حراست از درخت ارس شهرستانک نیازمند همکاری با نهاد های متولی و مرتبط است

به گزارش مجله ستاره، مدیر کل میر اث فرهنگی، توریست و صنایع دستی البرز گفت: به منظور حفظ و حراست از درخت ارس شهرستانک آماده همکاری با نهاد های متولی و مرتبط و در صورت نیاز، تخصیص اعتبار هستیم.

حراست از درخت ارس شهرستانک نیازمند همکاری با نهاد های متولی و مرتبط است

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میر اث فرهنگی، گردشگر و صنایع دستی استان البرز، فریدون محمد روز سه شنبه سی و یکم فر ور دین ماه 1400 ضمن اعلام این خبر، بیان نمود: با توجه به آسیب واردشده به درخت ارس کهنسال شهرستانک، میراث فرهنگی راهکار ها حفاظت مناسب از آن را نداشته و در واقع این وظیفه به عهده ساز مان هایی مانند جنگلداری، محیط زیست و منابع طبیعی است و تنها در صورتی که آثار ثبت شده در فهرست ملی ابنیه باشد وظیفه نگهداری از آن به عهده این اداره کل است.

او در ادامه اظهار کرد: اداره کل استان وظیفه دارد از حریم این اثر طبیعی محافظت کند تا در محدوده آن ساخت و ساز انجام نشود و همچنین مورد تعرض افراد متجاوز به عرصه زیست محیطی قرار نگیرد که این امر بدون شک نیاز مند فرهنگ سازی در جامعه است.

درخت ارس شهرستانک با قدمت 2هزار و 700 سال یکی از کهن سال ترین درختان کشور است که در سال 88 به شماره 87 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 30 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1611

به "حراست از درخت ارس شهرستانک نیازمند همکاری با نهاد های متولی و مرتبط است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حراست از درخت ارس شهرستانک نیازمند همکاری با نهاد های متولی و مرتبط است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید