سیاست وزارت تفویض اختیار بیشتر به استانها است

به گزارش مجله ستاره، قائم مقام وزیر و معاون امور حقوقی، مجلس و امور استانهای وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: سیاست جدید این وزارت تفویض اختیار بیشتر به استانها است.

سیاست وزارت تفویض اختیار بیشتر به استانها است

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، سیدشریف حسینی در مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه اظهار کرد: بدنبال ایجاد شرایطی هستیم که روسای سازمانهای صمت در استانها بعنوان نماینده ویژه وزیر، خودشان تصمیم گیرنده باشند. در این راستا هم اکنون نیز ثبت سفارش به خود استانها واگذار شده است.

حسینی در ادامه با تاکید بر لزوم برطرف موانع فراروی فعالیت بخش خصوصی گفت: باید سر راه سرمایه گذاران بخش خصوصی فرش قرمز پهن نموده و فرهنگ سرمایه گذاری را در کشور ترویج دهیم.

وی با بیان اینکه سرمایه گذار در فضایی امن ورود نموده و دنبال کسب سود است، گفت: بخش خصوصی باید در خدمت بخش دولتی باشد.

حسینی در ادامه با تاکید بر لزوم رشد صادرات در کشور و با بیان اینکه استانهای مرزی پیشانی صادرات کشور هستند، گفت: نباید بازارهایی که در کشورهای دیگر به سختی به دست آورده ایم را به آسانی از دست بدهیم.

وی بر لزوم حمایت از کالای ایرانی نیز تاکید نمود و با بیان اینکه با موضوع حمایت از کالای ایرانی شعارگونه برخورد می گردد، گفت: حمایت از کالای ایرانی سه ضلع دارد و هم باید حمایت قانونی از این امر گردد، هم فراوریکننده به فراوری کالای با کیفیت و با قیمت مناسب بپردازد و هم مصرف کننده با خرید کالای ایرانی از این مهم حمایت کند.

حسینی گفت: البته طی سالهای اخیر فراوریات ایرانی به لحاظ کیفیت و قیمت وضعیت بهتری پیدا نموده اند و شاهد اقبال جامعه به سمت استفاده از کالاهای ایرانی هستیم.

وی بر موضوع برندسازی برای کالاهای ایرانی نیز تاکید نمود و گفت: برندسازی موضوعی است که خیلی به آن توجه ننموده ایم و جای کاری بسیاری دارد.

وی همچنین با بیان اینکه استان کرمانشاه ظرفیت بالایی در حوزه صنعت، معدن و تجارت دارد، گفت: اقدامات خوبی نیز در این استان اجرا شده، ولی زمانی می توانیم احساس رضایت کنیم که این نرخ بیکاری بالا را در استان نداشته باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 132

به "سیاست وزارت تفویض اختیار بیشتر به استانها است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیاست وزارت تفویض اختیار بیشتر به استانها است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید