ونگر سامورایی می گردد؟

به گزارش مجله ستاره، اخبار رسیده حکایت از آن دارند که آرسن ونگر بعد از جام ملت های آسیا راهنمایی تیم ملی ژاپن را بر عهده خواهد گرفت.

ونگر سامورایی می گردد؟

به گزارش خبرنگاران ، برای ونگر هنوز دنیا تمام نشده. پروفسور فرانسوی در دهه هفتم زندگی اش هنوز قصد خداحافظی با فوتبال و نیمکت مربیگری را ندارد و خود را بازنشسته نمی داند. ونگر هنوز سودای نشستن روی نیمکت و ایستادن کنار خط طولی مستطیل سبز را در سر دارد و منتظر یک پیشنهاد جذاب است. پس از وداع ونگر با نیمکت آرسنال، نامش تا به امروز حوالی چند تیم شنیده شده؛ از پاری سن ژرمن گرفته تا میلان و حتی رئال مادرید و بایرن مونیخ اما ونگر به تمامی آنها پاسخ منفی داده و منتظر یک چالش بزرگتر است. سرمربی فرانسوی پس از 22 سال حضور روی نیمکت آرسنال، حالا خانه نشین شده و هنوز با تیمی به توافق نرسیده که راهنماییش را برعهده بگیرد. پس از اخراج لوپتگی، شایعات در مورد حضور او روی نیمکت رئال مطرح شد که در نهایت سولاری به عنوان سرمربی رئال انتخاب شد. شایعاتی در مورد حضور او روی نیمکت بایرن، میلان و فولام نیز شنیده می شد. حال ونگر مدعی شد که منتظر فرصت است که به دنیای مربی گری بازشود.

او در این باره می گوید: احساس نمی کنم بازنشسته شده ام ولی از اینکه رقابتی برایم وجود ندارد، ناراحتم. من ذاتا انسان رقابت طلبی هستم و دلم برای این حس تنگ شده است. راستش را بخواهید، دلم برای خیلی چیزها هم تنگ نشده، مثل اتفاقات داخل و خارج زمین که باید با آنها دست و پنجه نرم کنید. ولی البته، روز بازی، رقابت، دستاورد، احساسات، بالا و پایین ها و ... چیزهایی هستند که دلتنگشان هستم.

وی اضافه نمود: کار من تمام نشده است. مردم همیشه می خواهند کار شما را تمام نمایند، بگویند بازنشسته شده اید یا تمام شده اید. مردم همیشه می خواهند کار شما را تمام نمایند وقتی که سنتان بالاتر می رود. ولی تا وقتی که احساسش در بدنم وجود داشته باشد، پیش خواهم رفت.

پروفسور در سرزمین آفتاب تابان؟

ماجراجویی مرد فرانسوی هنوز به نقطه سرانجام نرسیده. سرمربی مشهور فرانسوی چندماه بعد از خانه نشینی خبر از بازگشت به نیمکت مربیگری از اوایل سال آینده میلادی داد. 24 سال بعد از ترک ژاپن و کوچ به فوتبال جزیره و راهنمایی توپچی های لندنی آرسن ونگر تابستان 2018 از آرسنال جدا شد تا رکوردی بی نظیر از خود در این باشگاه همین طور فوتبال دنیا به جا بگذارد.

در شرایطی که رسانه های معتبر اروپا گمانه زنی های فراوانی در خصوص مقصد آتی ونگر مطرح کردند اما این مربی فرانسوی تصمیم دارد دوباره به کشوری بازشود که از همان جا برای خود اسم و رسمی رقم زد و راهی انگلیس شد. ژاپن مقصدی است که آرسن ونگر مد نظر دارد اما این بار برای راهنمایی باشگاه ها نه بلکه برای در دست دریافت سکان راهنمایی سامورایی ها با قراردادی سه ساله برای جام دنیای 2022 قطر. مربی فرانسوی اعلام نموده ژانویه 2019 دوباره به عرصه مربیگری بازخواهد گشت اما این که به کدام یک از پیشنهادات پاسخ مثبت خواهد داد به مروز زمان معین می شود که یکی از گزینه ها می تواند ژاپن باشد.

شایعه توافق فدارسیون فوتبال ژاپن با آرسن ونگر به چندماه قبل برمی شود که این تیم بعد از بازگشت از روسیه 2018 در پی یافتن سرمربی جدید و مشهور برای در دست دریافت سکان راهنمایی سامورایی ها و تغییر نسل فوتبال این کشور بود که نام مربی فرانسوی در صدر گزینه ها نهاده شد اما به یکباره روسای فدراسیون فوتبال ژاپن ترجیح دادند تا از یک مربی بومی برای حضور در جام ملت ها بهره ببرند تا بازگشت ونگر به ژاپن به بعد از جام ملت ها موکول شود.

ونگر علیه شبکه های اجتماعی

آرسن ونگر، سرمربی سابق آرسنال از تغییر صندلی قدرت در دنیای فوتبال اطلاع داد. سرمربی سابق توپچی ها معتقد است قدرت شبکه های اجتماعی در فوتبال بیش از حد شده و مدیران باشگاه ها باید در مقابل این فشارهای بیرون ایستادگی نمایند.

ونگر گفت: 20 سال قبل این بازیکنان بودند که برای باشگاه ها بازی می کردند اما امروز این باشگاه ها هستند که هر کاری برای بازیکنان انجام می دهند. در گذشته زمانی که یک بازیکن نمایش ضعیفی داشت احساس گناه می کرد اما حالا باشگاه ها نسبت به بازیکنان خود احساس گناه نموده و از خود می پرسند چه کار بیشتری باید انجام می دادند.

وی اضافه نمود: طرفداران تیم ها بیشتر بین المللی و دنیای شده اند. البته طرفداران بومی تیم ها نیز همچنان در فوتبال حضور دارند، به عنوان مثال مردم دورتموند و شهرهای اطراف همیشه برای دیدن بازی این تیم به ورزشگاه می روند. طرفداران حالا بیشتر علاقمند به بازیکنان هستند تا باشگاه ها. این اتفاقات قدرت زیادی به بازیکنان می دهد و به طور مثال حالا نیمار با 170 میلیون دنبال نماینده، از کل لیگ فرانسه بیشتر طرفدار دارد.

ونگر نفوذ شبکه های اجتماعی در زندگی و فوتبال را نیز نکوهش کرد: طی 5 سال آتی این شبکه های اجتماعی خواهند بود که در جریان بازی جایگزین بازیکنان می شوند و آنها هستند که مشخص می نمایند چه تعویض هایی باید صورت گیرد. در این شرایط قدرت باشگاهها کاهش خواهد یافت و به همین دلیل مدیران باشگاه ها باید قوی تر عمل نموده و مقابل فشارهای بیرونی ایستادگی نمایند.

12

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 17 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 100

به "ونگر سامورایی می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ونگر سامورایی می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید