خبرنگاران بوستان های قم تا عادی شدن شرایط غیرفعال است

به گزارش مجله ستاره، قم- خبرنگاران- مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: در راستای پیشگیری از همه گیری ویروس کرونا، بوستان هایی که در آن ها امکان جلوگیری از تردد شهروندان وجود داشته باشد تا عادی شدن شرایط شهر، غیرفعال بوده و پذیرای شهروندان نیست.

خبرنگاران بوستان های قم تا عادی شدن شرایط غیرفعال است

پیغام جوادیان روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، اضافه نمود: بوستان ها و پارک های قم از هفته آخر اسفندماه پارسال غیرفعال است و شرایط میزبانی از شهروندان و مسافران نوروزی را ندارد.

وی اضافه نمود: بوستان شهدای اصناف در منطقه یک، بوستان های امام رضا(ع) و جوان در منطقه 2، بوستان های فدک و ارغوان در منطقه 3، بوستان های علوی و نرگس در منطقه 4، بوستان اردیبهشت در منطقه 6، بوستان نجمه(س) در منطقه 7 و بوستان غدیر و پروانه در منطقه 8 ازجمله این بوستان ها می باشد.

وی گفت: در تمام بوستان های سطح شهر تا حد امکان از ورود شهروندان جلوگیری به عمل خواهد آمد و محدودیت های لازم ایجادشده است و از شهروندان خواهش می کنیم به بوستان ها مراجعه ننمایند.

جوادیان با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده برای روز طبیعت، اضافه نمود: محدودیت هایی ویژه ای در روزها 12 تا 15 فروردین ماه در نظر گرفته شده که به هیچ عنوان اجازه ورود به بوستان ها داده نخواهد شد و از شهروندان تقاضا داریم در بوستان ها حضور پیدا ننمایند.

وی بابیان این که بیش از 350 بوستان محله ای و منطقه ای در استان قم وجود دارد، ادامه داد: مساحت کل فضای سبز شهر قم 25 میلیون و507 هزار و 809 مترمربع و در حال حاضر سرانه فضای سبز شهری برای هر نفر در قم بیش از 20 مترمربع است.

وی در ادامه گفت: آموزش های لازم برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کویید 19 به باغبانان و فضای سبز شهر قم ارائه شده است و معابر، المان ها، وسایل بازی بچه ها و نیمکت های فضای سبز روزانه ضدعفونی می گردد.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم اضافه نمود: بیش از 300 مترمربع بنر اطلاع رسانی در تمام بوستان های قم برای اطلاع رسانی و آموزش شهروندان نصب شده است.

وی همچنین به برگزاری مسابقه باغچه و سبزینه اشاره نمود و گفت: مسابقه باغچه مسابقه برترین فضای سبز خانگی و مسابقه سبزینه نیز مسابقه نقاشی خانوادگی می باشد که علاقه مندان برای شرکت و ارسال تصاویر می توانند تا 15 فروردین ماه به آدرس www.qompark.ir مراجعه نمایند.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در خصوص ویروس کرونا می توانند با شماره تلفن های 36620023، 36620999، 36706030 و 36704368 (با پیش شماره 025) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه نمایند.

طبق آخرین آمار رسمی وزارت بهداشت، بر اساس یافته های قطعی آزمایشگاهی، 27 هزار و 17 نفر مبتلا به بیماری کووید 19 در کشور شناسایی شده و تا به امروز 9 هزار و 625 نفر از مبتلایان به کووید 19 در کشور، بهبودیافته و ترخیص شده اند و تعداد درگذشتگان بر اثر این بیماری تا 6 فروردین 1399 به 2 هزار و 77 نفر رسیده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 879

به "خبرنگاران بوستان های قم تا عادی شدن شرایط غیرفعال است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بوستان های قم تا عادی شدن شرایط غیرفعال است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید