طراحی قوی ترین موتور پایه گازسوز کشور در ایران خودرو

به گزارش مجله ستاره، شرکت تحقیق، طراحی و فراوری موتور ایران خودرو (ایپکو) در راستای پاسخگویی به احتیاج مشتریان، در حال توسعه قوای محرکه پایه گازسوز با بازدهی بالا است؛ قوای محرکه توسعه یافته، خودروی دنا را قادر خواهد نمود تا با یک بار سوخت گیری گاز طبیعی، علاوه بر کاهش آلایندگی و مصرف انرژی، 400 کیلومتر مسافت را بپیماید.

طراحی قوی ترین موتور پایه گازسوز کشور در ایران خودرو

جهت دریافت مشاوره خدمات کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

به گزارش ایکوپرس، قوای محرکه پایه گازسوز ایران خودرو که در محصول دنا به کار خواهد رفت، با خروجی دی اکسید کربن 118 گرم در هر کیلومتر پیمایش توسعه داده شده است. این خودرو با سطح انرژی +A بهترین محصول فراوری داخل از لحاظ مصرف انرژی بوده و احتراق مناسب این سوخت در موتور سبب رسیدن به سطح آلایندگی یورو شش شده است.

به این ترتیب میزان پیمایش خودرو های گازسوز با یک بار سوخت گیری همیشه یکی از دغدغه های مشتریان این نوع محصولات بوده است، مرتفع خواهد شد.

به منظور افزایش مطلوبیت محصول، بیشینه گشتاور فراوریی این موتور نسبت به قوی ترین موتور گازسوز ساخت داخل 114 نیوتن متر افزایش داشته و به 250 نیوتن متر رسیده است. توان این محصول نیز با افزایش 75 اسبی به 175 اسب بخار رسیده است. همین موضوع این موتور را تبدیل به قوی ترین موتور در میان محصولات بنزینی و گازسوز فراوری داخل نموده است.

افزایش قابل توجه توان و گشتاور این پیشرانه، به یاری فناوری پرخوران (توربوشارژ) و عدد اکتان مناسب سوخت گاز محقق شده است. با فراوری این موتور، تصور ضعف توان و گشتاور موتور های گاز سوز از بین رفته و مطلوبیت محصول در سه حوزه مصرف، آلایندگی و قابلیت رانندگی بالا خواهد رفت.

از دیگر نقاط قوت این طرح می توان به جانمایی مخزن گاز در کف خودرو اشاره نمود که حاصل همکاری مشترک ایپکو و مرکز تحقیقات ایران خودرو است. مخازن نصب شده در کف خودرو امکان استفاده از تمامی فضای صندوق عقب خودرو را به راننده می دهد و در واقع فضای آن مانند خودرو های بنزینی قابل استفاده است.

منبع: فرارو
انتشار: 7 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1570

به "طراحی قوی ترین موتور پایه گازسوز کشور در ایران خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی قوی ترین موتور پایه گازسوز کشور در ایران خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید