سکونت یک میلیون نفر در مریخ تا سال 2050

به گزارش مجله ستاره، به گزارش خبرنگاران به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، ماسک که قصد دارد زمینه را برای سکونت طولانی مدت عده ای از مردم زمین بر روی سیاره مریخ فراهم کند امیدوار است تا 30 سال دیگر این آرزو به واقعیت بپیوندد.

سکونت یک میلیون نفر در مریخ تا سال 2050

الون ماسک تاکید کرده که تا سه دهه دیگر سفرهای فضایی منظم به سیاره مریخ ممکن می شود و فضاپیماهای پیشرفته به طور مرتب افراد و اقلام مختلفی را بین مریخ و زمین جابجا کرده و سکونتگاه های خاصی نیز در این سیاره سرخ رنگ احداث می شوند.

وی در پاسخ به یکی از تعقیب کنندگان خود گفت: تا سه دهه دیگر سالانه 666 پرواز به مریخ انجام خواهد شد که این امر به معنای انجام دو پرواز در روز است.

الون ماسک افزود: البته هدف نهایی، رساندن متوسط تعداد این پروازها به سه مورد در روز است تا هزار پرواز در سال انجام شود. در هر پرواز هم 100 تن کالا و نفرات بین زمین و مریخ جابجا می شوند.

وی در یکی دیگر از پاسخ های خود افزود که البته برای عملیاتی کردن این ایده ها چالش های زیادی وجود دارد و لزوماً همه از چنین اقداماتی حمایت نمی کنند.

ماسک در مورد سوخت راکت های مریخ نورد گفت: در این راکت ها از هیدروژن و اکسیژن استفاده می شود و کمتر از متان و کربن در آنها استفاده می شود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 734

به "سکونت یک میلیون نفر در مریخ تا سال 2050" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سکونت یک میلیون نفر در مریخ تا سال 2050"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید