دفترچه راهنمای مسافر برای شهرستان نهاوند تدوین گردد

به گزارش مجله ستاره، به گزارش خبرنگاران، مراد ناصری عصر دوشنبه در اولین جلسه ستاد خدمات سفر شهرستان نهاوند گفت: شهرستان نهاوند با توجه به آب و هوای مساعد آن در ایام نوروز پذیرای بسیاری از مسافران نوروزی است.

دفترچه راهنمای مسافر برای شهرستان نهاوند تدوین گردد

وی با اشاره به اینکه نوروز آغازگر فعالیت دستگاه های مرتبط با گردشگری شهرستان است، گفت:امسال در ورودی هر 4 نقطه شهری نهاوند ایستگاه هایی برای توقف مسافرین نوروزی تدارک دیده شده که در این ایستگاه ها خدمات فرهنگی ارائه خواهد شد.

فرماندار نهاوند با تأکید بر اینکه باید بستری نو برای جذب گردشگران در شهرستان ایجاد کنیم، گفت: هر 10 کمیته عضو ستاد خدمات سفر تا 25 اسفند مهلت دارند تا اقدامات خود را در چهارچوب وظایف تعریف شده انجام دهند و اگر مدیری نمی تواند همین الان بگوید چراکه من با آبروی شهرستان و مردم نهاوند بازی نمی کنم.

نباید به دنبال مقصر باشیم

وی بابیان اینکه در حوزه راهنمای گردشگران باید دفترچه هدایت جامع تدوین گردد تا در بدو ورود مسافرین به شهرستان در اختیار آن ها قرار گیرد، گفت: امروز ما نباید به دنبال مقصر باشیم و باید کارکنیم تا چهره شهرستان به مردم سایر نقاط کشور معرفی گردد.

ناصری با اشاره به نامناسب بودن ورودی بعضی روستاهای شهرستان و وجود زباله در جهت گفت: اگر دهیاری نتواند ورودی و خروجی یک روستا را مرتب و تمیز نگهداری کند همین امشب باید عزل گردد.

وی ادامه داد: متأسفانه در حال حاضر در هیچ نانوایی در شهر نهاوند اول صبح نان پخت نمی گردد که این موضوع به معاون عمرانی ارجاع شده تا بحث زمان آغاز پخت نان و همچنین کیفیت نان را آنالیز و گزارشی تهیه کند اما از صنعت و معدن تقاضا داریم در این حوزه ورود کند.

فرماندار نهاوند با اشاره به تأکید امام آدینه نهاوند در مورد لزوم جمع آوری متکدیان و معتادان متجاهر سطح شهر، گفت: در این راستا اقدامی عاجل با تشکیل جلسات مربوطه انجام می گردد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در شهرستان نهاوند 2 مدرسه 12 کلاسه و خانه معلم پذیرای مسافرین نوروزی در بخش دولتی است، گفت: باید با ایجاد سازوکاری مناسب گردشگران را در نهاوند اسکان دهیم.

ناصری اضافه نمود: در حال حاضر در حوزه سراب گیان اقدامات خوبی در راستای ارتقاء امینت اجرا شده و تامین روشنایی جهت دسترسی سراب گیان به طول 4 کیلومتر و احداث 200 سکوی نشیمن ازجمله اقداماتی است که اجرا شده و روشنایی سایت سراب نیز بااعتبار یک میلیارد و 100 میلیون تومان در دست اقدام است.

نهاوند دارای 264 اثر تاریخی، طبیعی و فرهنگی ملموس و غیرملموس است

رئیس میراث فرهنگی نهاوند نیز بابیان گزارشی از اقدامات اجرا شده توسط این اداره در نوروز 97، گفت: شهرستان نهاوند دارای 264 اثر تاریخی، طبیعی و فرهنگی ملموس و غیرملموس است که از این تعداد 45 اثر در امسال شناسایی شده اند.

محسن جانجان با اشاره به اینکه از این تعداد 104 اثر در فهرست آثار ملی ثبت شده است، گفت: در حوزه ایجاد زیرساخت های گردشگری متأسفانه تا سال 1394 هیچ گونه زیرساختی در سراب ها و اماکن هدف گردشگری شهرستان ایجاد نشده بود.

رئیس میراث فرهنگی نهاوند بابیان اینکه در حال حاضر با اقدامات اجرا شده 3 میلیارد اعتبار ویژه بخش گردشگری برای نهاوند جذب شده است، گفت: از این میزان 2 میلیارد تومان اعتبار ملی است.

جانجان اظهار کرد: شهرستان نهاوند در نوروز سال 97 پذیرای افزون بر 200 هزار نفر میهمان نوروزی بود که از این تعداد 20 هزار نفر در شهرستان اسکان داشتند.

وی در خاتمه گفت: در این ایام نیز بیش از 100 مورد بازرسی از اماکن و اصناف اجرا شده و خوشبختانه یک مورد شکایت نیز ثبت نشده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 159

به "دفترچه راهنمای مسافر برای شهرستان نهاوند تدوین گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دفترچه راهنمای مسافر برای شهرستان نهاوند تدوین گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید