احتمال سفر وزرای خارجه E3 به ایران با امید حفظ برجام

به گزارش مجله ستاره، به گزارش خبرنگاران، منابع مطلع به رویترز گفته اند طی روزهای آینده شاهد کوشش کشورهای اروپایی طرف برجام (انگلیس، فرانسه و آلمان) برای تشدید کوشش های دیپلماتیک در راستای نجات توافق هسته ای با ایران خواهیم بود.

احتمال سفر وزرای خارجه E3 به ایران با امید حفظ برجام

این در حالی است که به ادعای یک منبع اروپایی، با عملی شدن تهدید ایران مبنی بر افزایش سطح فراوری اورانیوم، این می تواند به منزله سرانجام کوشش E3 برای توسل به دیپلماسی باشد.

همزمان، در راستای تشدید فشارها علیه ایران، انگلیس و آلمان هم با سناریوی ساختگی آمریکا مبنی بر متهم جلوه دادن تهران در حادثه حمله به نفتکش ها در دریای عمان، همراه شده اند.

به هر جهت، رویترز مدعی است دامنه کوشش های اروپا برای حفظ برجام شامل رایزنی مدیران سیاسی اتحادیه اروپا و E3 می گردد حال آنکه قرار است برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هم روز 6 تیر- یعنی در تاریخ ضرب الاجل اعلامی از سوی ایران برای افزایش سطح فراوری اورانیوم غنی شده- برای دیدار با نمایندگان E3 راهی پاریس گردد.

حتی این احتمال وجود دارد که وزرای خارجه E3 نیز برای صحبت درباره برجام، سری به ایران بزنند حال آنکه این احتمال فعلاً در حد یک گزینه مطرح است.

همزمان، 3 منبع مطلع می گویند کمیته مشترک برجام طی 2 هفته آینده مجدداً تشکیل جلسه خواهد داد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 238

به "احتمال سفر وزرای خارجه E3 به ایران با امید حفظ برجام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال سفر وزرای خارجه E3 به ایران با امید حفظ برجام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید