رسیدگی های قضایی حرفه ای و دور از جناح بندی سیاسی باشد

به گزارش مجله ستاره، وزیر دادگستری گفت: مطمئن بودن مردم از اینکه رسیدگی های قضایی کاملا حرفه ای و به دور از تحریک پذیری و جناح بندی سیاسی است باید مدنظر قرار گیرد.

رسیدگی های قضایی حرفه ای و دور از جناح بندی سیاسی باشد

به گزارش خبرنگاران، علیرضا آوایی در مراسم رونمایی از سامانه خدمات الکترونیک قضایی که صبح امروز در سالن اجلاس سران برگزار گردید، اظهار کرد: کار قوه قضاییه برقراری عدالت است و تشکیل این دفاتر بخشی از تحقق این هدف است اما عوامل فراوان دیگری باید وجود داشته باشد تا این کار را تکمیل کند.

وی اضافه نمود: عوامل دیگری که به جد می تواند بر ارتقای دستگاه قضایی و اجرای عدالت و اعتماد به این قوه تاثیرگذار باشد شامل حسن رفتار همکاران قضایی با مردم و اعتماد کامل و بدون شائبه مردم به سلامت کامل کارکنان قوه قضاییه است که در نتیجه رفتار ما در دادرسی عادلانه و اطمینان از انجام آن محقق خواهد شد.

وی اظهار داشت: یک سری از کارها را ما انجام می دهیم اما مساله مهمتر ادراک و دریافت های جامعه از ما است.

وزیر دادگستری صبر و حوصله همکاران در مقابل شنیدن اظهارات اصحاب دعوی را با اهمیت خواند و گفت: مطمئن بودن مردم از اینکه رسیدگی های قضایی کاملا حرفه ای و توام با شرف قضایی و به دور از تحریک پذیری و جناح بندی سیاسی است باید مدنظر قرار گیرد.

آوایی اظهار کرد: قوه قضاییه مانند سایر قوا در خصوص تبیین صندلی، مسائل و زحمات خود کوشش درخور انجام نداده است و از نظر تبلیغی ضعیف هستیم و در این خصوص شبهاتی وجود دارد که باید رفع گردد.

وی گفت: به سرعت در رسیدگی معتقد هستیم و باید دقت کنیم در زمان متعارف رای پرونده صادر گردد و در برخی از پرونده ها حتما یک اطاله قابل قبول و متعارف که به رای مطلوب منجر گردد باید صورت گیرد.

وزیر دادگستری در خصوص دفاتر خدمات الکترونیک قضایی اظهار کرد: مردم انتظار دارند خدمات قضایی با سهولت و سریع در اختیارشان قرار گیرد. توسعه سیستم پرونده قضایی یک امر مهم برای پیشگیری از بروز مفاسد است بنابراین افزایش دقت و کیفیت در دادرسی و افزایش رضایتمندی را مدنظر قرار دادیم.

وی اظهار کرد: یکی از مهمترین مسائل قضایی در برخی مناطق اطاله دادرسی است برخی از کارشناسان معتقد با استفاده از نرم افزارهای الکترونیکی می توان اطاله را تا 50 درصد کاهش داد.

وزیر دادگستری اضافه نمود: دسترسی آسان به خدمات قضایی همواره یکی از دغدغه های مردم بوده است و علیرغم همه کوششی که می گردد این مساله همواره مور اعتراض مردم است. مردم برای ارائه دادخواست، اظهارنامه و شکوائیه و... به مراجع قضایی مراجعه می کردند و زمان زیادی صرف این کار می شد.

اظهار داشت: در سال 96 حدود 14.5 میلیون پرونده در قوه قضاییه ثبت شده است که این رقم بالاست و وسع دستگاه قضایی برای رسیدگی به این پرونده ها محدود است و با پیچیدگی هایی روبرو است.

آوایی مطرح کرد: موضوع ابلاغ الکترونیک یکی از مهمترین اقدامات دفاتر خدمات الکترونیک قضایی است ولی اینکه این مقدار کافی نیست و ررای رضایت مردم باید کارهای بزرگتری در این خصوص انجام گردد.

وی اظهار کرد: ما با اسم دین فعالیت می کنیم و با این کار توقع مردم را بالا برده ایم و می گوییم قضاوتی که ما می کنیم دین است.

آوایی اضافه نمود: هیچ حکومتی و کارگزاران حکومتی اینقدر بارشان سنگین نیست که همه رفتارهای آنها را هم به پای دین بنویسند.

وزیر دادگستری اظهار داشت: بی تردید آن مقدار که کار کردیم قابل تقدیر بوده است اما کارهای بزرگتری هست که باید انجام دهیم.

وی در خاتمه گفت: ما باید هر روز بر رضایتمندی مردم بیافزائیم و وسوسه ها، کف زدن ها و فحش دادن ها نباید ما را از مسیر حق منحرف کند و هر تصمیمی که می گیریم بدانیم که خدا ناظر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 75

به "رسیدگی های قضایی حرفه ای و دور از جناح بندی سیاسی باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسیدگی های قضایی حرفه ای و دور از جناح بندی سیاسی باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید