پرو؛ سفری به جنگل ابری

به گزارش مجله ستاره، پرو یکی از کشورهای مطرح و مهم در مقاصد گردشگری در آمریکای جنوبی است. در این مقاله از خبرنگاران با ما همراه باشید تا یکی از جاذبه های دیدنی این کشور، یعنی جنگل ابری را به شما معرفی کنیم.

پرو؛ سفری به جنگل ابری

جنگل های ابری اکوسیستم منحصر به فرد خود را دارند و با توجه به شرایط خاص خود و همچنین مه شدیدی که دارند منبع رطوبت را حفظ می کنند. بنابراین با توجه به حجم عظیمی از این رطوبت، فرصت رشد گونه های مختلف گیاهی به خصوص قارچ ها و سرخس های سرخ در آنجا فراهم است.

در جنگل ابری پرو با توجه به شرایط ویژه ای که دارد تنوع گیاهی بسیار زیاد است و همچنان تعدادی از گونه های مختلف گیاهی و جانوری در آن ناشناخته است. این جنگل که در آن ابرهای کوهستانی به ملاقات جنگل های سرسبز می فرایند یکی از مهم ترین بخش های حیات در کره زمین است.

دامنه شرقی این جنگل به آمازون می رسد، از یک سو چشم انداز کوهستانی و قله های پوشیده از برف و از سمت دیگر دشت های بیابانی آن را به منطقه ای با پیچیدگی توپوگرافی و زیستگاه های مختلف تبدیل کرده است. با توجه به ویژگی های خاص این منطقه تصمیم گرفتیم تا سفری به این جنگل در این مقاله داشته باشیم؛ در ادامه با ما همراه باشید.

برای دسترسی به این جنگل یک راستا 6 ساعته از شهر کوزکو (Cusco) به پارک ملی مانو (Manu National Park) که از رشته کوه های آند (Ande) می گذرد راه است. روستاهای دیدنی بسیاری در راستا وجود دارد که برای نوشیدنی و سرو غذا به آنجا مراجعه کردیم.

در تیر ماه شهر Paucartambo محل برگزاری جشنواره سه روزه Virgen del Carmen است که یکی از بزرگ ترین جشن های خیابانی در این کشور است و سالانه ده ها هزار نفر از مردم پرو به این شهر می آیند.

پارک ملی مانو با تنوع گسترده ای از گونه ها و اقلیم ها شناخته شده و در سال 1968 تاسیس شد که شامل اکوسیستم های متنوع، جنگل های ابری و جنگل های گرراستای است. در سال 1987 این پارک، به عنوان میراث جهانی معرفی شد.

انجمن حفاظت از آمازون، اقامتگاه های راحتی را برای محققین و زیست شناسان در این پارک طراحی و ساخته است که این کابین ها در بالای دره ها واقع شده است و در هنگام غروب و شب ها در میان ابرها قرار می گیرد و بسیار هیجان انگیز است.

پیاده روی در جنگل ابرها به مانند قدم زدن در دنیای فانتزی و خیالی است. تنوع گونه های گیاهی که در میان ابرها غرق شده اند بسیار سحرانگیز است و ماجراهای سفرهای بزرگ را در فکر تداعی می کند.

راستاهای پیاده روی و بالا رفتن از کوه ها که با گیاهان عجیب پوشیده شده، بسیار مجذوب کننده است.

یکی از گونه های دیدنی در این جنگل میمون ها پشمالو هستند که در قسمت های پایینی جنگل به چشم می خورند. پریدن آن ها از شاخه های درخت ها و همچنین غذا خوردن آن ها بسیار مهیج است.

سپیده دم در بخش ها و دامنه های این منطقه با نور صورتی رنگ به همراه درخشش نور خورشید که با تلاقی ابرها صورت می گیرد، فوق العاده و باشکوه است.

دیدن این جنگل با همه جاذبه هایش به علاقه مندان ماجراجویی توصیه می شود و تجربه ای وصف ناپذیر است. تورها و گروه های بسیاری برای راهنمایی علاقه مندان وجود دارد که در این سفر دلپذیر علاقه مندان را همراهی می کنند.

منبع: کجارو / matadornetwork.com
انتشار: 30 فروردین 1401 بروزرسانی: 30 فروردین 1401 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 2008

به "پرو؛ سفری به جنگل ابری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرو؛ سفری به جنگل ابری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید