تور برزیل ارزان: برترین زمان سفر به برزیل با توجه به علائق دوستداران سافاری (قسمت دوم)

به گزارش مجله ستاره، گشت و گذار در برزیل جذابیت های بیشماری برای علاقمندان سافاری دارد، البته این جذابیت دو چندان خواهد بود اگر از قبل، اهداف خود را از این سفر معین نموده باشید.

تور برزیل ارزان: برترین زمان سفر به برزیل با توجه به علائق دوستداران سافاری (قسمت دوم)

با تور برزیل ارزان از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

برزیل به علت نوع آب و هوا و شرایط اقلیمی، دارای شرایطی خاص به ویژه برای عاشقان سافاری است. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم پیش از سفر به این کشور جادویی، هدف واقعی خود را از مسافرت تعیین کنید. اینکه دوست دارید به تماشای حیوانات و بازدید طبیعت بروید؟ اوقات خوشی را در سواحل دلفریب بگذرانید؟ یا در کارناوال و فستیوال های متعدد شرکت کنید؟

در ادامه همراه ما باشید تا اندکی بیشتر با ویژگی ماه های مختلف سال در برزیل آشنا شویم.

ماه های آوریل و می از جمله اوقاتی هستند که برزیل رفته رفته روی خوش تری از خود را به طبیعت دوستان و عاشقان تجربه سافاری و ماجراجویی نشان می دهد. دمای بالای حاکم در ماه های گرم و تابستانی سال رفته رفته کاهش پیدا نموده و مسافرت را به ویژه برای آن دسته که از گرما بیزارند، دلپذیرتر می نماید. در اعماق جنگل های آمازن و نیز تالاب پانتانال، البته هنوز فصل باران های موسمی برقرار است و این مسئله باعث شده تا همچنان از منظر تماشای حیات وحش، اوقات خوبی در انتظار سافاری دوستان نباشد.

در آمازون فصل باران های موسمی از ماه دسامبر آغاز شده و تا ماه می ادامه دارد، اما با این وجود هنوز چیزهای متعددی برای تجربه کردن وجود دارد. مسافران می توانند در میان جنگل های سرسبز به گشت و گذار پرداخته و به ویژه در میان درختانی که در میان آب رودخانه جاخوش نموده اند، به قایق سواری بپردازند، هرچند به علت وجود این همه آب دردسترس، بیشتر حیوانات ساکن جنگل زیاد آفتابی نشده و در معرض دید بازدیدنمایندگان ظاهر نمی شوند. اما آسمانه هنوز هم جولانگاه ساکنان همیشگی خود است.

بالاتر از تنه های فرورفته در آب، تاج درختان یا همان آسمانه باشکوه مأمن هزاران گونه از پرندگان رنگارنگ و خوش رنگ و لعابی است که چشم بازدیدنمایندگان را خیره خود می نمایند. از سوی دیگر رودخانه آمازون هنوز هم بابت حضور دلفین های صورتی به خود می بالد. از سوی دیگر این زمان از سال موعد خوبی برای تماشای جگوارها روی شاخ و برگ درختان است که تا زمان پایین رفتن آب و خشک شدن کف جنگل، همچنان درختان را به عنوان محل عبور و مرور و زندگی خود انتخاب نموده اند.

در تالاب پانتانال، فصل بارانی از ماه دسامبر آغاز شده و تا ماه مارس ادامه دارد و بعد از آن از ماه می تا اکتبر زمان فصل خشک سال از راه می رسد. با این حساب آوریل بین این دو فصل واقع شده و حال و هوای خاصی دارد، به این معنا که آب و هوا و حیات وحش غیرقابل پیش بینی بوده و نمی توان به برنامه ریزی های جاری اعتماد نموده و هر لحظه باید در انتظار غافلگیری بود. اکنون زمین آرام آرام خشک می گردد. یعنی علی رغم شرجی بودن هوا، حیات وحش آغاز به نمایان کردن خود می نماید. از سوی دیگر حیوانات آبزی این منطقه همانند سوسمار و مارهای آناکوندا حتی در این فصل هم به خوبی قابل مشاهده هستند. هرچند اگر علت اصلی سفر شما به این منطقه تماشای حیات وحش است، پیشنهاد می کنیم فعلا دست نگه دارید.

آبشار ایگواسو باز هم در این ایام از سال از آن تب و تاب و قدرت فاصله بیشتری گرفته، اما همچنان تماشای منظره ها اطراف و عبور از مسیرهای تعبیه شده در اطراف آبشار شگفت انگیز و تماشایی است. به همین دلیل ماه آوریل برای آن دسته که با هدف بازدید از آبشار به برزیل سفر می نمایند، یکی از برترین اوقات سال است. از سوی دیگر هم طبیعت و هم حیات وحش پیرامون این جاذبه طبیعی، تماشایی و قابل توجه بوده و برترین موقع برای عکاسی کردن از آبشار و طبیعت منطقه است. توجه کنید که کشور همسایه یعنی آرژانتین نیز از این حیث مقصدی ایده آل است، چرا که مسیرهای بسیاری نیز در سمت آرژانتینی آبشار تعبیه شده و پذیرای گردشگران است.

کشور پهناور برزیل هنوز هم سواحل و شهرهای جذابی دارد که باز هم ماه آوریل را برای گردشگران خاطره انگیز می نمایند. البته هوا اکنون اندکی سردتر شده و فصل کارناوال ها نیز به انتها رسیده است، زمانی که اغلب شهرها و سواحل تاحدودی خلوت تر از سابق بوده و برای آن دسته که در پی گشت و گذاری توأم با آرامش هستند، زمان خوبی برای مسافرت است.

اما بعد از آوریل یکی از برترین ماه ها برای سفر از راه می رسد: ماه می آغاز فصل خشک سال در تالاب پانتانال است که به معنای درخشش دوباره حیات وحش بی نظیر کشور برزیل است. در این زمان از سال دما در شهر ریو چیزی در حدود 25 درجه، در اطراف آبشار در حدود 24 و در آمازون 31 درجه است، یعنی در مجموع دمای هوا در بیشتر نقاط دیدنی این کشور زیر 31 درجه است. از سوی دیگر سطح آب فروکش نموده، پس حیوانات در جستجوی منابع آبی این سو و آن سو رفته و بیشتر در معرض دید قرار دارند.

هرچند برای سافاری دوستان تالاب پانتانال، این فقط یک دست گرمی است، چرا که از ژوئن تا اکتبر فصل طلایی حیات وحش این منطقه از راه می رسد. اکنون اما خیل بزرگ ماهی، پرندگان رنگارنگ و البته حشرات در این منطقه به وضوح قابل مشاهده اند و در کنار حیواناتی همانند سوسمار و آناکوندا، اکنون جگوارها نیز دیگر بار قدم روی سطح جنگل گذاشته و حضور خود را نشان می دهند. جنگل های آمازون هنوز هم مرطوبند؛ اما همچنان پذیرای گردشگرانی هستند که هم از طریق قایق و هم کایاک در میان مسیرهای آبی آن به گشت و گذار می پردازند.

ماه ژوئن یکی از خشک ترین ایام سال در تالاب پانتانال و نیز برترین اوقات سال برای تماشای حیات وحش است. اکنون حیوانات در کناره های رودخانه و دیگر منابع آبی به کرات مشاهده می شوند، تنها کافی است با یک راهنمای خبره، سفری حیرت انگیز در طبیعت این منطقه داشته باشید تا در صورت خوش شانسی به تماشای جگوار و کاپی بارا، سمورهای آبی و سوسمارها بنشینید. طوطی های ماکائو، توکان، منقار قاشقی ، لک لک و دیگر پرندگان گرمسیری نیز در این ایام حضوری پررنگ دارند. اسب سواری در میان تالاب از دیگر فعالیت های مفرح این ایام است.

همسو با تالاب، آمازون هم وارد فصل خشک سال شده است، هرچند این مسئله باعث شده تا شماری از فعالیت های سرگرمیی مختص فصول مرطوب سال، برای مدتی از دسترس خارج شوند، مثلا قایق سواری در میان جنگل. البته نگران نباشید، اکنون به جای قایق می توان به اسب سواری، راهپیمایی یا ماشین سواری پرداخت.

اکنون شهر ریو روزهای خنک تری را سپری می نماید، لذا برترین زمان سال برای بازدید از این شهر پرهیاهو است که اکنون طراوت و خنکی خاصی دارد. حد واسط سواحل ریو و Ilha Grande، منطقه ای موسوم به کاستاورده (Costa Verde) واقع شده که به معنای ساحل سبز است و این زمان ازسال برترین موقع برای گشت و گذار در این منطقه و گشت و گذار در کوهستان Sugar Loaf، بازدید از مجسمه عیسی مسیح و نیز باغ های گیاه شناسی باشکوه شهر ریو است. بعلاوه غواصی کردن در میان آب های کم عمق، استراحت در سواحل و خیابان گردی از دیگر فعالیت های مفرح این ایام است. حتی می توان به بازدید جنگل های بارانی در جزایر داخلی رفته یا با قایق به گشت و گذار در جزایر بکر و سواحل دست نخورده و زیبای این منطقه بروید. اگرچه در این ایام از سال شاهد بارش های مقطعی و پراکنده هستیم، اما خوشبختانه هنوز هم می توان آسوده خاطر به طبیعت گردی پرداخت.

ماه جولای علاوه بر تمامی امتیازات مثبت ماه ژوئن، برترین زمان برای بازدید از شهرهای مستعمراتی این منطقه، سرگرمیگاه های لوکس و مجلل و نیز سواحل معروف برزیل است. اکنون تالاب پانتانال برای دوست داران حیات وحش بهشتی وصف ناپذیر است؛ زمانی که می توان حتی جگوارها را حین بازی یا جنگیدن با یکدیگر مشاهده کرد. در صورت خوش شانسی، بازدیدنمایندگان شاید حتی پیروز به تماشای شنا کردن آن ها در پایین دست رودخانه ها هم شوند. ماهیگیری دیگر فعالیت مفرح این ایام است که ممکن است با شکار پیرانا جذابیتی دوچندان پیدا کند. به علت خشکی زمین هنوز هم اسب سواری، پیاده روی و ماشین سواری در لیست فعالیت های جاری این منطقه وجود دارند.

آمازون اگرچه خشک، اما بسیار گرم است. حیات وحش این منطقه این روزها شاهد حضور کاپی بارا، آناکوندا، تنبل، سمورهای آبی،شیرطلایی تامارین، دلفین صورتی و بسیاری دیگر از جانوران است. در واقع در این ایام بیش از 1.500 گونه از پرندگان در این منطقه حضور دارند. کشتی های کروز رودخانه آمازون دیگر فعالیت سرگرمی این منطقه است که البته شماری از انواع لوکس آن ها امکانات قابل توجهی را در اختیار مسافران قرار می دهند. کایاک سواری، شنا در اطراف دلفین های صورتی، شیرجه و راهپیمایی از دیگر فعالیت های مفرح این منطقه است.

با فرارسیدن ماه آگوست، نیلوفرهای آبی غول پیکر روی سطح تالاب پانتانال به گل می نشینند؛ در حالی که مارهای آناکوندا در زیر آن ها در رفت و آمدند، جگوارها از رودخانه آب می نوشند، سوسمار و کاپی باراها نیز این گوشه و آن گوشه حمام آفتاب می گیرند، آن هم زمانی که دسته دسته لک لک ها برفراز سرشان به پرواز درآمده اند. کلا گویی نوعی آرامش و رخوت برحیات وحشت تالاب سایه افکنده است. همین حالت بر منطقه آمازون و جنگل های انبوه بارانی نیز حکمفرما است، هرچند دمای هوا در این منطقه بالاتر و باراش باران نیز بیشتر است. البته با توجه به تراکم پوشش گیاهی، مشاهده حیوانات در جنگل نسبت به تالاب با دشواری های بیشتری همراه است، اما کایاک سواری و شنا در رودخانه آمازون به همراه بازدید شبانه از جنگل و شکار ماهی پیرانا همچنان برقرار بوده و اسباب سرگرم کردن مسافران را فراهم می نماید. به طور کلی، آگوست، ماه خوبی برای ترکیب حیات وحش، استراحت در سواحل و گشت و گذار در شهرها است.

اما با فرا رسیدن ماه سپتامبر موعد بهار شهر ریو نیز از راه می رسد، هوا اندکی رو به گرمی می گذارد و مسافران می توانند از این هوای دلپذیر نهایت استفاده را برده و به بازدید تمامی جاذبه های شهر بروند. تالاب نیز در این زمان شاهد رفت و آمد بیشتر حیواناتی همانند مورچه خوار، کاپی بارا، جگوار و البته طوطی های ماکائو است. در این میان اکتبر طلایی ترین زمان سال برای بازدید حیات وحش غنی برزیل است، هرچند بعد از روزهایی دلپذیر و آسمان پاک و آبی، با فرا رسیدن نوامبر دوباره شاهد تراکم ابرها و آغاز بارش های موسمی هستیم به طوری که میانه ریزش باران ممکن است تا 113 میلی متر در یک ماه نیز برسد.

همین شرایط در تالاب و جنگل نیز حاکم است، هرچند بارش در این منطقه ها ممکن است از 147 تا 166 میلی متر متغیر باشد. دوباره بالا آمدن آب رودخانه ها، دوباره خروش ابشار و دوباره گرما و آب و هوای شرجی در انتظار مسافران است. در نهایت با آمدن ماه دسامبر دوباره رسما وارد تابستان شرجی برزیل می شویم، تجربه یک کریسمس متفاوت در سواحل سفید ماسه ای در حالی که در انتظار آتش بازی باشکوه ایام کریسمس هستید. اگرچه هنور هم فرصت بازدید از طبیعت و مشاهده حیوانات وجود دارد، ولی در واقع این آخرین فرصت های ممکن برای تجربه این بخش از سافاری در کشور برزیل است.

در اینجا به انتها این مطلب رسیدیم. امیدوارم آگاهی از این جزئیات به شما در انتخاب برترین زمان سفر به این کشور یاری نموده باشد. نباید فراموش کنید نظرات، پیشنهادات و نقدها سازنده خود را با ما نیز مطرح کنید.

منبع: کجارو / naturalworldsafaris.com
انتشار: 21 دی 1400 بروزرسانی: 21 دی 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1912

به "تور برزیل ارزان: برترین زمان سفر به برزیل با توجه به علائق دوستداران سافاری (قسمت دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور برزیل ارزان: برترین زمان سفر به برزیل با توجه به علائق دوستداران سافاری (قسمت دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید