مروری بر سری اسپیدستر پورشه در گذر زمان

به گزارش مجله ستاره، خبرنگاران : اگر اهل پورشه و خودرو های کانورتیبل باشید تا بحال حتما نام اسپیدستر به گوش تان خورده است. از سال 1954 پورشه تصمیم به فراوری خودرو هایی گرفت که سقف نداشتند و پورشه به این نوع از خودرو ها پسوند اسپیدستر را داد. اسپیدستر ها خیلی در بازار فروش قابل پیدا شدن نبودند چراکه تنها در نسخه های محدود و به تعداد سرانگشتی ساخته می شدند و همین عاملی شد که همواره افرادی که این سری از خودرو ها را داشتند جزو افراد خاص جامعه باشند.

مروری بر سری اسپیدستر پورشه در گذر زمان

این هدف اولیه پورشه نبوده و در ابتدا قرار بر فراوری خودرویی برای تمام اقشار جامعه بود. اما درنهایت این سری وارد مرحله ای تازهی از عمر خود شد که تنها محدود به قشر پردرآمد جامعه شد.

پس با ما باشید تا با این مدل از سری خودرو های پورشه بیشتر آشنا شوید.

(1954) 356 Speedster

قصه از آنجا آغاز شد که وارد کنندگان پورشه به ایالات متحده، آلمان ها را متقاعد به ساخت خودرو هایی بدون سقف که قیمتی کمتر از 3 هزار دلار آن موقع داشت، کردند و این شد که در سال 1954 اولین خودرو از سری اسپیدستر بنام Speedster 356 به دنیا آمد. از نظر ظاهری بی شباهت به خودرو های کابریولت نبود، با همان استایل، اما شیشه هایی کشیده تر و تجهیزات و آپشن هایی کمتر! پول کمتر، خودروی مقرون به صرفه تر، منطق آن موقع برای فراوری این سری از خودرو ها این بود.

(1988) G-Model 911 Speedster

تنها 2103 خودرو از این مدل فراوری شد. خودرویی با بدنه کشیده تر شده مدل کررا که پهنای آن کاملا چشم ها را به خود خیره می کرد. نسبت به مدل 356 زاویه شیشه جلویی بیشتر شده و مقداری پرآپشن تر. یک قاب پلاستیکی در پشت صندلی ها که جعبه دنده دستی و قلب تپنده توربو در زیر آن مخفی شده نیز باعث محبوبیت این مدل در بین جوانان شده بود.

(1992) 964 Speedster

برخلاف مدل های قبلی در این سری از بدنه ای باریک در ساخت اسپیدستر استفاده شد و پورشه تصمیم به ساخت تنها 930 عدد از آن را گرفت. جالب است بدانید این مدل نه تنها سیستم تهویه نداشت بلکه ایربگ و شیشه بالابر برقی هم که در آن موقع رواج داشت نیز بر روی آن قرار نگرفته بود. پورشه برای جبران این کمبود از صندلی های خاص و زیبایی که از مدل 911 کررا قرض گرفته بود استفاده کرد.

(1995) 993 Speedster

تک و تنها! فقط دو دستگاه از این مدل ساخته شده است. یک مدل سبز رنگ با گیربکس اتوماتیک با بدنه ای باریک و کشیده مخصوص فردیناند الکساندر بنیان گذار شرکت پورشه و یک مدل نقره ای رنگ با گیربکس دستی و بدنه ای پهن برای جری ساینفلد، کمدین مشهور آمریکایی. این دو نمونه از ارزش بالایی برخوردارند، ولی از آنجایی که تنها دو دستگاه از این خودرو موجود بود، برخی ها به ساخت اسپیدستر شخصی خود روی آوردند و برای این کار از پورشه 993 کابریو (993 Cabrios) استفاده کردند.

(2010) 997 Speedster

بین فراوری مدل 993 که تنها دو عدد از آن وجود داشت با مدل تازه یعنی 997، 15 سال اختلاف افتاد. 15 سال غیاب اسپیدستر ها در جاده های پر پیچ و خم آلمان. اما این بار به مناسبت 25-امین سالگرد تاسیس شرکت پورشه، 356 عدد از این مدل فراوری شد که هرکدام قیمت 200 هزار دلاری داشتند. قیمتی که برای پرداخت آن حسابی باید فکر کرد و دید آیا ارزش این همه پول را دارد یا خیر؟

(2019) 991 Speedster

و اما رسیدیم به مقصد نهایی اسپیدسترها. بعد از ماه ها انتظار و چشم به راه بودن به نسخه کانسپت و انواع تیزر های تبلیغاتی درنهایت مدل 991 که درواقع همان پورشه 911 است با رنگ و لعاب اسپیدستر ها معرفی گردید. خودرویی که 211 هزار دلار قیمت دارد. با این قیمت یک پورشه خاص با موتور 6 سیلندر 4 لیتری که توان فراوری 503 اسب بخار را دارد صاحب می شوید.

منبع: topgear

پ

منبع: برترین ها
انتشار: 14 مهر 1403 بروزرسانی: 14 مهر 1403 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 2320

به "مروری بر سری اسپیدستر پورشه در گذر زمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مروری بر سری اسپیدستر پورشه در گذر زمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید