رنو مگان 2020 وارد بازار جهانی شد

به گزارش مجله ستاره، نسل چهارم رنو مگان دچار تغییراتی در طراحی ظاهری شده و با نام رنو مگان 2020 وارد بازار جهانی شده است.

رنو مگان 2020 وارد بازار جهانی شد

جهت دریافت مشاوره خدمات کاتالوگ دیجیتال از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران، رنو تصمیم گرفته تا برای نسخه فیس لیفت مگان کلاس بندی متنوع تری را در نظر بگیرد تا مخاطبان بیشتری جذب این خودرو شوند. اکنون خریداران رنو مگان در سراسر دنیا دو تیپ جدید از این خودرو را در پیش روی خود می بینند که عبارتند از رنو مگان R.S و رنو مگان پلاگین هیبریدی. رنو در کوشش است با ارایه کلاس بندی گسترده تا آینده روشنی را برای سدان زیبایش تدارک ببیند.

یکی از رقبای اصلی رنو در بازار سدان های کوچک و متوسط گروه فولکس واگن است. محصولات جدید هلدینگ فولکس واگن نظیر نسل جدید سئات لئون و اشکودا اوکتاویا یا فولکس واگن گلف نسل هشتم سال 2020 میلادی را با قدرت شروع نموده اند. ارایه سطح متنوعی از محصولات با قیمت های مختلف موجب می شود که زیرمجموعه های برند فولکس واگن بازار را تحت کنترل خویش در آورند. از این رو رنو ناچار است کلاس بندی تک محصول خود را گسترده کند تا بتواند با سلطه همه جانبه فولکس واگن رقابت کند.

آنالیز کلی رنو مگان

سال 1995 بود که نسل اول رنو مگان توسط این شرکت فرانسوی معرفی شده و به بازار عرضه گشت. از آن روز تا به حال چهار نسل از رنو مگان به بازار دنیای عرضه شده و اکنون نسل چهارم آن در نسخه فیس لیفت قابل خریداری است. نسل دوم این خودرو نیز توسط پارس خودرو مونتاژ شده و به بازار کشورمان عرضه می شد، نسل سوم نیز تحت نام رنو اسکالا به صورت وارداتی در ایران حضور داشت.

فیس لیفت اجرا شده در سدان رنو بسیار جزئی و محدود است و اگر اخبار خودروهای رنو را به طور مکرر پیگیری ننموده باشید، متوجه تفاوت های آن نخواهید شد. بیشترین سهم تغییرات ظاهری سهم نمای جلوی رنو مگان شده است. در این قسمت چراغ های هالوژنی استاندارد با لامپ های تمام LED تعویض شده اند و حتی مه شکن ها نیز LED هستند. این کار باعث شده تا نورپردازی خودرو نسبت به نسخه اولیه سی درصد بهبود یابد.

آنالیز تغییرات دیگر رنو مگان 2020

سپر جلو خودرو اصلاح شده و پنل های جانبی نیز طراحی تازه ای پیدا نموده اند. اگر تیپ های گران تر این خودرو را خریداری کنید، قطعات کرومی جایگزین قطعات پلاستیکی در ظاهر خودرو خواهند شد که آن را طویل تر و مرتفع تر از حالت عادی نشان می دهند. رینگ های خودرو نیز طرحی جدید دارند و از سه رنگ خاکستری روشن، خاکستری تیره و مسی تشکیل شده اند. بسته به تیپ انتخابی مشتری، رنو مگان با رینگ های 16 الی 18 اینچی به او تحویل می شود.

با ورود به کابین رنو مگان فیس لیفت شاهد داشبوردی مدرن از این خودرو خواهید بود. یک پنل دیجیتالی 10.2 اینچی برای قسمت سیستم سرگرمی و تهویه اختصاص یافته که 9.3 اینچ از آن را صفحه لمسی تشکیل می دهد و همانند نسخه اصلی به حالت عمودی نصب شده است. رنو برای ایجاد ارگونومی بهتر تغییراتی را در کنترلر سیستم تهویه صورت داده و علاوه برآن مالک می تواند با تهیه تیپ های گران تر رنو مگان 2020 از جایگاه برقی راننده به همراه ادوات و اثاثیه لوکس بهره مند شود.

نوبت به اصلی ترین تغییر رنو مگان 2020 می رسد. این تغییرات در قوای فنی خودرو اتفاق افتاده اند و شاهد ارایه دو تیپ جدید خواهیم بود. رنو مگان PHEV با پسوند E-Tech نام گذاری شده و از همان ترکیب برقی-بنزینی رنو کلیو و رنو کپچر استفاده می نماید. پیشرانه هیبریدی این تیپ از یک موتور بنزینی 1.6 لیتری به همراه دو موتور برقی و یک باطری 9.8 کیلووات ساعتی تشکیل شده است. حداکثر برد این تیپ در حالت تمام برقی حدود 50 کیلومتر برآورد می شود.

نگاه دقیق به کلاس بندی رنو مگان فیس لیفت

مدل های معمولی رنو مگان فیس لیفت همچون گذشته به موتور بنزینی 1300 سی سی TCe مجهز خواهند بود که به ترتیب 115 ، 140 و 160 اسب بخار قدرت فراوری می نماید. برای نمونه 2020 یک موتور 100 اسب بخاری سازگار با محیط زیست نیز به گزینه های فوق افزوده شده است. تیپ های رنو مگان دیزلی نیز از موتور 1.5 لیتری dCi استفاده می نمایند که 95 یا 115 اسب بخار قدرت ارایه می دهد. گیربکس های دستی و اتوماتیک نیز برای این تیپ ها قابل انتخاب هستند.

جذاب ترین تیپ این خودرو رنو مگان R.S است که در گذشته رنو مگان GT نام داشت. کسانی که قدرت اقتصادی بیشتری داشته باشند قادر خواهند بود از مزایای این تیپ جذاب بهره مند شوند. رنو مگان R.S نسبت به نسخه GT قوی تر است و خروجی آن در مجموع به 296 اسب بخار قدرت و 420 نیوتن متر گشتاور می رسد. یک شیر مکانیکی نیز در اگزوز این تیپ واقع شده است که به راننده اجازه می دهد صدای اگزوز را به دلخواه خود تغییر دهد. رنو مگان 2020 از تابستان آینده در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 24 فروردین 1399 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 803

به "رنو مگان 2020 وارد بازار جهانی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رنو مگان 2020 وارد بازار جهانی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید