آیفون 11 پرو و 11 پرو مکس با دوربین سه گانه، پردازنده جدید قدرتمند و طراحی قدیمی معرفی شدند

به گزارش مجله ستاره، کاربران آیفون با پسوند پرو تا پیش از مراسم رونمایی از آیفون های جدید امشب بیگانه بودند. ولی اکنون اپل از پرچم دارهای جدید خود به نام iPhone 11 Pro و iPhone 11 Pro Max رونمایی کرد.

آیفون 11 پرو و 11 پرو مکس با دوربین سه گانه، پردازنده جدید قدرتمند و طراحی قدیمی معرفی شدند

آیفون 11 پرو با صفحه نمایش 5.8 اینچ و آیفون 11 پرو مکس با نمایشگر 6.5 اینچ به طور رسمی جایگزین آیفون XS و آیفون XS Max شدند. بزرگ ترین تغییر پرچم دارهای جدید اپل نسبت به مدل های پیشین، دوربین سه گانه پشتی است که در بدنه آیفون به شدت خودنمایی می نماید و قبلا هم درباره اش بارها نوشتیم.

از نظر طراحی، تقریبا مشابه مدل های پیشین و سری آیفون های X هستند. پنل جلویی که با مدل های قبلی مو نمی زند و همان چهار ضلعی با حاشیه های باریک و ناچ نسبتا بزرگ در وسط پنل نمایشگر را شاهد هستیم.

در این ناچ هم اندازه با سری های قبلی باز هم دوربین سلفی، حسگرهای مختلف آیفون از جمله ماژول های مربوط به فیس آی دی قرار گرفتند. پنل پشتی یک تغییر بزرگ و قابل انتظار دارد که همان ماژول دوربین سه گانه است.

نمایشگر هر دو آیفون 11 پرو و 11 پرو مکس از جنس OLED با کنتراست 2٬000٬000:1، روشنایی 1200 نیت، دالبی ویژن و 15 درصد کاهش مصرف انرژی هستند. افزون بر این، از فناوری اختصاصی اپل به نام Super Retina XDR بهره می برند.

پردازنده اصلی این پرچم دارها، تراشه جدید اپل با نام A13 Bionic است. اپل می گوید A13 فراتز از تراشه های موبایل فعلی در بازار است (سریع ترین CPU و GPU در دنیای موبایل) و با فناوری لیتوگرافی بهبود یافته +7nm ساخته شده است. هر دو مدل آیفون با 6 گیگابایت رم وارد بازار می شوند و فضای ذخیره سازی پایه 128 گیگابایت است.

دوربین سلفی این آیفون ها از 7 به 12 مگاپیکسلی ارتقا پیدا نموده است ولی دوربین سه گانه پشتی آن ها پرسروصدا ظاهر می گردد. نخست اینکه چینش بسیار عجیب و به زعم غالب کاربران زشتی دارد. یک مربع در سمت چپ پنل پشتی که از بدنه هم بیرون زده است.

این لنزها به ترتیب لنزهای استاندارد واید 12 مگاپیکسلی، تله فوتو 12 مگاپیکسلی و اولتراواید 12 مگاپیکسلی با زاویه 120 درجه هستند. دو لنز اصلی و تله فوتو از لرزش گیر اپتیکال استفاده می نمایند و البته لنز تله فوتو از بزرگ نمایی 2 و 4 برابری نسبت به لنزهای اصلی و اولتراواید بهره خواهد بود.

هر سه دوربین با یکدیگر در ارتباط هستند؛ از تنظیمات صحیح فوکوس، نوردهی و نگاشت رنگ ها در حین جابه جایی میان ان ها استفاده می نمایند و قابلیت فیلم برداری 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه را دارند.

در هر سه گوشی از حالت Night جدیدی استفاده می گردد که اجازه می دهد در نور کم و شب، با ترکیب نورهای مختلف، عکس هایی روشن تر و واضیح تر با نویز کمتری ثبت گردد. مود شب به طور اتوماتیک در محیط های با نور کم فعال می گردد.

اپل در آینده ای نزدیک یک ویژگی نرم افزاری به نام Deep Fusion به دوربین های آیفون های 11 خواهد اضافه نمود. قابلیت Deep Fusion با استفاده از یادگیری ماشینی می تواند چندین عکس را با یکدیگر ترکیب کند تا عکسی با جزئیات زیاد و نویز کم به دست آید. به طور دقیق، این ویژگی می تواند 4 عکس با نوردهی کوتاه، 4 عکس ثانویه و یک عکس با نوردهی طولانی را با هم تلفیق کند.

اپل در هنگام معرفی این گوشی ها، دو اسلاید ویژه به عمر باتری آن ها اختصاص داد. مانند همواره به طور مستقیم در مراسم رونمایی اشاره ای به ظرفیت باتری آن ها نمی نماید ولی می گوید آیفون 11 پرو حدود 4 ساعت و آیفون 11 پرو مکس حدود 5 ساعت شارژدهی بیشتری نسبت به گذشته دارد. به طور پیش فرض، اپل با این گوشی ها یک شارژر 18 واتی حرفه ای عرضه خواهد نمود.

آیفون 11 پرو با قیمت پایه 999 دلار و آیفون 11 پرو مکس با قیمت پایه 1099 دلار وارد بازار می شوند. هر سه گوشی آیفون جدید اپل از روز آدینه پیش فروش می شوند ولی فروش رسمی آن ها از 20 سپتامبر شروع می گردد.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 353

به "آیفون 11 پرو و 11 پرو مکس با دوربین سه گانه، پردازنده جدید قدرتمند و طراحی قدیمی معرفی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون 11 پرو و 11 پرو مکس با دوربین سه گانه، پردازنده جدید قدرتمند و طراحی قدیمی معرفی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید