انتخاب کفپوش مناسب آشپزخانه مدرن

به گزارش مجله ستاره، انتخاب کفپوش مناسب برای آشپزخانه های مدرن، نشانگر جزئیاتی مرتبط با شرایط موجود در محیط آشپزخانه می باشد. تاثیر کفپوش بر کلیه عوامل موجود بسیار چشمگیر می باشد، زیرا نشانگر استایل افراد بوده و باید با سبک دیگر قسمت های خانه نیز هماهنگی داشته باشد. از جمله پر کاربردترین انواع کفپوش ها که می توان از آن ها در آشپزخانه استفاده کرد لمینت، سرامیک و وینلی می باشند. به طور کلی می توان گفت انواع کفپوش شامل کاشی های سرامیکی، سنگ طبیعی، کاشی های پرسلین، کفپوش های چوبی، لمینت، وینلی، چوب پنبه و بتنی می شود. برای انتخاب کفپوش باید به عوامل زیر دقت نمایید:

انتخاب کفپوش مناسب آشپزخانه مدرن
  • میزان بودجه ای که قصد دارید صرف انجام این کار کنید.
  • چه میزان به نظافت خانه می پردازید.
  • کفپوشی که تمیز کردن آن آسان باشد.
  • دیزاین کلی خانه در نظر گرفته شود.
  • به تناسب متریال های استفاده شده در خانه توجه شود.

انتخاب کفپوش مناسب که نیاز شما را برطرف کرده و باعث زیبایی آشپزخانه شود امری چالش برانگیز می باشد. بنابراین بررسی ایده ها و نکات لازم در جهت انجام این کار می تواند به شما در انجام این کار کمک کند.

انواع کفپوش آشپزخانه

کاشی سرامیکی

از مزایای این کفپوش ها می توان به قیمت مناسب، نمای زیبا و نظافت آسان آن ها اشاره کرد. به علاوه این کاشی ها در انواع مختلف، جوابگوی تمامی سلیقه ها نیز می باشند. این کفپوش ها معایبی نیز در بردارند که از جمله می توان به سخت بودن و راحت نبودن آن ها در زیر پا اشاره کرد. این کاشی ها سطح لغزنده ای دارند و تقریبا هر روز باید آن ها را تمیز کرد.

سنگ طبیعی

سنگ های طبیعی نیز از معایب و مزایایی برخوردار هستند. از جمله مزایای سنگ های طبیعی می توان به ظاهر کلاسیک و زیبای آن ها اشاره کرد. این نوع کفپوش ها بسیار مقاوم بوده و نگهداری از آن ها آسان می باشد. از جمله معایب آن ها نیز می توان به قیمت بالای آن ها اشاره کرد. هم چنین نصب این کفپوش ها نیاز به مهارت افراد متخصص دارد. با گذشت زمان جرم به لایه های این سنگ ها نفوذ می کند، بنابراین برای محافظت از آن ها نیاز به درزگیری می باشد.

سنگ طبیعی چیست؟

سنگ طبیعی متریالی است که از دل زمین گرفته می شود. سنگ هایی مانند مرمر، گرانیت، تراورتن، سنگ سیاه، انیکس و کوارتز از جمله سنگ های طبیعی برشمرده می شوند. این سنگ ها از زیبایی طبیعی برخوردار می باشند و به عنوان یکی از المان های زیبایی در خانه محسوب می شوند. قیمت سنگ های طبیعی به اندازه و کیفیت آن ها بستگی دارد.

کفپوش پورسلین

از مزیت های این کفپوش ها می توان به مقاوم بودن آن ها در برابر هرگونه ضربه و از معایب آن ها نیز می توان به راحت نبودن آن ها و نیاز به نظافت روزانه اشاره کرد.

آیا کفپوش پورسلین برای آشپزخانه مناسب است؟

کاشی های پورسلین و سرامیکی هردو از خاک رس تشکیل شده اند. با این حال، در ترکیب پورسلین از شن و ماسه برای ایجاد مقاومت بیش تر نیز استفاده شده است. این کاشی ها نسبت به کاشی های سرامیکی منافذ کم تری دارند. به همین خاطر انتخاب آن ها به عنوان کفپوش آشپزخانه انتخاب بسیار مناسبی می باشد.

کفپوش چوبی

استفاده از کفپوش چوبی باعث بالا رفتن استانداردهای طراحی می شود. اما باید به یاد داشته باشید که این کفپوش ها به راحتی آسیب می بینند و در برابر بخار آب و انواع مایعات مقاومتی از خود نشان نمی دهند. از جمله مواردی که باید در هنگام نصب این کفپوش ها رعایت کنید، انجام یک زیرسازی مناسب می باشد. اگر زیر سازی به خوبی صورت نگیرد، در هنگام راه رفتن بر روی آن ها صدای زیاد ایجاد می شود.

کفپوش لمینت

کفپوش لمینت نیز معایب و مزایایی دارد. از مزایای آن ها می توان به نصب آسان، قیمت مناسب و مقاومت خوب و از معایب آن ها می توان به طول عمر کم تر نسبت به کفپوش های چوب طبیعی و کاشی ها اشاره کرد. از آن جایی که در ساخت کفپوش های لمینت نیز از چوب استفاده می شود مقاومت آن ها در محلی که بخار آب وجود داشته باشد کم است. البته لازم به ذکر است که امروزه انواع ضد آب آن ها نیز تولید شده است.

کفپوش وینلی

کفپوش های وینلی از پرطرفدارترین کفپوش های مورد استفاده در آشپزخانه می باشند. این کفپوش ها در رنگ های مختلف وجود دارند. نصب آن ها بسیار آسان بوده و می توانید خودتان این کار را انجام دهید. کاربرد این کفپوش ها از نظر میزان مقاومت و نگهداری آسان بسیار بالا می باشد. به یاد داشته باشید که این کفپوش ها معایبی نیز دارند . برای مثال این کفپوش ها به آسانی دچار خراش خوردگی می شوند. طول عمر این کفپوش ها بین 10 تا 20 سال می باشد.

کفپوش چوب پنبه ای

کفپوش چوب پنبه ای بسیار در زیر پا راحت و نرم بوده و قابلیت انعطاف پذیری دارند و به این خاطر از خطر شکستن در امان هستند. این کفپوش ها صدا و گرما را جذب می کنند. این کفپوش های زیبایی خاصی دارند و باعث گرم تر شدن محیط می شوند. از معایب آن ها می توان به آسیب دیدگی سریع آن ها در برابر هرگونه کثیفی اشاره کرد. بنابراین مراقبت از آن ها کار چندان ساده ای نیست. قیمت کفپوش های چوب پنبه ای بسیار مقرون به صرفه بوده و به رنگ آن ها بستگی دارد.

کفپوش بتنی

کفپوش های بتنی از مقاومت بالایی برخوردار هستند. استفاده از این کفپوش ها در مناطقی که از آب و هوای گرم برخوردار هستند بسیار مناسب می باشد. این کفپوش ها به دلیل سختی که دارند راحت نیستند. اگر شی شکستنی بر روی این کفپوش ها بیافتد خیلی سریع می شکند. کفپوش بتنی هر 3 تا 9 ماه نیاز به پولیش دارند. این کفپوش ها از قیمت بالایی برخوردار نیستند.

نکات پایانی در انتخاب کفپوش آشپزخانه

مقاومت و طول عمر کفپوش ها از مهم ترین فاکتورهایی هستند که در هنگام انتخاب کفپوش آشپزخانه باید به آن ها دقت نمایید. هم چنین به یاد داشته باشید که میزان راحتی این کفپوش ها نیز حائز اهمیت می باشد. کفپوش ها باید در برابر آب و هوای منطقه نیز ایمن باشند.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 627

به "انتخاب کفپوش مناسب آشپزخانه مدرن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخاب کفپوش مناسب آشپزخانه مدرن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید