آنالیز شیائومی ردمی نوت 11R؛ تازه نفس خانواده ردمی

به گزارش مجله ستاره، ردمی نوت 11R شیائومی، گوشی مالی نو این شرکت بزرگ فناوری چینی به شمار می رود که توانسته با ارائه قابلیت های قابل قبول و داشتن قیمتی مناسب در بدو ورودش به بازار ایران نظر کاربران زیادی را به خود جلب کند. در این مقاله قصد داریم به نقد و آنالیز این گوشی هوشمند ارزان از سری نوت 11 شیائومی بپردازیم و ببینیم که آیا با توجه به مشخصات و قابلیت هایی که ارائه می دهد، خرید آن منطقی است یا نه. با خبرنگاران مگ همراه باشید.

آنالیز شیائومی ردمی نوت 11R؛ تازه نفس خانواده ردمی

ردمی که زیر مجموعه شرکت بزرگ شیائومی محسوب می گردد، اولین بار 8 سال پیش از گوشی های سری نوت خود رونمایی کرد و در حال حاضر تازهترین نسل از این گوشی ها، اعضای خانواده ی ردمی نوت 12 هستند که با معینات فنی مختلف و در رده های متفاوتی روانه بازار گوشی های هوشمند شده اند. شیائومی گوشی هوشمند مالی از سری نوت 11 خود را با نام ردمی 11R اواسط مهر سال 1401 برای بازار چین رونمایی کرد.

برای بسیاری از مردم، بودجه اولین و مهم ترین فاکتور هنگام انتخاب گوشی هوشمند است و زمانی که صحبت از ارزان بودن به میان می آید، توجه بسیاری از خریداران سمت گوشی های شیائومی کشانده می گردد. ردمی نوت 11R به عنوان یک گوشی مالی تازه شیائومی نمایشگر با رفرش ریت مناسبی دارد و با پردازنده نسبتاً خوبش از پس انجام امور روزانه کاربران بر می آید. باتری پرظرفیت این گوشی نیز شارژدهی مناسبی ارائه می دهد و در مجموع می توان گفت که اگر بودجه محدودی برای خرید گوشی در نظر گرفته اید، می توانید روی گوشی ردمی نوت 11R شیائومی به عنوان یک گوشی مالی با امکانات مناسب حساب باز کنید.

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 11R 5G دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت - پک چین

6,300,000 تومان

مشاهده و خرید

معینات فنی ردمی نوت 11R شیائومی در یک نگاه

پیش از اینکه ببینیم گوشی مالی ردمی نوت 11R شیائومی ارزش خرید دارد یا نه، بد نیست نگاهی به جدول معینات فنی این گوشی هوشمند داشته باشیم تا ببینیم شرایط روی کاغذ چگونه است.

نام گوشیردمی نوت 11R شیائومی
ابعاد و وزن8.9 در 76.1 در 164میلی متر / 210 گرم
معینات نمایشگرIPS LCD با رفرش ریت 90 هرتز و بیشینه روشنایی 400 نیت - 6.58 اینچی با تراکم پیکسلی 401 پیکسل بر هر اینچ و وضوح 1080 در 2408 - نسبت تصویر 20:9
کیفیت ساختفریم و پنل پشتی از جنس پلاستیک باکیفیت
سیستم عامل و پردازندهاندروید 12 و رابط کاربری MIUI 13 /پردازنده Dimensity 700 مدیاتک همراه با پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2
ترکیب حافظه رم و حافظه داخلی4 گیگابایت حافظه رم -128 گیگابایت حافظه داخلی / 6 گیگابایت حافظه رم - 128 گیگابایت حافظه داخلی / 8 گیگابایت حافظه رم - 128 گیگابایت حافظه داخلی
دوربین ها 13 مگاپیکسلی اصلی و 2 مگاپیکسلی عمق میدان
دوربین سلفی5 مگاپیکسل با گگرددگی دیافراگم f/2.2
کیفیت فیلم برداریدوربین اصلی 1080p با سرعت 30 فریم بر ثانیه - دوربین سلفی 1080p با سرعت 30 فریم بر ثانیه
باتری و شارژر5000 میلی آمپر ساعت - 18 واتی
سایر معیناتبلوتوث نسخه 5.1 - حسگر اثر انگشت جانبی - دو سیم کارت - درگاه USB 2.0 - پشتیبانی از نسل پنجم اینترنت همراه (5G) - اسپیکر دوگانه - جک 3.5 میلی متری صدا
رنگ های قابل عرضهمشکی، آبی، خاکستری

طراحی

گوشی ردمی نوت 11R شیائومی با پنل پشتی براق، تکسچرهای خاص و سیستم دوربین دوگانه خود که درون نوار مشکی رنگ جای گرفته، طراحی بسیار زیبایی در عین سادگی دارد و این موضوع می تواند نظر کاربران و هواداران زیادی را به خود جلب کند. این گوشی هوشمند تماماً پلاستیکی است و حس بسیار خوبی در هنگام در دست گرفتن به کاربران منتقل می نماید. روی نوار مشکی رنگ پنل پشتی این گوشی، لوگوی Redmi حک شده و یک فلش LED نیز بین دو سنسور دوربین این گوشی هوشمند به چشم می خورد.

ابعاد این گوشی هوشمند مالی ردمی 8.9 در 76.1 در 164میلی متر است که بیشتر آن را نمایشگر 6.58 اینچی این گوشی در اختیار دارد. این گوشی بسیار سبک است و سنگینی وزن آن به حدود 210 گرم می رسد و این یعنی کاربران برای جابه جایی آن مسئله ای نخواهند داشت. این گوشی در رنگ های مشکی، آبی و خاکستری روانه بازار گوشی های هوشمند شده است. همه دکمه های فیزیکی این گوشی مالی در سمت راست بدنه آن قرار گرفته اند که شامل دکمه پاور و دکمه کم و زیاد کردن صدا می شوند.

از آن جایی که پنل این گوشی هوشمند از نوع LCD است، حسگر اثر انگشت به جای نمایشگر روی فریم جانبی آن به چشم می خورد و این موضوع در خصوص بیشتر گوشی های هوشمند مالی نیز صدق می نماید. فرآیند شارژ شدن و انتقال داده ها به وسیله کابل USB-C صورت می گیرد و شیائومی در این گوشی خوشبختانه جک 3.5 میلی متری صدا را حذف ننموده که در فریم بالایی گوشی تعبیه شده است.

نمایشگر

گوشی ردمی نوت 11R شیائومی مجهز به یک نمایشگر 6.58 اینچی از جنس LCD IPS است که تصاویر را با رزولوشن 1080 در 2408 برای کاربران به نمایش می گذارد و از نسبت تصویر 20:9 نیز بهره می برد. اگرچه این گوشی جزو گوشی های مالی به شمار می رود، اما پشتیبانی از رفرش ریت 90 هرتزی یک مزیت بسیار خوب نمایشگر این گوشی محسوب می گردد که در نتیجه کاربران از اسکرول کردن در این گوشی هوشمند لذت خواهند برد.

نمایشگر این گوشی طبیعتاً نمی تواند کنتراست عمیق و روشنایی واضحی که یک پنل OLED دارد را داشته باشد، اما با توجه به قیمتی که برای خرید آن پرداخت می کنید، محتواهای تصویری را با کیفیت خوبی به شما نشان می دهد. در این نمایشگر این گوشی بعلاوه رنگ ها برجسته و جزئیات واضح هستند و حدبیشتر روشنایی 400 نیت نیز این امکان را به کاربران می دهد تا در زیر نور آفتاب بتوانید از گوشی هوشمند خود بهره ببرید و مسئله ای از این بابت نداشته باشید. حاشیه های تقریبا نازکی اطراف پنل جلویی ردمی نوت 11R شیائومی را پوشانده اند که این حاشیه ها البته در بخش پایینی نمایشگر ضخامت بیشتری دارند. در قسمت بالایی پنل جلویی این گوشی، حفره نمایشگر میزبان دوربین سلفی است

دوربین

روی پنل پشتی این گوشی هوشمند مالی شیائومی شاهد قرارگیری سنسور اصلی 13 مگاپیکسلی با گگرددگی دیافراگم f/2.2 و دوربین عمق میدان 2 مگاپیکسلی با گگرددگی دیافراگم f/2.2 هستیم که کیفیت چندان مطلوبی ندارند و یکی از نقاط ضعف این گوشی هوشمند به شمار می روند. البته نباید از یک گوشی هوشمند مالی انتظار چندانی داشته باشیم. به طور کلی دوربین اصلی این گوشی قادر است در شرایط نوری مناسب عکس های قابل قبولی را ثبت کند، اما در شرایط نوری ضعیف عملکرد خوبی ندارد.

این گوشی از سنسور دوربین تله فوتو یا دوربین زوم نیز بهره نمی برد. روی پنل جلویی ردمی نوت 11R شیائومی نیز یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی با گگرددگی دیافراگم f/2.2 تعبیه شده که در شرایط نوری مناسب عکس های خوبی می گیرد و به کاربران این امکان را نیز می دهد تا با سایر دوستان خود تماس های تصویری برقرار نمایند. با آنالیز تصاویر ثبت شده دوربین این گوشی در می یابیم که بازفراوری رنگ و کنتراست در آن ها مناسب است، با بهره گیری از قابلیت HDR تصاویر تا حد قابل قبولی روشن خواهند بود و تصویربرداری نیز سرعت خوبی دارد.

از سوی دیگر اما، جزئیات به هیچ عنوان در تصاویر دیده نمی گردد و بعلاوه نویز بسیار زیادی در تصاویر به چشم می خورد که قطعاً نمی تواند برای کاربران اهل عکاسی این موضوع قابل هضم باشد. بنابراین اگر هنگام خرید گوشی، به سیستم دوربین آن اهمیت زیادی می دهید و قصد دارید با آن فراوری محتوا کنید، باید اشاره کنیم که شیائومی نوت 11R به هیچ وجه نمی تواند شما را در این مورد راضی نگه دارد.

دوربین اصلی این گوشی قادر است با وضوح 1080p و با سرعت 30 فریم بر ثانیه به فیلم برداری بپردازد که کیفیت قابل قبولی دارد، اما به علت عدم وجود استبلایز، تکانه های زیادی در ویدیوی ضبط شده دیده می گردد. دوربین سلفی این گوشی نیز امکان فیلم برداری 1080p و با سرعت 30 فریم بر ثانیه را به کاربران می دهد. بین دو سنسور دوربین این گوشی یک فلش LED نیز تعبیه شده است.

عملکرد

شیائومی از پردازنده Dimensity 700 مدیاتک به عنوان قلب تپنده گوشی ردمی نوت 11R استفاده نموده که 4 یا 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی آن را همراهی می نمایند. این تراشه مبتنی بر فناوری ساخت 7 نانومتری است و از پردازنده های 8 هسته ای بهره می برد. معینا باید به دو هسته Cortex-A76 با سرعت 2.2 گیگاهرتز و 6 هسته Cortex-A55 اشاره کنیم. بعلاوه Mali-G57 MC2 به عنوان پردازنده گرافیکی این تراشه انجام وظیفه می نماید که می تواند عملکرد تقریباً مناسبی را به ارمغان بیاورد.

این تراشه از فناوری 5G پشتیبانی می نماید و برای این کار از مودم 5G داخلی استفاده می گردد. به طور کلی می توان گفت که این گوشی هوشمند مالی در کارهایی مانند اجرای اپلیکیشن ها، گشتن در اینترنت و انجام کارهای عادی می تواند خوب عمل کند، اما از آن انتظار عملکرد بسیار خوب در اجرای بازی های گرافیکی را نداشته باشید و در این مورد نمی توانید روی آن حسابی باز کنید. این گوشی بعلاوه از درگاه کارت حافظه میکرو SD برای افزایش فضای ذخیره سازی بهره می برد و بنابراین دست کاربران از این لحاظ نیز بسیار باز است.

تراشه این گوشی هوشمند در تست تک هسته ای و چند هسته ای گیک بنچ پیروز شد به ترتیب امتیاز 563 و 1723 را به دست آورد. زمانی که صحبت از جابه جایی بین برنامه ها و رفتن به منوی اصلی این گوشی به میان می آید، ردمی نوت 11R در مواردی تاخیر دارد، اما نه آنقدر که تجربه کاربران را تا حد زیادی خراب کند. البته باید اشاره نمود که گوشی های در این رنج قیمتی همیشه با چنین مشکلاتی روبرو می شوند و نمی توان از آن ها خرده گرفت.

سیستم عامل اندروید 12 روی این گوشی هوشمند مالی نصب شده و رابط کاربری MIUI 13 شیائومی را اجرا می نماید. این سیستم عامل قابل ارتقاء به سیستم عامل اندروید 13 نیز است. قابلیت های بسیار زیادی در رابط کاربری این گوشی وجود دارد که از جمله مهم ترین آن به می توان به شخصی سازی و سفارشی سازی بخش های مختلف گوشی اشاره نمود. این گوشی همانطور که پیش تر هم اشاره شد، از فناوری نسل پنجم اینترنت همراه (5G) بهره می برد که این یکی دیگر از نقاط قوت ردمی نوت 11R شیائومی به شمار می رود.

باتری

گوشی هوشمند ردمی نوت 11R شیائومی از یک باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی به عنوان منبع تغذیه استفاده می نماید که در استفاده زیاد می تواند یک روز کامل به شما شارژدهی ارائه دهد. بعلاوه اگر اهل بازی با گوشی نیستید و با آن فیلم نیز نمی بینید، این گوشی به راحتی تا دو سه روز برای شما دوام خواهد آورد. در آنالیز های انجام شده روی این گوشی معین شد که بعد از یک بار شارژ کامل در صبح، درصد شارژ گوشی پس از استفاده در طول روز همچنان بالای 50 درصد در شب بوده است.

بنابراین عمر باتری را می توان یکی از نقاط قوت این گوشی هوشمند به شمار آورد. یک ساعت پخش ویدیو حدود 9 درصد از شارژ باتری (در حدبیشتر روشنایی و سطح صدا کم) را مصرف می نماید، بنابراین می توانید در کل حدود 11 تا 12 ساعت با آن بازی کنید و فیلم ببینید. انرژی مجدد باتری این گوشی هوشمند ارزان شیائومی به وسیله شارژر 18 واتی به سرعت تأمین می گردد و برای شارژ شدن گوشی به طور کامل، حدود یک ساعت یا بیشتر زمان نیاز است. این گوشی بعلاوه از قابلیت شارژ بی سیم پشتیبانی نمی نماید.

رقبا

ردمی نوت 11R در بازار رقبای سرسختی نیز دارد که در ادامه به معرفی سه مورد از آن ها خواهیم پرداخت.

گلکسی A13 سامسونگ

این گوشی هوشمند مالی سامسونگ به عنوان رقیب نوت 11R از نمایشگر 6.5 اینچی PLS LCD با رفرش ریت 90 هرتزی بهره می برد و با رزولوشن 720 در 1600 تصاویر را به نمایش می گذارد. قلب تپنده این گوشی همچون نوت 11R پردازنده Dimensity 700 مدیاتک است و در سیستم دوربین این گوشی سه سنسور 50 مگاپیکسلی اصلی و دو سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو و عمق میدان واقع شده است. از دیگر معینات این گوشی می توان به دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی و باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژر 15 واتی اشاره نمود.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A13 دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 4 گیگابایت به همراه شارژر

5,905,000 تومان

مشاهده و خرید

نوکیا G21

این گوشی مالی نوکیا مجهز به پنل 6.5 اینچی IPS LCD با حدبیشتر روشنایی 400 نیت، پشتیبانی از رفرش ریت 90 هرتزی و وضوح تصویر 720 در 1600 است. به عنوان قلب تپنده، این گوشی نوکیا از پردازنده 12 نانومتری Unisoc T606 بهره می برد و حدبیشتر 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی آن را همراهی می نمایند. سیستم دوربین سه گانه متشکل از سه سنسور 50 مگاپیکسلی اصلی و دو سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو و عمق میدان روی این گوشی تعبیه شده و از باتری 5050 میلی آمپر ساعتی به عنوان منبع تغذیه قدرت می گیرد. دوربین سلفی این گوشی نیز 8 مگاپیکسل است.

گوشی موبایل نوکیا مدل G21 TA-1418 دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت

4 %

5,099,000

4,879,000 تومان

مشاهده و خرید

پوکو M5

پوکو M5 که به عنوان دیگر رقیب جدی ردمی نوت 11R به شمار می رود، مجهز به نمایشگر 6.5 اینچی IPS LCD است که از رفرش ریت 90 هرتزی و حدبیشتر روشنایی 500 نیت بهره می برد. این نمایشگر قادر است تصاویر را با وضوح 1080 در 2408 به کاربران نشان دهد. قلب تپنده این گوشی مالی پردازنده هلیو G99 مدیاتک است که از پس انجام امور روزانه و حتی بسیاری از بازی های سنگین بر می آید. حدبیشتر 128 گیگابایت حافظه داخلی و 6 گیگابایت حافظه رم روی این گوشی هوشمند تعبیه شده و از باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژر 18 واتی بهره می برد. در نهایت باید به سیستم دوربین سه گانه پوکو M5 متشکل از سه سنسور 50 مگاپیکسلی اصلی و دو سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو و عمق میدان و بعلاوه دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی اشاره نمود.

گوشی موبایل شیائومی مدل Poco M5 دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت - گلوبال

مشاهده کالا

جمع بندی

ردمی نوت 11R شیائومی، یک گوشی هوشمند مالی و ارزان است که مزایایی نظیر نمایشگر بزرگ و باکیفیت قابل قبول، باتری با ظرفیت بسیار بالا، سرعت شارژ مناسب و پشتیبانی از رفرش ریت 90 هرتزی را با پرداخت هزینه ای بسیار مناسب به شما ارائه می دهد. در این کنار این مزایا باید به معایبی نظیر سیستم دوربین نه چندان راضی نماینده و پردازنده میانه آن اشاره کنیم. در مجموع این گوشی به آن دسته از کاربرانی که در پی خرید گوشی با بودجه محدود برای انجام کارهای روزانه هستند، پیشنهاد می گردد.

نقاط قوت ردمی نوت 11R

  • باتری با شارژدهی بسیار عالی
  • شارژر پرسرعت
  • حافظه رم 6 گیگابایتی
  • قیمت مناسب
  • پشتیبانی از رفرش ریت 90 هرتزی

نقاط ضعف ردمی نوت 11R

  • صفحه نمایش IPS-LCD
  • سیستم دوربین نه چندان راضی نماینده
  • پردازنده میانه
  • حدبیشتر روشنایی 400 نیت

سخن پایانی

در این مطلب به نقد و آنالیز یکی از پرفروش ترین گوشی های هوشمند مالی موجود در فروشگاه خبرنگاران یعنی ردمی نوت 11R شیائومی پرداختیم و آن را در بخش های مختلف مورد ارزیابی قرار دادیم تا اگر قصد خرید یک گوشی هوشمند باکیفیت و در عین حال ارزان را دارید، این محصول را از فروشگاه آنلاین خبرنگاران برای خرید خود در نظر بگیرید.

آیا شما هم خرید این گوشی هوشمند را به دیگران توصیه می کنید یا نظر دیگری دارید؟ به نظرتان گزینه های بهتری هم نسبت به این گوشی هوشمند مالی در بازار هست؟ بی صبرانه منتظر خواندن نظرات و تجربیات شما در این رابطه هستیم.

منبع:

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 11R 5G دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت - پک چین

6,300,000 تومان

مشاهده و خرید

سوالات متداول

آیا گوشی ردمی نوت 11R ضد آب است؟

خیر. این گوشی از هیچ گواهی پشتیبانی نمی نماید و در نتیجه ضد آب نیست.

آیا گوشی ردمی نوت 11R برای گیمینگ مناسب است؟

خیر. این گوشی هوشمند پردازنده چندان قوی ندارد و به همین علت برای گیمینگ مناسب نیست.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 6 بهمن 1401 بروزرسانی: 6 بهمن 1401 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 2191

به "آنالیز شیائومی ردمی نوت 11R؛ تازه نفس خانواده ردمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز شیائومی ردمی نوت 11R؛ تازه نفس خانواده ردمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید