معاون گردشگری کشور: استانی شدن نمایشگاه گردشگری، در دوازدهمین نمایشگاه تحقق یافت

به گزارش مجله ستاره، معاون گردشگری کشور با بیان این که درصد بالایی از غرفه های دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران به استان ها تخصیص یافته است گفت: اگر بخواهیم در حوزه گردشگری حضور فعالی داشته باشیم باید ذینفعان اصلی وارد شوند.

معاون گردشگری کشور: استانی شدن نمایشگاه گردشگری، در دوازدهمین نمایشگاه تحقق یافت

ولی تیموری معاون گردشگری کشور در حاشیه بازدید از بخش های مختلف دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران و با حضور در غرفه استان خراسان رضوی با بیان این مطلب اظهار کرد: در سال های گذشته 70 تا 80 درصد غرفه را شهرهای بزرگ و استان تهران در اختیار داشت اما سال جاری برعکس شده و استان تهران 25 تا 30 درصد و دیگر استان ها و بخش خصوصی حدود 70 درصد را برعهده دارند.

او اضافه کرد: یکی از اهداف کلیدی دوازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران حرکت به سمت استانی شدن بود و سیاست ما بر این بود که استان ها صندلی بیشتر و بهتری را در ارائه بسته های سفر به ویژه در ایام نوروز داشته باشند.

وی اضافه کرد: در این میان به عنون مثال خراسان رضوی به عنوان یک استان مقصد سفرهای نوروزی بوده اما همواره تمرکز بر شهر مشهد بوده است البته تدابیری که همکاران خراسان رضوی با مدیریت مهندس مکرمی فر و همکاران اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی انجام داده اند و تمرکز زدایی از مشهد در حال انجام است.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر سپس به مشارکت استان ها در این نمایشگاه اشاره نمود و اضافه کرد: دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران با حضور استان های مختلف به شکل بسیار ویژه ای در حال برگزاری است.

او اضافه کرد: تمام استان ها با شور و نشاط خاصی در این دوره از نمایشگاه شرکت نموده اند و این نمایشگاه با همکاری بخش خصوصی، استان های مختلف و با حمایت های بخش دولتی به خوبی در حال انجام است.

وی سپس به توزیع سفر در استان های مختلف اشاره نمود و با ذکر مثالی از خراسان رضوی با بیان این که توسعه گردشگری از مشهد به سمت شهرستان ها پیش می رود، ادامه داد: المان های جدید گردشگری در بسته های سفر شکل می گیرد که این به ماندگاری بیشتر گردشگران یاری خواهد نمود.

معاون گردشگری کشور گفت: سیاست دیگری که در استان خراسان رضوی اجرایی شده متنوع سازی سفر وومحصولات گردشگری این استان است.

تیموری با اشاره به این که غرفه های متفاوتی سال جاری از خراسان رضوی در نمایشگاه حضور دارند، اظهار کرد: غرفه ها بیان گر این است که با توجه به شعار جهانی گردشگری مبنی بر گردشگری دیجیتال، به تحولات دیجیتال توجه خاصی شده است هم چنین به اقامتگاه های بوم گردی و صنایع دستی و مسائلی این گونه نیز مورد توجه شده است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی سپس با حضور در غرفه های استان های مختلف کشور از این غرفه ها بازدید به عمل آورد و با مدیران کل و معاونان گردشگری چند استان کشور از جمله، فارس، کردستان، آذربایجان شرقی و ... از نزدیک دیدار و گفت و گو کرد.

دوازدهمین نمایشگاه گردشگری کشور از 23 بهمن با حضور مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گروشگری شروع شده و تا خاتمه 26 بهمن ادامه دارد،

منبع: سازمان میراث فرهنگی
انتشار: 23 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 155

به "معاون گردشگری کشور: استانی شدن نمایشگاه گردشگری، در دوازدهمین نمایشگاه تحقق یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون گردشگری کشور: استانی شدن نمایشگاه گردشگری، در دوازدهمین نمایشگاه تحقق یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید