ایسوس روتر گیمینگ TUF Gaming AX5400 را معرفی کرد

به گزارش مجله ستاره، ایسوس از روتر گیمینگ وای فای 6 قدرتمند TUF Gaming AX5400 رونمایی کرد. جدیدترین روتر گیمینگ ایسوس هم برای راهکارهای شبکه باسیم و هم راهکارهای بی سیم و وای فای مناسب است.

ایسوس روتر گیمینگ TUF Gaming AX5400 را معرفی کرد

روتر TUF Gaming AX5400 یک دستگاه همه کاره و همه منظوره برای خانه های مدرن و هوشمند امروزی است. کاربران می توانند طیف وسیعی از دستگاه ها، از گوشی های هوشمند و تبلت گرفته تا کامپیوتر رومیزی و لپ تاپ، کنسول بازی و تلویزیون، دوربین مداربسته و سنسورهای نظارتی محیطی، دستگاه های اینترنت اشیا و هر وسیله هوشمند دیگری را به این روتر وصل و کنترل نمایند.

این روتر از استاندارد وای فای 6 یا 802.11ax برخوردار است که توان و سرعت شبکه را 4 برابر و پوشش دهی آنتنی تا 80 درصد بیشتر نسبت به وای فای 5 ارائه می دهد و استاندارد روز شبکه های بی سیم محسوب می شود. با فناوری OFDMA در این روتر می توان سیگنال های وای فای را به نقاط دورتری نسبت به روترهای وای فای 5 ارسال کرد.

این روتر دو بانده از مجموع سرعت 5400 مگابیت یا 5.4 گیگابیت روی هر دو باند رادیویی 2.4 و 5 گیگاهرتز پشتیبانی می نماید. سرعت باند 2.4 گیگاهرتز روی استاندارد 802.11ax به مرز 574 مگابیت می رسد ولی سرعت باند رادیویی 5 گیگاهرتز در این استاندارد بسیار بالا و فوق العاده بوده و در مرز 4804 مگابیت واقع شده است.

در هر دو فرکانس رادیویی از فناوری MIMO 4×4 پشتیبانی می شود. در باند رادیویی 2.4 گیگاهرتز حداکثر پهنای باند 80 مگاهرتز و در 5 گیگاهرتز به 160 مگاهرتز می رسد.

این روتر گیمینگ ایسوس به 6 آنتن خارجی مجهز شده است و از پردازنده سه هسته ای با سرعت 1.5 گیگاهرتز سود می برد. 512 مگابایت رم و 256 مگابایت حافظه رم برای این پردازنده تدارک دیده شده است تا سریع ترین پردازش سیگنال ها و ترافیک شبکه را داشته باشد.

امکانات ارتباطی و فناوری های پیشرفته

از نظر امکانات ارتباطی هم این روتر کاملا به روز و مجهز است. یک USB 3.2 Gen 1، یک درگاه RJ45 گیگابیتی برای WAN و 4 دستگاه گیگابیتی برای LAN مشاهده می کنیم. یک درگاه WAN و دو درگاه LAN به قابلیت Link Aggregation مجهز هستند تا به صورت مجازی دو لینک شبکه را با یکدیگر ترکیب نموده و سرعت 2 گیگابیت بر ثانیه به کاربر بدهند.

روتر گیمینگ TUF Gaming AX5400 ایسوس از فناوری هایی مانند Beamforming برای ارسال جهت دار سیگنال ها و AiMesh برای ایجاد شبکه مش با دیگر دستگاه های هوشمند ایسوس سود می برد.

یک پورت اختصاصی برای بازی موسوم به Gaming Port در این روتر به گیمرها و دستگاه های گیمینگ شبکه ای بهینه شده را با پینگ بهینه ارائه می دهد و امکان دستیابی به Port Forwarding و پیاده سازی Open NAT را اختیار گیمرها قرار خواهد داد. موبایل گیمرها هم می توانند بسته های گیمینگ شبکه را به وسیله نرم افزار ASUS Router App بهینه سازی و اولویت بندی نمایند.

برای مصارف خانگی هم QoS امکان می دهد تا کنفرانس ها و تماس های تحت اینترنت به برترین شکل ممکن برقرار شود. در کنار آن راه چاره حفاظتی رده تجاری AiProtection Pro به صورت بلادرنگ از شبکه و دستگاه های متصل در برابر حملات سایبری محافظت می نماید.

ایسوس دریچه های هوایی در پایین، کناره ها و بالای دستگاه تعبیه نموده تا هیتسینک دوگانه آلومینیومی روتر به خوبی کار کند و بتواند به طور مدام روتر را خنک نگه دارد.

ایسوس درباره قیمت و زمان عرضه این روتر گیمینگ صحبت ننموده است.

منبع: شبکه چی
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1733

به "ایسوس روتر گیمینگ TUF Gaming AX5400 را معرفی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایسوس روتر گیمینگ TUF Gaming AX5400 را معرفی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید