آپدیت One UI 3.1.1 تمام گوشی های تاشوی گلکسی زد سامسونگ را بهبود می دهد

به گزارش مجله ستاره، سامسونگ با ارائه به روز رسانی نوی برای سری گوشی های تاشوی گلکسی زد خود، میخواهد تجربه کاربری این گوشی ها را متحول کند. نسخه نو رابط کاربری این شرکت که One UI 3.1.1 نام دارد که به صورت پیش فرض برای گلکسی زد فولد 3 5G و گلکسی زد فلیپ 3 5G عرضه شده است. اما امروز اعلام شد گوشی های قدیمی تر این دو خانواده هم به این نسخه به روز رسانی خواهند شد.

آپدیت One UI 3.1.1 تمام گوشی های تاشوی گلکسی زد سامسونگ را بهبود می دهد

این به روز رسانی در روز 31 اوت شروع شده است و برای گوشی های تاشوی گلکسی زد فولد 2 5G، گلکسی زد فلیپ 5G و گلکسی زد فلیپ منتشر خواهد شد. ظاهرا کره ای ها قصد دارند این به روز رسانی را برای نسل اول گلکسی فولد که دو سال پیش معرفی شده بود هم عرضه نمایند که البته نسبت به نسخه های نوتر با یک هفته تأخیر انجام خواهد شد.

رابط کاربری تاشوی سامسونگ یک گام به شگفتی نزدیک تر می گردد

قرار است ویژگی های نو بی تعدادی در به روز رسانی One UI 3.1.1 به سری گلکسی زد فولد و گلکسی زد فلیپ اضافه شوند. اولین ویژگی قابلیت تنظیم نسبت تصویر برای اپ هاست که با افزایش حداکثری آن ها می توان از نمایشگر Infinity Flex دستگاه بیشترین بهره را گرفت.

با افزایش سایز اپلیکیشن ها می توان نوار های مشکی بالا و پایین نمایشگر را حذف کرد. این ویژگی 4 حالت مختلف را در اختیار کاربر قرار می دهد: تمام صفحه، نسبت 16:9، نسبت 4:3 و پیش فرض اپلیکیشن.

تغییر عظیم دیگری که در این نسخه از رابط کاربری سامسونگ گنجانده شده، قابلیت App Split View است که در زمان کار با اپ های پیغام رسان به یاری کاربر می آید. به لطف این ویژگی نو، کاربر می تواند فهرستی از پیغام ها را در سمت چپ نمایشگر داشته باشد و پیغام منتخب خود را در سمت راست مشاهده کند.

بعلاوه، می توان با لمس یک دکمه که در بالای فهرست پیغام ها یا صفحه پیغام مورد نظر واقع شده است، هر یک از این دو بخش را به حالت تمام صفحه درآورید. البته به یاد داشته باشید که ممکن است همه اپلیکیشن ها از این ویژگی پشتیبانی ننمایند، به همین علت شما با مراجعه به بخش Labs می توانید گزینه App Split View را فعال کنید.

Drag & Split ویژگی جالب دیگری است که به سری گلکسی زد اضافه خواهد شد. این ویژگی با اپ های محبوب سامسونگ مثل مرورگر اینترنت، Samsung Notes، مدیریت فایل، Messages و اپ هایی مانند آفیس، OneNote و OneDrive سازگار است.

برای استفاده از Drag & Split می توانید آیتم مورد نظر خود را به سمت لبه صفحه بکشید تا پنجره نوی باز گردد و به صورت هم زمان آن را مشاهده کنید.

ویژگی مشابه دیگری که به One UI 3.1.1 اضافه شده است، Multi-Active Window نام دارد که به کاربر اجازه می دهد تا سه اپ را در یک زمان روی صفحه باز کند. می توان میزان هر یک از این سه پنجره را به دلخواه تغییر داد. باز هم با توجه به اینکه ممکن است همه اپ ها از این ویژگی پشتیبانی ننمایند، بهتر است با مراجعه به بخش تنظیمات و بخش Advanced Features و سپس رفتن به بخش Labs، گزینه Multi Window for all apps را فعال کنید.

علاوه بر ابعاد هر پنجره، می توان شیوه چینش آن ها را هم به دلخواه تغییر داد. برای این کار با کشیدن یک اپ و رها کردن آن روی مکان مورد نظر و سپس انتخاب گیره بالای پنجره، اپ نو را با پنجره قبلی جایگزین کنید.

جابجایی روان تر بین حالت ها Portrait و Landscape

سامسونگ انتها با عرضه One UI 3.1.1 جابجایی بین حالت های portrait و landscape را روان تر نموده است. با ویژگی نوی به نام Rotate All Apps، همه اپ های موجود در سری گلکسی زد را به راحتی با رابط کاربری هماهنگ کنید تا جابجایی بین دو حالت عمودی و افقی روان تر از گذشته گردد.

برای فعال کردن این ویژگی باید پس از ورود به تنظیمات، بخش Labs و سپس گزینه Auto rotate apps را انتخاب کنید و از بین دو گزینه Keep apps orientation یا Match phones orientation یکی را انتخاب کنید.

قابلیت نو دیگری که به این نسخه اضافه شده است، در واقع نو به تعداد نمی آید بلکه نسخه ای بهبود یافته از ویژگی Flex mode است. با استفاده از پنل Flex mode نو، کاربران می توانند ساده تر از گذشته از گوشی های سری گلکسی زد خود برای کنترل محتوای در حال پخش روی تلویزیون یاری بگیرند.

اگرچه شما می توانید همانند ویژگی های قبلی، Flex mode را هم برای اپلیکیشن هایی که از آن پشتیبانی نمی نمایند فعال کنید، اما در نهایت فقط فهرست اپ هایی که با این ویژگی سازگاری دارند برای شما نمایش داده خواهد شد.

دو ویژگی آخری که به آن ها می پردازیم، Cover Screen Mirroring و Taskbar هستند.

Cover Screen Mirroring به شما امکان می دهد تا شخصی سازی ها و چینش هوم اسکرین را در هر دو حالت Cover و Main Screen حفظ کنید.

Taskbar برای سنجاق کردن اپ ها به گوشه Main Screen (محلی که Edge Panel در آن قرار داشت) کاربرد دارد و دسترسی به آ ن ها را سریع تر خواهد نمود.

منبع: Phone Arena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1773

به "آپدیت One UI 3.1.1 تمام گوشی های تاشوی گلکسی زد سامسونگ را بهبود می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آپدیت One UI 3.1.1 تمام گوشی های تاشوی گلکسی زد سامسونگ را بهبود می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید