شرایط عمومی اهداء خون برای مردم

به گزارش مجله ستاره، مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه درخصوص شرایط عمومی اهداء خون گفت : معمولا اهداء نمایندگان باید بالای 50 کیلوگرم وزن و بین 18 تا 60 سال سن داشته باشند، البته اهداء نمایندگان مستمر تا 65 سالگی هم می توانند خون اهداء نمایند.

شرایط عمومی اهداء خون برای مردم

میرزاده مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت : روزانه حدود 150 مورد اهداء خون در استان وجود دارد که نسبت به سال گذشته رشد نشان می دهد، اما هنوز کافی نیست.

وی با اشاره به طیف وسیع جامعه ورزشی، گفت: سازمان انتقال خون کشور در هفته تربیت بدنی سال جاری پویشی در راستای افزایش مشارکت جامعه ورزش در اهداء خون برگزار کرد، اما متاسفانه چندان از این پویش استقبال نشد.

مدیرکل انتقال خون استان اضافه نمود: سابقا هم رایزنی هایی را با بعضی از باشگاه های ورزشی استان انجام دادیم و حتی اعلام کردیم که مخاطبان آنها، سفیران اهداء خون استان خواهند بود که این مسئله هم مقطعی بود.

وی با بیان اینکه انتقال خون به یاری جامعه بزرگ ورزش استان نیازمند است، گفت: از آنجایی که جامعه گسترده ای در ورزش استان داریم که خون سالمی هم دارند، بنابراین از آن ها برای اهداء خون و یاری به هم نوعان خود دعوت می کنیم .

خبرنگاران کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 آبان 1401 بروزرسانی: 30 آبان 1401 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 2158

به "شرایط عمومی اهداء خون برای مردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط عمومی اهداء خون برای مردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید