی ها به شخص دیگری تکیه کنیم. این کار بهترین راه برای تقویت ارداه است.

فقط به خودتان فکر می کنید

وقتی یک از طرفین فقط به خودش و نیازهای خودش توجه کند عشق و علاقه بین آن ها در رابطه از بین می رود.

راهکار: آدم های خودخواه باید بدانند که دنیا فقط به دور آن ها نمی چرخد مخصوصا زمانی که به دنبال یک رابطه پیروز هستند.

منبع: بدونیم
انتشار: 12 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 256

به "چرا نمی توانیم عشق را پیدا کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا نمی توانیم عشق را پیدا کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید