رباتی که به کنترل شیوع کرونا یاری می نماید

به گزارش مجله ستاره، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، شرکت میرا رباتیکز رباتی به نام اوگو(ugo) ابداع نموده تا به جمعیت سالمند این کشور یاری کند. اما با توجه به ادامه تهدید کووید19 در سراسر دنیا این استارت آپ ربات های خود را به عنوان یک ابزار برای مقابله با پاندمی مذکور به کار گرفته است.

رباتی که به کنترل شیوع کرونا یاری می نماید

کن ماتسویی مدیر این شرکت می گوید: ویروس کرونا احتیاج به ربات ها را به وجود آورده تا از میزان تماس مستقیم میان افراد بکاهد. ما از کشورهای دیگر از جمله سنگاپور و فرانسه نیز درخواست هایی داشته ایم.

آخرین ویژگی این ربات که از راه دور کنترل می گردد، بازویی است که با استفاده از نور مافوق بنفش ویروس های روی دستگیره های در را از بین می برد.

رباتمیرا رباتیکز در حقیقت دو بازوی قابل تنظیم است که روی چرخ هایی سوار شده اند. این ربات ها از راه دور و از طریق یک لپ تاپ و دستگاه کنترل بازی رایانه ای راهنمایی می شوند. از سوی دیگر یک لیزر مخصوص اندازه گیری فاصله روی بدنه ربات نصب شده که به مسیریابی آن یاری می نماید.

طی 30 دقیقه می توان شیوه استفاده از ربات را آموخت. هزینه اجاره ماهانه این ربات هزار دلار است و می تواند با افزودن تجهیزاتی به آن توالت تمیز کند و عملیات جستجو انجام دهد.

این درحالی است که جمعیت جوان ژاپن در حال کاهش است و مقامات این کشور نیز تمایلی به پر کردن فرصت های شغلی با نیروهای انسانی خارجی ندارند. همین امر توسعه ربات در ژاپن را گسترده تر نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1062

به "رباتی که به کنترل شیوع کرونا یاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رباتی که به کنترل شیوع کرونا یاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید