آنالیز مواد بیولوژیکی، دارویی و الیاف امکان پذیر شد

به گزارش مجله ستاره، شرکت تجهیزات سازان پیشتاز اقدام به ساخت دستگاه گرماسنجی روبشی تفاضلی مجهز به حسگر با حساسیت بالا کرده که قادر به آنالیز موادی با آنتالپی کم مانند مواد بیولوژیکی، دارویی و الیاف است.

آنالیز مواد بیولوژیکی، دارویی و الیاف امکان پذیر شد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، گرماسنجی روبشی تفاضلی موسوم به DSC یکی از انواع ادوات تجزیه حرارتی است که در شیمی کاربرد فراوان دارد و برای تعیین تغییرات آنتالپی و مقدار ظرفیت گرمایی ویژه در یک واکنش شیمیایی، خواه واکنش گرماگیر یا واکنش گرمازا، به کار می رود.

در گرماسنجی روبشی تفاضلی، حسگرها یکی از اجزای کلیدی سیستم محسوب می شوند زیرا تعیین کننده کیفیت اندازه گیری هستند؛ حساسیت بیشتر به معنای امکان شناسایی تغییرات حرارتی کوچکتر در نمونه و یا بر عکس استفاده از مقادیر کمتر نمونه برای بررسی است.

برای این منظور شرکت تجهیزات سازان پیشتاز اقدام به ساخت دستگاه گرماسنجی روبشی تفاضلی مجهز به حسگر با حساسیت بالا کرده که قادر به بررسی موادی با آنتالپی کم مانند مواد بیولوژیکی، دارویی و الیاف است. این دستگاه در صنایع مختلف از قبیل داروسازی، پلیمر، کشاورزی، مطالعه نیمه هادی ها و صنایع غذایی کاربرد دارد. از این روش برای اندازه گیری تغییرات آنتالپی ناشی از تغییر در خواص فیزیکی و شیمیایی یک ماده به عنوان تابعی از دما و زمان استفاده می شود. گرماسنجی روبشی تفاضلی روشی سریع، بسیار حساس و با کاربری ساده بوده که شناسایی و تعیینه یابی مواد را امکانپذیر می کند.

براساس اطلاعات منتشر شده توسط شرکت تجهیزات سازان پیشتاز، این دستگاه DSC برای کاربردهایی نظیر تعیین دمای انتقال شیشه ای، بررسی واکنش های شیمیایی، نقطه ذوب و رفتار کریستالیزاسیون مواد و مطالعه تأثیر مواد افزودنی، پرکننده ها و فرآوری مواد را دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 تیر 1400 بروزرسانی: 20 تیر 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1693

به "آنالیز مواد بیولوژیکی، دارویی و الیاف امکان پذیر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز مواد بیولوژیکی، دارویی و الیاف امکان پذیر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید