توافق اپل با شرکت TSMC برای استفاده از ظرفیت فراوری تراشه های 3 نانومتری

به گزارش مجله ستاره، بر اساس گزارشی تازه به نظر می رسد که اپل با TSMC به توافق رسیده تا بخشی از ظرفیت فراوری تراشه های 3 نانومتری این شرکت را به خود اختصاص دهد.

توافق اپل با شرکت TSMC برای استفاده از ظرفیت فراوری تراشه های 3 نانومتری

به گزارش خبرنگاران به نقل از جی اس ام،شرکت TSMC در شرف ورود به مراحل توسعه فرآیند فراوری 3 نانومتری تراشه هاست، و ظاهرا اپل اولین شرکتی خواهد بود برای استفاده از ظرفیت های فراوری 3 نانومتری TSMC با این شرکت وارد همکاری می گردد. این اتفاق در حالی رخ می دهد که اپل حالا علاوه بر آیفون برای کامپیوترهای مک خود هم از تراشه های اختصاصی مبتنی بر ARM استفاده می نماید.

TSMC چند وقتی است که کار روی فراوری تراشه های 3 نانومتری را آغاز نموده و فراوری آزمایشی هم قرار است در نیمه دوم 2021 آغاز گردد. این شرکت که عظیم ترین تراشه ساز جهان به حساب می آید احتمالا فراوری انبوه تراشه های 3 نانومتری را از سال 2022 آغاز می نماید. فرآیند فراوری 3 نانومتری جایگزین فرآیند 5 نانومتری خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری UDN، اپل اولین شرکتی است که برای استفاده از فناوری 3 نانومتری TSMC با این شرکت قرارداد امضا می نماید. هرچند این خبر هنوز از سوی TSMC تایید نشده، ولی منابع زنجیره تامین TSMC می گویند که آماده سازی های مربوط به فراوری آزمایشی 3 و 4 نانومتری با سرعت خوبی در حال پیشروی است. توسعه فرآیند فراوری 3 نانومتری مطابق برنامه جلو می رود و هدف آن رسیدن به ظرفیت فراوری سالانه 600 هزار عددی و ماهانه 50 هزار عددی است.

در آن سمت بازار، سامسونگ هم مشغول توسعه فرآیند فراوری 3 نانومتری است. آن ها برخلاف TSMC از فناوری FinFET استفاده نمی نمایند و در عوض به سراغ GAA رفته اند. با این حال، با شتاب فعلی به نظر می رسد که تراشه ساز تایوانی جلوتر است و با جلب رضایت اپل توانسته سرمایه لازم برای توسعه فعالیت های خود را تضمین کند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 13 بهمن 1399 بروزرسانی: 13 بهمن 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1403

به "توافق اپل با شرکت TSMC برای استفاده از ظرفیت فراوری تراشه های 3 نانومتری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق اپل با شرکت TSMC برای استفاده از ظرفیت فراوری تراشه های 3 نانومتری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید