مدیر عامل شرکت اپل؛ حریم خصوصی دیجیتال به بحران تبدیل شده است

به گزارش مجله ستاره، تیم کوک؛ مدیر عامل شرکت اپل، در مصاحبه ای با ای بی سی نیوز اعلام نموده که این روزها حریم خصوصی دیجیتال کاربران به یک بحران و معضل بزرگ تبدیل شده است.

مدیر عامل شرکت اپل؛ حریم خصوصی دیجیتال به بحران تبدیل شده است

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، کوک از قوانین دولتی حمایت نموده است که از حریم خصوصی مصرف نمایندگانن محافظت می نماید.

در طول صحبت های کوک بارها به موضوع نگرانی های کوک در خصوص میزان وقتی که افراد در شبکه های اجتماعی یا انواع شبکه های تلفن همراه اشاره شد. وی گفت هیچ زمانی راضی نبوده که مصرف نمایندگان وقت خود را بیش از حد در آیفون صرف نمایند.

وی تأکید کرد که شرکت اپل در خصوص حفظ حریم خصوصی فعال عمل می نماید و معتقد است شرکت هایی مانند فیس بوک و گوگل نیز باید تحت کنترل بیشتری در خصوص دستکاری داده های مصرف نمایندگان قرار بگیرند. وی گفت: حفظ حریم شخصی به یک بحران تبدیل شده است و باید هرچه زودتر به وضعیت این بحران رسیدگی گردد.

بر خلاف شرکت هایی مانند گوگل و فیس بوک، کسب و کار اپل بر روی تبلیغات متمرکز نیست و بنابراین از جمع آوری داده ها برای بهبود تبلیغات استفاده نمی نماید. کوک در این خصوص گفت:شما(کاربران) محصول ما نیستید.محصولات ما آیفون وآیپد و ... است. ما اطلاعات خود را گنج خود می دانیم و می خواهیم به شما در حفظ حریم خصوصی و امنیت آن یاری کنیم.

کوک در خصوص میزان گسترده ای از اطلاعات شخصی موجود در اینترنت و اهمیت حفظ این اطلاعات گفت: افرادی که در اینترنت جستجو می نمایند در خصوص شما بیشتر از افرادی می دانند که همسایه شما هستند.

تیم کوک بارها نشان داده که مدافع حفاظت از حریم خصوصی کاربران است و برای حفظ منافع کاربران کوشش می نماید. در ماه ژانویه او خواهان تنظیم مقررات دولتی شد که باعث می گردد شرکتها برای جمع آوری داده ها با سختگیری هایی جدی رو به رو شوند و شفافیت بیشتری برای مصرف نمایندگان فراهم گردد. او همچنین خواهان سرکوب دریافت نمایندگان داده ای است که اطلاعات مصرف نمایندگان را بین شرکت ها انتقال می دهند.

اگر چه کوک خصوصی سازی را بحران توصیف کرد، اما اضافه نمود که معتقد است این موضوع یک مشکل قابل حل است. کوک در خصوص مصاحبه خود به نگرانی های احتمالی در خصوص زمان وابستگی کاربران به صفحه نمایش اشاره نمود و گفت که وی نمی خواهد مصرف نمایندگان از محولات اپل بیش از حد استفاده نمایند.

منبع: انتخاب
انتشار: 26 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 198

به "مدیر عامل شرکت اپل؛ حریم خصوصی دیجیتال به بحران تبدیل شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیر عامل شرکت اپل؛ حریم خصوصی دیجیتال به بحران تبدیل شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید