عقب نشینی اپل از اسکن تصاویر گوشی های آیفون

به گزارش مجله ستاره، شرکت اپل در پی نقدها شدید مدافعان حریم خصوصی، راه اندازی سیستم اسکن تصاویر آیفون کاربران برای رصد موارد سوءاستفاده از بچه ها را به تاخیر انداخت.

عقب نشینی اپل از اسکن تصاویر گوشی های آیفون

به گزارش خبرنگاران، این غول فناوری آمریکایی در بیانیه ای اظهار داشت ماه گذشته برنامه ها برای قابلیتی را اظهار داشتیم که هدف آن یاری به حفاظت از بچه ها در برابر کودک آزارهایی بود که از ابزارهای ارتباطی برای یافتن و بهره برداری از آنها استفاده می نمایند. بر اساس بازخوردهای مشتریان، گروههای مدنی، محققان و سایرین تصمیم گرفتیم زمان بیشتری را در ماههای آینده برای جمع آوری نظرات و بهبود بیشتر این سیستم پیش از راه اندازی آن صرف کنیم.

اپل سه ابزار تازه را برای یاری به ریشه کنی و متوقف کردن انتشار مطالب مربوط به سوءاستفاده از بچه ها برنامه ریزی نموده بود. این ابزارها شامل استفاده از دستیار دیجیتالی سیری برای گزارش موارد سوءاستفاده از بچه ها و دسترسی به منابع مربوط به مبارزه با آن، قابلیتی در پیامها که دستگاههای متعلق به بچه ها را برای دریافت یا ارسال تصاویر اسکن می نماید و قابلیت تازه بررسی تصاویر گوشیهای آیفون پیش از ارسال شدن آنها به آی کلود بود. اگر کاربری تصاویر مربوط به سوءاستفاده از بچه ها را در گالری گوشی خود داشته باشد، اپل اطلاع پیدا نموده و یک بازبینی انسانی برای اطمینان یافتن از محتوا انجام می دهد و سپس موضوع را به مقامات گزارش می نماید.

بر اساس گزارش بلومبرگ، مدافعان حریم خصوصی مانند بنیاد مرز الکترونیکی هشدار دادند که این فناوری می تواند بجز ردیابی هرزه نگاری بچه ها، برای ردیابی موارد دیگر مورد استفاده قرار گرفته و زمینه را برای سوءاستفاده های گسترده فراهم کند. این گروه حتی با برنامه اپل برای آوردن یک ناظر و اصلاح سیستم راضی نشده و اظهار داشتند این رویکرد یاری نماینده نبوده بلکه رمزنگاری ضروری برای حمایت از حریم خصوصی کاربران را تضعیف می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1775

به "عقب نشینی اپل از اسکن تصاویر گوشی های آیفون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عقب نشینی اپل از اسکن تصاویر گوشی های آیفون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید