جلوگیری از زد و بند های تعداد محدودی از دفاتر اسناد

به گزارش مجله ستاره، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس سازمان ثبت اسناد گفت: بیش از 98 درصد از مسئولان دفاتر اسناد رسمی از اجرای طرح عدالت درآمدی دفترخانه ها رضایت دارند.

جلوگیری از زد و بند های تعداد محدودی از دفاتر اسناد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، ذبیح الله خداییان در پاسخ به این سوال که چقدر اجرای طرح عدالت در آمدی برای دفترخانه های ثبت اسناد اثر مثبت داشته است؟ اضافه نمود: بیشتر قریب به اتفاق مسئولان دفاتر اسناد رسمی از سوء استفاده های تعداد محدودی از دفاتر معترض بودند چرا که در این دفاتر تبانی ها و رایزی هایی با بعضی مراجع صورت می گرفت که صرفا قرارداد ها و اسنادشان را به آن دفاتر ببرند و همین امر موجب شده بود در آمد های چندین میلیاردی داشته باشند وجالب هم بود که نه تنها در این دفاتر هیچ خدمات بهتری ارائه نمی شد بلکه به سبب تراکم کار به نوعی اطاله کار (جوابگو نبودن) هم صورت می گرفت.

خداییان ادامه داد: درآمد های میلیاردی این چند دفتر موجب شده بود که بعضی درآمد همه دفاتر را اینگونه تلقی می کردند در حالی که این گونه نیست و بعضی دفاتر در اداره هزینه های خود با مشکل روبرو هستند.

رئیس سازمان ثبت و اسناد کشور گفت: بر همین اساس تصمیم گرفته شد در توزیع اسناد میان دفاتر اسناد رسمی نوعی عدالت برقرار گردد تا هم شاهد افزایش سرعت و سهولت کار باشیم و هم از یکسری رایزنی ها و زد و بند ها جلوگیری گردد.

وی اضافه نمود: این تصمیم مدت هاست که اجرایی شده است و اکنون بیشتر مسئولان دفاتر اسنادرسمی از این تصمیم رضایت دارند و ما هم سعی کردیم سقف توزیع اسناد در دفاتر را طوری تنظیم کنیم که اجحافی در حق هیچ دفتری صورت نگیرد.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از صدا و سیما، آقای خداییان گفت: در نظر سنجی ها به این نتیجه رسیدیم که به جز تعداد محدودی از دفاتر که کمتر از 5 درصد هستند بقیه همه از این طرح ابراز رضایت کردند و این رضایشان در قالب مکاتبه و طومار به ما رسیده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 10 تیر 1400 بروزرسانی: 10 تیر 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1674

به "جلوگیری از زد و بند های تعداد محدودی از دفاتر اسناد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلوگیری از زد و بند های تعداد محدودی از دفاتر اسناد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید