کاهش جنگل های مازندران

به گزارش مجله ستاره، مدیرکل منابع طبیعی مازندران -ساری از کاهش بیلان سفره های آب زیرزمینی در مازندران اطلاع داد.

کاهش جنگل های مازندران

به گزارش خبرنگاران، محسن موسوی تاکامی در مراسم روز درختکاری و هفته منابع طبیعی که در پارک قائم ساری برگزار گردید با اشاره به اینکه مدیریت بیش از 10هزارهکتار از عرصه های جنگلی مازندران به عهده شهرداری ها است، اظهار کرد: کاهش جنگل های استان از معضلات مهم زیست محیطی است.

وی با بیان اینکه تغییرات اقلیمی و آب و هوایی ناشی از فراوری گازهای گلخانه ای دنیا را به سمت بحران های زیستی پیش می برد، توضیح داد: بیش از 600 میلیون تن گازهای گلخانه ای در کشور فراوری می گردد که اگر جلوی فراوری این گازها گرفته نگردد شرایط سختی در آینده خواهیم داشت.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران -ساری با اشاره به بحران آب در دهه اخیر یادآور شد: در عصر جدید با توجه به بارش های کم و کمبود آب هر کشوری بتواند 20 تا 40 درصد از آب های تجدیدپذیرخود را استفاده کند، حیات را در کشور خود تضمین نموده در غیر این صورت خشکسالی و بحران آب امری اجتناب ناپذیر است.

موسوی با اشاره به اینکه در استان مازندران بیلان سفره های آب زیرزمینی رو به کاهش و منفی است، اعلام کرد: با صرفه جویی در منابع آبی می توان جلوی خشکسالی و بحران ها را گرفت.

وی در انتها اظهارکرد: در هفته منابع طبیعی بیش از یک میلیون 900 هزار اصله نهال در استان فراوری و توزیع شده است تا فرهنگ کاشت درخت در این استان نهادینه سازی گردد.

احمد حسین زادگان، استاندار مازندران نیز در این مراسم اظهارکرد: طرح مازندران در استان برای پاکیزه نگه داشتن محیط زیست با همکاری مردم مدتی است که شروع شده و امیدواریم تا با این طرح، فرهنگ حفظ محیط زیست در این منطقه نهادینه سازی گردد.

وی با بیان اینکه باید در قالب زراعت چوب به توسعه فضای سبز در استان بپردازیم، توضیح داد: زمین های بلا استفاده برای کشت و غرس نهال باید مورد توجه قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 168

به "کاهش جنگل های مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش جنگل های مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید