گوشی شیائومی می 10e با پردازنده اگزینوس 990 در گیک بنچ رویت شد

به گزارش مجله ستاره، روز گذشته یک گوشی با نام می 10e در بنچمارک گیک بنچ دیده شده که بسیاری ها را غافلگیر کرد. اما ظاهرا یک مسئله بسیار مهم تر نیز در رابطه با این محصول وجود داشته و آن هم پردازنده بکار رفته در آن است. اینطور که به نظر می رسد، همان پردازنده ای که در سری اس 20 سامسونگ بکار رفت قرار است این بار در نماینده ای از شیائومی حضور داشته باشد.

گوشی شیائومی می 10e با پردازنده اگزینوس 990 در گیک بنچ رویت شد

شیائومی تا این لحظه محصولات نسبتا زیادی را از سری می 10 راهی بازار کرد که از جمله آن ها می توان به می 10، می 10 پرو و می 10 لایت اشاره نمود. به عنوان عضو آخر، این شرکت از محصولی دیگر تحت عنوان می 10 نسخه جوانان (Mi 10 Youth Edition) نیز رونمایی کرد اما ظاهرا باز هم قرار است شاهد انتشار نماینده دیگری از این سری باشیم.

گوشی جدیدی که در بنچمارک دیده شد، می 10e نام دارد. این نکته خود به اندازه کافی عجیب بود و لذا پردازنده بکار رفته در آن نیز همه چیز را عجیب تر کرد. تا به امروز ندیده بودیم شیائومی چنین نامی را برای محصولات خود بکار گیرد. مهم تر اینکه تا به این لحظه ندیده بودیم شرکت سازنده گوشی هوشمند نظیر سامسونگ که سازنده پردازنده نیز به حساب می آید و اتفاقا بخشی از گوشی هایش را به پردازنده های اختصاصی خود مجهز می نماید، به شرکت رقیب، اجازه استفاده از چیپست های خود را بدهد. آن هم نه چیپست میان رده؛ اگزینوس 990 در واقع همان پردازنده ای است که سری اس 20 به آن مجهز شده اند و اینکه ببینیم شیائومی قرار است از آن استفاده کند کمی عجیب است.

طراحی گوشی جدید شیائومی با دوربین سلفی زیر نمایشگر فاش شد

حال سوال اینجاست که شیائومی اصلا چرا می خواهد از این پردازنده گران قیمت در محصول غیر پرچم دار خود استفاده کند؟ بحث قیمت را که نادیده بگیریم، از لحاظ قدرت نیز اخیرا ویدئویی منتشر شد که نشان می داد ردمی نوت 8 پرو با پردازنده هلیو G90T از شرکت مدیاتک، پا به پای گلکسی اس 20 با اگزینوس 990 پیش رفت. این در حالیست که زیر 200 دلار قیمت دارد.

امتیاز کسب شده توسط می 10e تقریبا مشابه همان امتیازی است که سری گلکسی اس 20 در این بنچمارک کسب کرد؛ ظاهرا شیائومی واقعا میخواهد محصولی را مجهز به اگزینوس 990 راهی بازار کند. با این اوصاف همه این موارد ممکن است یک شایعه باشد و بنابراین بهتر است فعلا آن را باور نکنیم. بارها پیش آمده که بعضی ها نام یک سری محصول را به وسیله فتوشاپ در کنار امتیاز بنچمارک قرار می دهند پس اینکه شیائومی می خواهد از اگزینوس 990 به عنوان قلب تپنده محصول جدید خود بهره ببرد می تواند کاملا یک شایعه بی اساس باشد.

نظر شما چیست؟ آیا سامسونگ واقعا اجازه استفاده از پردازنده بالارده خود را به شیائومی می دهد؟ و یا اصلا شیائومی بین تمام مدل های موجود در بازار، میخواهد سراغ پردازنده ای بیاید که کاربران از آن رضایت کافی ندارند؟ باید منتظر ماند و دید در آینده نزدیک چه پیش خواهد آمد.

گلکسی اس 30 اولترا احتمالا با دوربین 150 مگاپیکسلی عرضه می گردد

منبع: notebookcheck

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 15 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 984

به "گوشی شیائومی می 10e با پردازنده اگزینوس 990 در گیک بنچ رویت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی شیائومی می 10e با پردازنده اگزینوس 990 در گیک بنچ رویت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید