پراید در صدر خودروهای سرقتی

به گزارش مجله ستاره، به گزارش خبرنگاران، سردار حسین رحیمی در حاشیه طرح دستگیری سارقان حرفه ای پایتخت با اشاره به ادامه رسیدگی به پرونده متهمان سکه و ارز اظهارکرد: در حال حاضر تمامی افرادی که برای آنها پرونده تشکیل گردیده به مراجع قضایی احضار گردیده اند و پلیس نیز همراه با دستگاه قضایی به این پرونده ها رسیدگی می نماید.

پراید در صدر خودروهای سرقتی

وی با بیان اینکه تا به امروز قریب به 850 نفر در رابطه با پرونده های سکه و ارز به پلیس آگاهی احضار گردیده اند، اظهار داشت: همچنین تعداد زیادی از این افراد به زندان رفته و برخی دیگر نیز پرونده شان در مرحله صدور رای در دادسرا است.

دستگیری 147 سارق طی 24 ساعت گذشته

وی با اشاره به دستگیری سارقانی که به صورت باندی از منازل، خودروها، اماکن اقدام می کردند، اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته 147 سارق از سوی ماموران پلیس تهران بزرگ شناسایی و دستگیر شدند که همگی حرفه ای و سابقه دار هستند و متاسفانه قریب به 57 درصد سارقان به صورت مستمر توسط پلیس دستگیر گردیده اند و به زندان رفته اند.

رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: در بین سارقان دستگیر گردیده 17 باند سرقت به عنف و کیف قاپی، 5 باند سرقت منزل و مغازه، 15 باند سرقت خودرو و لوازم خودرو نیز شناسایی گردیده است.

رحیمی با اشاره به کشف 53 خودروی سرقتی طی 24 ساعت گذشته ادامه داد: در بین سارقان دستگیر گردیده باندی فعالیت می کرد که ابتدا خودروهای مدل پایین را سرقت می کردند و سپس نمونه مشابه همان خودرو را با مدل بالاتر پیدا نموده و به سرقت می بردند سپس مشخصات خودروی سرقتی مدل پایین تر را به خودروی مدل بالا منتقل می کردند و سندی می زدند و در نهایت خودروی سرقتی مدل پایین تر را اسقاط نموده و لوازم داخل خودرو را به فروش می رساندند.

وی با بیان اینکه در بین سارقان دستگیر گردیده دو باند جعل و کلاه برداری هم شناسایی گردیده است، توضیح داد: پلیس برنامه جدی برای برخورد با سارقان حرفه ای دارد و با تمام قوا و جدیت این موضوع را دنبال می نماید.

رئیس پلیس پایتخت با تاکید بر همکاری پلیس با مردم و همچنین خودروسازان از وضعیت ایمنی خودروهای داخلی گلایه کرد و اظهار داشت: GPS خودروهای داخلی و امنیتیشان دچار مشکل است و خودروسازان باید برای آن فکری بکنند تا سرقت خودروهای داخلی کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به برنامه ویژه پلیس برای کاهش سرقت خودرو و موتورسیکلت توضیح داد: پلیس تهران بزرگ برای این موضوع برنامه ویژه ای دارد که آن را طی روزهای آینده اعلام خواهیم کرد.

افزایش سرقت های خرد طی ماه های گذشته

رحیمی با اشاره به افزایش سرقت های خرد طی ماه های گذشته توضیح داد: سرقت های عمده نیز کاهش داشته است و شاهد افزایش 9 درصدی کشفیات طی مدت یاد گردیده بوده ایم.

رئیس پلیس پایتخت تاکید نمود: متاسفانه در بحث سرقت خودروهای داخلی همچنان شاهد سرقت گسترده پراید هستیم و باید برای امنیت خودروهای داخلی فکری گردد.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه برای کاهش سرقت خودرو و موتورسیکلت برنامه ویژه ای در نظر گرفته ایم که به زودی آن را در روزهای آینده اعلام خواهیم کرد، اضافه نمود: به مردم این اطمینان را می دهیم که بتوانیم در طرح های ویژه سریع تر به اموال سرقتی شان برسند و در همین راستا پلیس هدایت و رانندگی و سایر پلیس های تخصصی به ما کمک خواهند کرد.

رحیمی با بیان اینکه طی ماه های گذشته با افزایش سرقت های خرد روبرو بوده ایم، اظهار داشت: اما سرقت های عمده کاهش و میزان کشفیات 9 درصد افزایش داشته است.

رحیمی با اشاره به اجرای طرح امنیت شبانه در پایتخت که از اوایل هفته جاری آغاز گردیده است، اظهار داشت: با استفاده از پلیس پیشگیری و سایر پلیس های تخصصی از جمله پلیس هدایت و رانندگی این طرح از اوایل هفته به مرحله اجرا گذاشته گردیده است.

وی درباره اجرای طرح امنیت در پارک های پایتخت هم توضیح داد: با توجه به تعطیلات تابستانی و استفاده بیشتر شهروندان از پارک ها؛ برقراری امنیت در این اماکن در دستور کار پلیس قرار گرفته است.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 29 مرداد 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 8

به "پراید در صدر خودروهای سرقتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پراید در صدر خودروهای سرقتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید