سفر راحت با اتوبوس ، توصیه های مهم حین سفر

به گزارش مجله ستاره، بیشتر ما معمولا سفری رو ترجیح میدیم که با برترین و راحت ترین وسیله نقلیه باشه. برخی ها ترجیح میدن که با خودروی شخصیشون رانندگی کنن، اما گروهی دیگه ترجیح میدن روی صندلی راحت بنشینن و بودجه کمتری هم برای مسیرشون بپردازن. در سفر راحت با اتوبوس همضمن اینکه میتونین از منظره ها زیبای اطراف جاده تماشا کنین، در طول مسیر چرتی بزنین و از مشکل خواب هم کمی خاطر جمع بشین. ممکن هم هست که این سفر خستگیهایی رو به همراه داشته باشه، مثل نشستن طولانی مدت در صندلی های نه چندان راحت و عدم توقف های زیاد بین راه. اما بخاطر داشته باشین که از رانندگی در جاده های پرپیچ و خم و مسیرهای طولانی و گاهی ناشناخته میتونه خیلی بهتر باشه. با خبرنگاران همراه باشین تا بهتون یاری کنیم سفر راحت با اتوبوس رو هم تجربه کنین...

سفر راحت با اتوبوس ، توصیه های مهم حین سفر

از قبل آماده باشید...

سفر راحت با اتوبوس، توقف های دلخواه با ماشین شخصی رو نداره و این نکته رو باید مد نظر داشته باشین تا خوراکی یا نوشیدنی مورد احتیاجتون رو حتی بیشتر از حد معمول در ساک قرار بدین و اون رو همراهتون به داخل ماشین ببرین. بعلاوه آمادگی داشته باشین که فقط در زمان توقف های بین راهی میتونین به سرویس بهداشتی مراجعه کنین و تو اون هنگام هم کمی پیاده روی کنین.

بلیط معتبر تهیه کنید...

سعی کنید بلیطتون رو چند روز قبل، از تعاونی های معتبر بصورت آنلاین یا حضوری تهیه کنین تا ساعت حرکت و شماره صندلیتون در اون معین شده باشه. اتوبوس های درجه یک انتخاب کنین و اگر لحظه آخر هم پیروز به تهیه بلیت نشدین، هیچگاه در کنار جاده منتظر اتوبوس نباشین. ضمناًً حواستون باشه تا بلیت رو گران تر از نرخ مصوب بهتون نفروشن، در صورت روبرو با گران فروشی هم، به بازرسان اطلاع بدین.

اگر از اتوبوس جا ماندید...

تعاونی های مسافربری ملزم هستن تا در ساعت های معینِ بلیت ها، ضمن تامین وسیله نقلیه مناسب، مسافران رو جابه جا کنن. در صورت تاخیر بیشتر از یک ساعت، شرکت اتوبوس رانی حتما باید وسیله مناسب رو جایگزین کنه و یا اگر شما از سفر منصرف شدین، مبلغ بلیت رو طبق کسر هزینه هایی، بهتون برگردونن. اگر هم وسیله نقلیه در طول مسیر به هر علتی دچار مشکل شد و یا شما از ادامه سفر باز موندین، بدون هزینه اضافی وسیله دیگه ای رو جایگزین کنن.

انتخاب مناسب صندلی...

معمولا در بلیتی که از قبل تهیه میکنین، شماره صندلی تو اون معین شده و حین رزرو بلیت میتونین قید کنین که کنار شیشه، اولین ردیف یا ردیف های میانی باشین. اگر شماره صندلی ها هم معین نشده بود بهتره جایی بنشینین که کمتر در معرض عبور و مرور باشه و همسفرتون هم ادم پرحرف، شلخته و کثیفی نباشه.

توصیه هایی برای داشتن سفر راحت

برای چند ساعت سفر راحت با اتوبوس نکاتی رو باید رعایت کنین تا هم اذیت نشین و هم خاطره ای خوب از سفر با اتوبوس تو ذهنتون ماندگار بشه. اگر داخل اتوبوس دچار تهوع و سرگیجه میشین، بهتره در حالت حرکت کتاب نخونین و در صندلی هایی که خلاف مسیر حرکت هستن ننشینین. هر جا اتوبوس توقف کرد، پیاده بشین و کمی آب بخورین و با چندتا نفس عمیق، هواتون رو عوض کنین. کمی پیاده روی کنین، اینکار باعث میشه تا خون در پاهاتون که مدت طولانی آویزان و بی حرکت بوده، جریان پیدا می کنه.

1) بالش های بادی و قابل حمل، برای دور گردنتون تهیه کنین تا به راحتی بتونین بخوابین.

2) هدفونهمراه خودتون ببرین تا سروصدای مسافران و گریه بچه ها، اذیتتون نکنن.

3) قرص خوابآور ضعیف با تجویز پزشکتهیه کنین تا اگر حالتون بد شد، چند ساعت مسیر رو بخوابین. برخی از افراد در طول سفر طولانی دچار ورم پا میشن و معمولا کفش ها برای پا هم تنگ میشن، بنابراین میتونین کفش هاتون رو دربیارین، اما به شرطی که جوراب هاتون تمیز باشن و بو ندن.

4) اسباب بازی و تغذیهمورد احتیاج همرا داشته باشین، در صورتی که فرزند کوچکی همراهتون باشه و بهانه گیری نکنه، غذای سالمی هم برای تغذیه اون همراهتون ببرین.

چمدانها در اتوبوس...

برای اینکه خیالتون هم از بابت چمدان ها راحت باشه، یه برگه کاغذ کوچک بردارین و نام و نشانی و تلفن خودتون رو روی اون یادداشت کنین. این برگه رو روی چمدانتان وصل کنین و برای اطمینان بیشتر هم یک نمونه، داخل چمدانتون قرار بدین. طبق قانون حمل ونقل در اتوبوس میتونین 20 کیلوگرم بار به ازای هر نفر رو جا به جا کنین و لازم هم نیست که بابت اون هزینه اضافی هم پرداخت کنین.

توصیه آخر...

در طول سفر با اتوبوس سعی کنین راحتییتون حتما بوسیله صندلی ها تامین باشن. چون مهم ترین همسفرتون هستن و برای ایمنی هم که شده هنگامی که خواستین بخوابین بهتره لوازمتون رو دور از چشم دیگران قرار بدین و یا سعی کنین اونها رو طوری قرار بدین که اگر کسی خواست لوازمتون رو جا به جا کنه، شما بیدار بشین.

منبع: همگردی
انتشار: 4 بهمن 1401 بروزرسانی: 4 بهمن 1401 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 2190

به "سفر راحت با اتوبوس ، توصیه های مهم حین سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر راحت با اتوبوس ، توصیه های مهم حین سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید