شروع عملیات نظامی حشد شعبی علیه داعش در شرق دیالی

به گزارش مجله ستاره، سازمان حشد شعبی عراق از شروع عملیات امنیتی گسترده در شرق استان دیالی در واکنش به حمله اعضای گروه تروریستی داعش اطلاع داد که در نتیجه آن پنج تن از نیروهای امنیتی کشته شدند.

شروع عملیات نظامی حشد شعبی علیه داعش در شرق دیالی

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اداره اطلاع رسانی سازمان حشد شعبی با صدور بیانیه ای اظهار داشت، نیروهای حشد شعبی عملیات امنیتی گسترده ای را در مناطق نفط خانه از توابع شهرستان خانقین واقع در شرق دیالی شروع کردند.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است، این عملیات با مشارکت نیروهای تیپ 1-4-20-23-24-110-28 و هنگ واکنش سریع و نیز تمامی واحدهای فرماندهی عراق شروع شد.

در این بیانیه همچنین آمده است، هدف از این عملیات امنیتی تعقیب و پیگرد اعضای گروه تروریستی داعش و تقویت امنیت و ثبات در این منطقه است.

درگیری ها بین نیروهای حشد شعبی عراق و اعضای گروه تروریستی داعش از عصر سه شنبه در استان دیالی واقع در شرق عراق شروع شده است.

پیشتر تیم رسانه ای امنیتی عراق با صدور بیانیه ای اظهار داشت، نیروهای حشد شعبی در منطقه نفط خانه واقع در استان دیالی در شرق این کشور در معرض حمله قرار گرفتند که منجر شد با اعضای داعش درگیر شوند.

در ادامه این بیانیه آمده است: در جریان این درگیری پنج تن از نیروهای حشد شعبی کشته شدند.

عراق دسامبر 2017 پس از حدود چهار سال درگیری خاک خود را از کنترل داعش آزاد کرد اما همچنان این گروه تروریستی در مناطقی که کنترل آنها را از دست داده، دست به عملیات نظامی می زند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 فروردین 1400 بروزرسانی: 2 فروردین 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1503

به "شروع عملیات نظامی حشد شعبی علیه داعش در شرق دیالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع عملیات نظامی حشد شعبی علیه داعش در شرق دیالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید