طرح ایستگاه فضایی در مدار ماه احمقانه است؟

به گزارش مجله ستاره، ایسنا نوشت: در هفته های اخیر، مقامات ناسا سعی نموده اند به طور فعال طرح دروازه ای به سوی ماه را مطرح نمایند. در این برنامه ایجاد یک ایستگاه فضایی در مداری بین زمین و ماه پیشنهاد شده که بیشتر به ماه نزدیک است تا به زمین.

طرح ایستگاه فضایی در مدار ماه احمقانه است؟

ناسا این کار را به جای بازگشت مستقیم به سطح ماه پیشنهاد نموده است. سازمان فضایی آمریکا حتی طرح را به عنوان یک دروازه نگاه می نماید و این نام مناسب تر حتی از ایستگاه می داند.

مایک گریفین، مدیر سابق ناسا در زمان ریاست جمهوری جورج بوش که در حال حاضر به عنوان معاون وزیر دفاع برای تحقیق و توسعه فعالیت دارد در پاسخ به این سوال که چه نظری در مورد برنامه دروازه ای به سوی ماه دارد گفت: این یک معماری احمقانه است.

وی اضافه کرد: من فکر می کنم برنامه ریزی برای سال 2028 خیلی دیر است. الان 2018 است. در دفعه اول رسیدن به ماه هشت سال طول کشید. حالا می گویید 10، 12 یا 14 سال زمان ضروری است دوباره آن را انجام دهیم. هیچ معلوم نیست که آمریکا در آن تاریخ رهبری کاری را داشته باشد.

گریفین همچنین طرح را تأیید نمی نماید و معتقد است تا زمانی که احتیاج فنی به چنین ایستگاهی بوجود نیامده باشد هیچ دلیلی برای ساخت یک ایستگاه در مدار ماه وجود ندارد.

او می گوید: طراحی و ایجاد یک دروازه قبل از اینکه ما پا بر روی سطح ماه نگذاریم احمقانه است. قرار دادن دروازه در مدار ماه قبل از آنکه ما بتوانیم در ماه سوخت فراوری می کنیم مفید نخواهد بود. ما باید سریع تر به ماه برگردیم و یاد بگیریم که چگونه از منابع آنجا بهره برداری کنیم.

5656

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 19 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 101

به "طرح ایستگاه فضایی در مدار ماه احمقانه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح ایستگاه فضایی در مدار ماه احمقانه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید