پلاک گذاری 30 هزار درخت به عنوان شجره طیبه زکات در استان یزد

به گزارش مجله ستاره، مدیرکل کمیته امداد استان یزد گفت: 32 هزار اصله درخت در قالب طرح شجره در شهرستان های مختلف استان برای یاری به نیازمندان و فقرا پلاک گذاری شده است.

پلاک گذاری 30 هزار درخت به عنوان شجره طیبه زکات در استان یزد

به گزارش خبرنگاران از یزد، محمد شجاعان مدیرکل کمیته امداد استان یزد، با بیان اینکه طرح شجره طیبه باعث ایجاد خیر و برکت در محصولات زکات دهندگان می گردد، گفت: 32 هزار اصله درخت در قالب طرح شجره (زکات مستحبی) در شهرستان های مختلف استان برای یاری به نیازمندان و فقرا پلاک گذاری شده است.

او اضافه نمود: طرح پلاک گذاری درختان در قالب طرح شجره طیبه برای اهدای محصولات به نیازمندان انجام می گردد، در این طرح باغداران یک یا چند درخت را به عنوان زکات مستحبی در مدت زمان تعیین طبق نیت خیران پلاک گذاری نموده تا محصول درختان بین ایتام و نیازمندان در همان منطقه جمع آوری شده توزیع گردد.

شجاعان با بیان اینکه ارزش محصولات باغی توزیع شده از ابتدای سال تا به امروز در بین نیازمندان از محل طرح شجره طیبه حدود 300 میلیون تومان بوده است، گفت: 80 درصد درختان پلاک گذاری شده در طرح شجره طیبه زیتون و پسته و 20 درصد درختان دیگر زردآلو، نخل و انار است که به این طرح خداپسندانه اختصاص پیدانموده است.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد با اشاره به اینکه ادارات و سازمان ها نیز می توانند طرح شجره طیبه مشارکت نمایند، توضیح داد: ادارات مختلفی از جمله دانشگاه یزد، شهرداری یزد و بافق و بعلاوه سنگ آهن مرکزی در طرح شجره طیبه مشارکت دارند و تعداد زیادی از درختان زیتون و نخل را به این طرح اختصاص داده اند.

او در مورد نحوه تعامل و همکاری باغداران و کشاورزان نیکوکار و مشارکت در طرح شجره طیبه و بهره مندی از برکات معنوی این طرح گفت: نیکوکاران سراسر استان یزد می توانند با شماره گیری تلفن چهاررقمی 1811 در این طرح ارزشمند و ماندگار مشارکت نمایند، مسئولان، مبلغان و عاملان زکات در شهرستان ها، آماده هدایت و پاسخگویی پیرامون این موضوع هستند.

ی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 بهمن 1400 بروزرسانی: 23 بهمن 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1948

به "پلاک گذاری 30 هزار درخت به عنوان شجره طیبه زکات در استان یزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلاک گذاری 30 هزار درخت به عنوان شجره طیبه زکات در استان یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید