مقصر مسائل مالی دوچرخه سواری وزارت و کمیته ملی المپیک نیستند

به گزارش مجله ستاره، به گزارش خبرنگاران، خسرو قمری در نشست خبری فدراسیون دوچرخه سواری با اشاره به عملکرد فدراسیون دوچرخه سواری در سال 93 عنوان کرد: در سالی که آن را پشت سر گذاشتیم در زمینه برگزاری همایش ها و توسعه ورزش همگانی و استعدادیابی عملکرد قابل قبولی داشتیم. 85 نفر در کمیسیون استعدادیابی فدراسیون مورد ارزیابی قرار گرفتند و حتی بعضی آنها نیز به تیم های ملی جذب شدند.

مقصر مسائل مالی دوچرخه سواری وزارت و کمیته ملی المپیک نیستند

وی اضافه کرد: در مسابقات کشوری نیز بخش استعداد یابی تاثیر خوبی داشت و در بخش آموزش نیز با برگزاری 15 دوره کلاس آموزشی و دوره های مربیگری و داوری و بخصوص دو دوره مربیگری بین المللی روند قابل قبولی داشتیم.

قمری با اشاره به مسابقات لیگ و قهرمانی کشوری دوچرخه سواری بیان نمود: امسال نسبت به سال 92 سال پرباری بود امسال 120 روز مسابقه داشتیم و در سه مسابقه مهم سال 93 که حدود 50 روز زمان کاری ما را گرفت شرکت کردیم. رقابت های قهرمانی آسیا در قزاقستان، بازی های آسیایی و مسابقات قهرمانی آسیا در رشته کوهستان از جمله برنامه های ما بود.

ماحصل فعالیت در بخش کوهستان در سال آینده به ثمر می نشیند

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری با اشاره به برنامه های این فدراسیون در رشته کوهستان بیان داشت: در سال 93 در رشته کوهستان توجه ویژه ای قائل شدیم و با آمدن مربی خارجی، اردوهای متعدد با حضور ورزشکاران در مسابقات بین المللی اتفاقات خوبی در این رشته افتاد که ماحصل فعالیت در آن در سال 94 به ثمر می نشیند.

وی اضافه کرد: کوهستان یکی از رشته های المپیکی است که در سال های گذشته عملکرد ضعیفی در آن داشتیم اما باید به سمتی برویم که حاصل آن کسب سهمیه المپیک باشد.

وی با اشاره به اسپانسر تیم ملی گفت: اعتباری بالغ بر 350 میلیون توسط اسپانسر به مجموعه تیم های ملی کمک شد قرار است مربی تیم ملی هم حق الزحمه خود را از اسپانسر دریافت کند.

قمری با اشاره به اردوهای تیم ملی دوچرخه سواری شرح داد: در بخش تیم های ملی اردوهایی برگزار گشت که بعضی از آنها داخلی و بعضی نیز برون مرزی بود. در قهرمانی آسیا در قزاقستان انتقادهایی درخصوص کسب نتیجه به ما وارد شد که هدف ما در آن زمان تنها آمادگی برای حضور پیروز در بازی های آسیایی بود. ما بعد از مسابقات قهرمانی آسیا اردوهای خود را تشکیل دادیم و ذهن ورزشکارانمان را به کسب نتیجه در بازی های آسیایی معطوف کردیم که پیروز شدیم در اینچئون سه مدال کسب کنیم که بهترین نتیجه تاریخ دوچرخه سواری است.

اعزام به قهرمانی آسیا تایلند خارج از برنامه مالی بود

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری با اشاره به اعزام تیم ملی به مسابقات قهرمانی آسیا در بهمن ماه شرح داد: این اعزام خارج از برنامه های مالی سال 93 بود و با تصمیم گیری مسئولان فدراسیون مبنای حضور ما در این مسابقات کیفی بود که ورزشکاران اعزامی با احتمال 80 درصد کسب مدال در بخش آقایان و 40 درصد کسب مدال در بخش بانوان به تایلند برود. 21 دوچرخه سوار و 9 کادر فنی به این مسابقات اعزام شدند که حاصل آن 9 مدال شامل 3 طلا 4 نقره و 2 برنز بود و پیروز شدیم که کسب سهمیه مستقیم برای المپیک ریو نیز داشته باشیم؟

وی اضافه کرد: بعد از مسابقات بازی های آسیایی انتظار ویژه ای از دانشور داشتیم که البته حضور وی در سه کاپ متوالی او را خسته کرده بود و آن نتیجه ای که در بخش سرعت از آن انتظار داشتیم به دست نیامد. در مجموع نتایج به دست آمده در سال 93 بسیار قابل قبولی بود و رکوردی برای دوچرخه سواران محسوب می شد. ما در کوهستان و پیست امید به کسب سهمیه در سال 94 داریم که در این بخش باید حضور فعال تری داشته باشیم که نیازمند اعزام های مختلف به مسابقات است.

ورزشکاران از حضور در رشته 4 کیلومتر تیمی ابا دارند

قمری در خصوص رشته 4 کیلومتر تیمی و مسائل آن بیان نمود: در دوچرخه سواری رده بندی تیمی نداریم آنچه ما را در مسابقات اذیت کرد مسائل مالی بود. بعد از بازی های آسیایی قرار بود در رشته 4 کیلومتر تیمی نیز کار زیربنایی انجام دهیم این رشته رشته مادر است و اگر بخواهیم در بخش جاده و پیست دوچرخه سواران خوب داشته باشیم باید این رشته را فعال کنیم.

وی تاکید کرد: ورزشکارانی که می خواستیم به این رشته بیاوریم از نیاوردن مدال و وقت بی فایده گذاشتن در این رشته ابا داشتند چراکه ما اختلاف فاحشی نسبت به رکود آسیایی حریفانمان داریم به همین خاطر نه مربی در این بخش سرمایه گذاری می کند و نه ورزشکار و کار ما در سال 94 این است که بتوانیم آنها را برای حضور در این رشته متقاعد کنیم.

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری درخصوص مسائل جذب مربی در تیم های ملی نیز بیان نمود: در رابطه مربیگری یکی از مسائل اصلی مسائل مالی است ما تلاش کردیم که گروهی از کادر فنی که در بازی های آسیایی و قهرمانی قزاقستان بودند در مسابقات تایلند حضور نداشته باشند و فرصت با سایرین که پشت درها مانده اند داده شود. ابوحیدری که با آمدن وی توانستیم مدال سوم را کسب کنیم به دلیل موضوع شخصی نتوانسته مسابقات برود و مصطفی چایچی که خودش مربی و مدیر تیم های ملی است اعزام شد و تا حدودی از خلاء عدم حضور ابوحیدری در مسابقات رفع شد.

وی تاکید کرد: برای جذب مربی از سال گذشته گزینه های مختلفی داریم بعضی از آنها برای حضور در کشور مسائلی دارند مربی ای که بخواهد از دور تیم های ملی ما را هدایت کند به درد ما نمی خورد به هر حال در بخش جذب مربی باید ابتدا اعتبار سال 94 و منابع ما مشخص شود.

قمری در پاسخ به سوال خبرنگاران که آیا بعد از کسب دومین سهمیه المپیک ریو توسط دوچرخه سواری مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نگاه ویژه ای به این رشته داشته اند بیان نمود: دیروز با سجادی جلسه ای داشتیم و وی از کسب نتیجه در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار تشکر کرد تا به امروز یکی از حامیان درجه اول ما وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بوده است. آنها در حدی که می توانستند برای ما کم نگذاشتند و اظهار کردند که یکی از فدراسیون های اولویت دار برایشان فدراسیون دوچرخه سواری است. ما خودمان را جدا از مجموعه وزارت ورزش نمی دانیم مشکل آنها مشکل ما نیز است و در مسیری جدا از آنها قرار نداریم. ما خواسته ای نداشتیم که آنها به ما وعده ای بدهند بلکه براساس یک تفاهم نامه منابعی به ما پرداخت شده و کار بدون مشکل پیش می رود.

وی تاکید کرد: مقصر مسائل مالی دوچرخه سواری وزارت و کمیته ملی المپیک نیست اگر مسائلی هم در بخش مالی داریم با تدبیر حل می شود. وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک از همه لحاظ اعم از مالی معنوی و فکری به ما کمک کردند و هر وقت مشکل داشتیم پناه ما کمیته ملی المپیک در وزارت ورزش و جوانان بوده است.

وی درخصوص انتخاب سلیقه ای ورزشکاران در تیم های ملی هم بیان نمود: دوچرخه سواری یکی از رشته هایی است که به ندرت می توان حق کسی را در آن تضییع کرد. در حین تمرین مشخص می شود که ورزشکاران چه وضعیتی دارند و مربی کمترین نظر را در این خصوص اعمال خواهد کرد.

وی در خاتمه درخصوص مسئله دوپینگ بخصوص در بخش بانوان گفت: فدراسیون جهانی با توجه به سن کم پرستو باستین و آمار کم دوپینگ فدراسیون ما 9 ماه از محرومیت وی را بخشیده است در بخش دوپینگ دو مسئولیت داریم که یکی از آنها اطلاع رسانی و دیگری کنترل است. تمامی عواقب دوپینگ به عهده خود ورزشکار است و در محاکم بین المللی به جز ورزشکار هیچکس دیگری مقصر شناخته نمی شود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 455

به "مقصر مسائل مالی دوچرخه سواری وزارت و کمیته ملی المپیک نیستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقصر مسائل مالی دوچرخه سواری وزارت و کمیته ملی المپیک نیستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید